• Nandez

Farmen 2019

Farmen börjar på söndag, någon annan som ska titta?

• Svar på tråden Farmen 2019
  • Johannus
    lövet2 skrev 2019-02-07 22:57:03 följande:
    Mahsa som förstekämpe - hon måste nästan välja Tess. Annars är alternativet Diana, och det tror jag inte hon vågar.
    Ja Macha är förste kämpe....spelar nog ingen roll vem hon väljer, men tror att det blir Tess då hon inte gillar henne.

Macha tyckte så synd om sig själv då Tobbe sa hur hon beter sig och Tobbe sa bara sanningen.
  • flygrl

Jaha, Mahsa förste kämpe. Som ni andra e jag också övertygad om att hon kommer välja Tess som andre kämpe som förmodligen väljer säcken. Får se hur mycket Mahsas händer kommer avgöra kampen.

Lite fascinerande med såna som Rocco som påstår sig ha vart kock och sen inte kan fixa så simpla grejer som f*****g pannkaksmet eller gröt. Jag fattar inte att han inte själv tycker det e pinsamt. Helt otroligt.

Grodis15 skrev 2019-02-07 12:04:19 följande:

Jag tror det är såhär:

Dom har kommit in på torpet i tron om att dom skulle till farmen, det måste vara en stor besvikelse. Nu har dom suttit där i flera veckor utan att göra nånting förutom att bygga lite. Man har ju sett hur dom legat och sovit mycket, 4 personer som tillslut inte har något att prata om. Måste vara sjukt långtråkigt. Dom vet nog också att deras chanser att komma in på farmen är rätt små och den som väl kommer in blir nog inte så respekterad sv farmarna när den berättar att den suttit på ett torp i flera veckor utan att göra nånting. Dessutom får de väl medaljerna från den de slår ut? Tror dom resonerat som så att hellre tävla så något händer plus försöka vinna en medalj för större chans på farmen än att bara sitta där. Tror dom känner att dom inte förlorar så värst mycket på att åka ut.

Typ så e det nog, ja.
  • Grodis15

Är det ingen annan som tycker det är dåligt och elakt att Tobbe medvetet vill minska Mahsas chanser att vinna genom att tvinga henne mjölka hela veckan? Jag tycker det är riktigt osportsligt av honom.

• Emerencia
    Grodis15 skrev 2019-02-08 11:54:22 följande:

Är det ingen annan som tycker det är dåligt och elakt att Tobbe medvetet vill minska Mahsas chanser att vinna genom att tvinga henne mjölka hela veckan? Jag tycker det är riktigt osportsligt av honom.

Tyckte de var smart, hon är ju inblandad i säkert 90% av bråken. Alla förutom läpparna vill ju ha bort henne. Masha använder härskartekniker väldigt ofta och jag tycker de är fult. Fult spel möts med fult spel.
  • Deceree1
    Emerencia skrev 2019-02-08 12:48:09 följande:

Tyckte de var smart, hon är ju inblandad i säkert 90% av bråken. Alla förutom läpparna vill ju ha bort henne. Masha använder härskartekniker väldigt ofta och jag tycker de är fult. Fult spel möts med fult spel.

Jag håller verkligen med dig. De ser tom ut som om miss Botox också tröttnar ibland och tycker att Masha är pinsam. Så gutt om den hon väljer som andrekämpe väljer säcken nu då.

I tidigare säsonger kommer jag ihåg att nån andrekämpe har tagit hänsyn till förstekämoen om denne har haft någon smärta o valt en lättare gren typ husförhöret.

Men varför liksom? Varför ska man minska sina chanser i en tävling så de finns risk att förlora? Nej, detta är en tävling o man måste tänka på sig själv.
  • Johannus
    Grodis15 skrev 2019-02-08 11:54:22 följande:
    Jag tycker inte det är elakt av Tobbe då han och alla andra vill få ut henne när hon är som hon är...."Jag ska ha sista ordet"

För det andra så får man inte ont i händerna av att mjölka kor...Jag har mjölkat kor när jag var yngre, mina mamma mjölkade kor i över 25 år utan att klaga at t hon skulle ha haft ont i händerna.

Och för det tredje så är storbondens ord lag.
  • Johannus
    Emerencia skrev 2019-02-08 12:48:09 följande:
    Precis som du skriver.
  • Johannus

Det var ingen som tyckte synd om Göran när han blev kämpe och hade ont i ryggen.

Den som sig i leken ger ska också leken tåla har jag hört sen barns benen.

• Deceree1
    Johannus skrev 2019-02-08 16:17:34 följande:

Det var ingen som tyckte synd om Göran när han blev kämpe och hade ont i ryggen.

Exakt !! Bra Johannis !!!
  • Grodis15
    Johannus skrev 2019-02-08 16:17:34 följande:

Nej men det var väl ingen som försökte förvärra hans ryggont genom att tvinga honom göra tungt arbete? Vad jag minns fick Göran dessutom slippa hämta vatten osv pga ryggen. Sen hade han väl ont i ryggen redan när han kom in på farmen och det är väl en väldig skillnad mot att utstuderat och planerat förstöra någons chanser. Tycker det börjar likna mobbing och utfrysning av Mahsa.
Svar på tråden Farmen 2019