• Anonym (Minja)

Varför samlag?

Varför vill ni kvinnor ha samlag egentligen? Förstår givetvis att ni har det för att bli gravida men annars. Kvinnor får ju orgasm av smeksex eller oralsex och inte av samlag utan att smeka sej själv samtidigt och då är det ju inte samlaget som gör att dom kommer utan smekningarna. Så - varför har ni kvinnor egentligen samlag?

• Svar på tråden Varför samlag?
  • Anonym (Vava)

Finns en hel del kvinnor som får orgasm av penetration. Min flickvän har ofta multipla orgasmer utan något smek när vi har sex.

• Joyho

Jag antar att du aldrig ger oralsex till din partner? Det är inte heller rent fysiskt skönt för den som ger men det finns andra definitioner av njutning.

Jag personligen tycker oftast inte att penetration är himlastormande skönt fysiskt, men det är intimt och en speciell känsla och jag njuter av att han njuter.

• Anonym (Z)
    Anonym (Minja) skrev 2019-01-15 19:04:42 följande:
    Antar att du är en man!
    Eh nej jag är en kvinna som helt enkelt tycker om penetrerande sex.
  • Anonym (Kvinna 40 år)
    Anonym (Z) skrev 2019-01-15 18:55:37 följande:
    Alltså när en kvinna är kåt så blir det som ett sug efter en kuk. Att få orgasm av att enbart smeka sig är inte i närheten av de orgasmer som blir med en kuk som stimulerar insidan, som fyller ut. Det skulle vara som att säga vilket hål som helst duger för en kuk, ta en äppelpaj och kör kuken i. Varför en fitta när det finns så mycket annat skönt att trycka in den i?
    Instämmer. När jag njuter av förspelet och kommer några gånger så blir det ett enormt sug av att få den hårda, sköna kuken i mej. Utan det är jag inte tillfredsställd och nöjd på samma sätt. 
  • Anonym (C)

För att det bara är av samlag jag får våldsamma skrikorgasmer. Jätteskönt att komma av klitorisorgasmer också när man blir slickad, men vaginalorgasmerna är himmelska.

• Mimosa86

Närhet och intimitet bl a. Älskar man någon så är det ju ganska självklart att man vill vara nära varandra. Sen tycker jag själv penetrationssex är skönare än smeksex. Men smaken ör olika!

• Anonym (Skönt)

Jag känner mig inte tillfredsställd utan penetration. Kommer helst på det sättet, jag kan komma så. Det är så mycket mer intimt och tillfredställande, vill känna mig härligt pumpad.

Om en kille slickar/smeker mig och det är slut där känns det nästan som jag hellre avstått. Kan lika gärna fixa det själv då vilket är många gånger skönare. Om han slickat mig först är det riktigt skönt att bli knullad efteråt, även om jag redan kommit.

Men det absolut bästa är att typ bli slickad först tills man är galet kåt och sen bli tagen hårt tills vi båda kommer ;) Det är helt klart skönast och jag njuter mer av penetrationen då än om jag skulle kommit först.

Om kvinnor inte hade njutit av penetration skulle nog inte dildon existerat....

• Anonym (Skönt)
    Anonym (C) skrev 2019-01-15 19:53:17 följande:

För att det bara är av samlag jag får våldsamma skrikorgasmer. Jätteskönt att komma av klitorisorgasmer också när man blir slickad, men vaginalorgasmerna är himmelska.

Kanske litr ot men hur vet man om man får en vaginalorgasm? Jag kan komma av enbart penetration men oftast måste jag bli lite slickad/smekt innan. Jag tror att jag kommer för att klitoris gnuggas av killen genom hans stötar. Bakifrån kan jag inte komma av penetration tex utan måste smeka mig själv.

Hur gör man för att få en "ren" vaginalorgasm?
  • GlennRagnar
    Anonym (Praktisk) skrev 2019-01-15 17:08:51 följande:

Varför vill män ha samlag när dom kan runka ? - är också en korkad fråga

Egentligen är det konstigt att män är så kåta när kvinnor har så mycket bättre förutsättningar att njuta?
  • Anonym (EN)
    Anonym (Minja) skrev 2019-01-15 17:05:38 följande:

Varför vill ni kvinnor ha samlag egentligen? Förstår givetvis att ni har det för att bli gravida men annars. Kvinnor får ju orgasm av smeksex eller oralsex och inte av samlag utan att smeka sej själv samtidigt och då är det ju inte samlaget som gör att dom kommer utan smekningarna. Så - varför har ni kvinnor egentligen samlag?

Hade aldrig velat ha ett sexliv utan penetration. Varför? För att det är skönt, det ör mycket skönare orgasmer med g-punktsstimulering. Det finns kvinnor som får orgasm av enbart penetrarion även om många behöver lite klitorisstimulans också. Det är otrolig skillnad på att enbart smeka sig till orgasm och bli knullad samtidigt :)
Svar på tråden Varför samlag?