• Anonym (Minja)

Varför samlag?

Varför vill ni kvinnor ha samlag egentligen? Förstår givetvis att ni har det för att bli gravida men annars. Kvinnor får ju orgasm av smeksex eller oralsex och inte av samlag utan att smeka sej själv samtidigt och då är det ju inte samlaget som gör att dom kommer utan smekningarna. Så - varför har ni kvinnor egentligen samlag?

• Svar på tråden Varför samlag?
  • Anonym (EN)
    Anonym (varför äta) skrev 2019-01-16 15:24:09 följande:

Sex utan penetration skulle jag se som helt överflödigt. Oralsex är bara förspel och inget jag älskar eller behöver, förutom emellan stötarna för att förhöja. Närheten till mannens kropp och känslan av hans kuk inuti mig, samhörigheten och kicken det ger är meningen med sex för mig som kvinna. Skulle aldrig velat vara utan det. Det är ett starkt behov och en drift som kan kännas helt akut periodvis.

Visst är lite hångel kul för att bygga upp stämning eller fördröja orgasmer men långt ifrån tillfredsställande och fingrar och sånt gör det inte alls för mig. Heller inte leksaker. Får bara skavsår och svamp av gummi, också är det kallt. Mannens organ är varmt, dunkande och uppfyllande....så underbart skönt om känslorna finns för mannen!

Precis! Oralsex är inte jag direkt förtjust i och skall man smeka kan jag lika gärna göra det själv. Jag vill bli påsar, knullad, dominerad.det är så skönt. Jag behöver klitorisstimulans också men det är ju kombon som är så skön
  • Anonym (Minja)
    Anonym (EN) skrev 2019-01-16 18:10:53 följande:
    De flesta får visst orgasm, det är färre som får orgasm enbart av penetration men orgasm får de. Har du problem att få orgasm själv eftersom du är så bitter? Du borde kanske jobba på ditt eget sexliv :)
    Jag väldigt nöjd med mitt sexliv men tycker samlag är trist. Som tur är tycker min kille det också så vi tillfredsställer varandra på andra sätt och får underbara orgasmer båda två!
    Undrar bara varför andra kvinnor har samlag när det oftast ändå inte leder till orgasm iallafall!
  • Anonym (Minja)
    Anonym (Kkk) skrev 2019-01-16 01:03:35 följande:
    Trist att du är bitter över att andra kan komma men inte du. Styrkekram!

Btw, visste du att både män och kvinnor kan komma helt utan beröring? Varför ens röra könet och smutsa ner händerna alls när man helt enkelt kan komma med fantasier och muskelkontroll?
    Har inga problem att få orgasm men inte under samlaget. Tycker bara det är tråkigt!
  • Anonym (varför äta)
    Anonym (Minja) skrev 2019-01-16 21:44:20 följande:
    Jag väldigt nöjd med mitt sexliv men tycker samlag är trist. Som tur är tycker min kille det också så vi tillfredsställer varandra på andra sätt och får underbara orgasmer båda två!
    Undrar bara varför andra kvinnor har samlag när det oftast ändå inte leder till orgasm iallafall!
    Så olika man kan vara. Kan inte förstå att man inte upplever något så naturligt och fantastiskt som skönt? Helt ofattbart. För mig skulle jag lagt ner sex direkt om jag inte fick knulla. Det skönaste som finns med en härlig man man är kär i och bara vill ha nära och så djupt det bara går.)
  • Anonym (varför äta)
    Anonym (Minja) skrev 2019-01-16 21:46:14 följande:
    Har inga problem att få orgasm men inte under samlaget. Tycker bara det är tråkigt!
    Lite som att inte gilla beröring eller massage..något som spärrar förmågan att njuta av innerlighet och närhet. eller kanske inte rätt känslor eller kuk?
  • Anonym (V)

För mig är det skönt även om det inte räcker för orgasm.
  • Anonym (Z)
    Du kanske är lesbisk. 
  • Anonym (?)

Så du kan inte njuta av något om det inte leder till orgasm? Låter väldigt trist.

Får du orgasm av att din kille tar på dina bröst? I annat fall så antar jag att han inte får smeka dem.

Jag njuter väldigt mycket av många saker som inte enskilt leder till orgasm.
  • Anonym (Pia)

För att det är skönt.

För att jag älskar att vara ett med min man- världens bästa älskare!

Jag är för övrigt barnfri så har sex helt "i onödan".

• Anonym (Pia)
    Anonym (Minja) skrev 2019-01-16 21:46:14 följande:

Du har väl ingen känsel på insidan då...
  • Anonym (EN)

Är det så svårt att förstå att vi är olika? Jag hade aldrig velat ha ett sexliv utan penetration, gud vad trist. Mina samlag leder definitivt till orgasm typ varje gång, jag får dessutom oftast orgasm flera ggr under ett samlag. Jag använder dildos när jag onanerar också
  • Anonym (?)
    Anonym (Pia) skrev 2019-01-17 18:32:26 följande:

Jag är för övrigt barnfri så har sex helt "i onödan".

Är det inte tvärt om? Att det är vi som redan har alla barn vi önskar, som har sex helt i onödan.

Ni som inte har barn måste ju först öva en massa, och sedan ha skarpa samlag
  • Anonym (Pia)
    Anonym (?) skrev 2019-01-17 20:27:25 följande:

Är det inte tvärt om? Att det är vi som redan har alla barn vi önskar, som har sex helt i onödan.

Ni som inte har barn måste ju först öva en massa, och sedan ha skarpa samlag

Jag menade att vi är barnfria for life.
  • Guapa

Jag förstår hur du menar ts. Jag är heller inte förtjust i peneration enkom och jag skulle helt kunna utesluta det i en sexuell relation utan att känna en större förlust, om övrigt sex var bra dvs. Däremot förstår jag också att Vi alla är olika och jag tror faktiskt att de flesta kvinnor uppskattar peneration om det sker i samband med någon form av klitorisstimulans.

Det är en utmaning att få vissa killar att förstå att penetration inte nödvändigtvis behöver vara det centrala i en sexakt utan en endast en del där de övriga delarna är minst lika viktiga.

• Anonym (Skönt)
    Guapa skrev 2019-01-18 07:48:08 följande:

Jag förstår hur du menar ts. Jag är heller inte förtjust i peneration enkom och jag skulle helt kunna utesluta det i en sexuell relation utan att känna en större förlust, om övrigt sex var bra dvs. Däremot förstår jag också att Vi alla är olika och jag tror faktiskt att de flesta kvinnor uppskattar peneration om det sker i samband med någon form av klitorisstimulans.

Det är en utmaning att få vissa killar att förstå att penetration inte nödvändigtvis behöver vara det centrala i en sexakt utan en endast en del där de övriga delarna är minst lika viktiga.

Ja det är ju alla delar som gör det, sen vad man föredrar är väl olika. Personligen behöver jag ett ordentligt förspel med allt vad det innebär för att kunna njuta maximalt av penetration. Utan det blir penetration tråkigt, men min kropp längtar efter den där känslan man får när man blivit ordentligt påsatt. Om jag inte får det blir jag ganska frustrerad :p
Svar på tråden Varför samlag?