• Anonym (?)

varför barnförsäkring?

varför ska man teckna en barnförsäkring?

• Svar på tråden varför barnförsäkring?
  • Anonym (Q)
    Anonym (Ingen försäkring) skrev 2019-01-18 11:29:25 följande:

Jag har bara bilförsäkring

Men hemmet, barnen och katten tänker jag inte lägga pengar på, försäkringar är dyrt så in i helvete och utnyttjar man dom aldrig kommer det ju andra försäkringstagare till gagn.

Det kommer bli långt mycket dyrare ifall hemmet brinner ner eller om barnen är med om något som gör att man aldrig någonsin kan arbeta.
  • Anonym (A)
    Anonym (Q) skrev 2019-01-18 12:22:07 följande:
    Det kommer bli långt mycket dyrare ifall hemmet brinner ner eller om barnen är med om något som gör att man aldrig någonsin kan arbeta.
    Ja, det kommer att bli väldigt dyrt.
  • Anonym (viktigt)
    Anonym (?) skrev 2019-01-18 10:57:57 följande:

*hansas

Ja, Trygg Hansa. Fick även ersättning när barnet blev inlagd på sjukhus.
  • Anonym (?)
    Anonym (viktigt) skrev 2019-01-18 13:38:15 följande:

Ja, Trygg Hansa. Fick även ersättning när barnet blev inlagd på sjukhus.

men betalar man själv in lite pengar till försäkringen?
  • Anonym (Q)
    Anonym (?) skrev 2019-01-18 13:53:21 följande:
    men betalar man själv in lite pengar till försäkringen?
    Du som har försörjningsstöd behöver inte betala det själv. Soc står för den kostnaden.
  • Anonym (60 kr)
    Anonym (Q) skrev 2019-01-18 13:59:30 följande:

Du som har försörjningsstöd behöver inte betala det själv. Soc står för den kostnaden.

Ja det ingår i riksnormen, 60 kr /mån och barn. Inget soc betalar ut extra för.
  • Anonym (okunnig)
    Anonym (Ingen försäkring) skrev 2019-01-18 11:29:25 följande:

Jag har bara bilförsäkring

Men hemmet, barnen och katten tänker jag inte lägga pengar på, försäkringar är dyrt så in i helvete och utnyttjar man dom aldrig kommer det ju andra försäkringstagare till gagn.

Ovanligt klantigt sätt att se det.... Vad gör du om ditt hem brinner? Du förlorar allt... Men ingen försäkring för att klara det ekonomiskt.... Dina katter blir jätte sjuka... men ingen försäkring för att ta dem till veterinären... Barnen råkar ut för något som gör att de alltid kommer ha nedsatt arbetsförmåga (som min bror som har ett rörelsehinder sedan olyckan) försäkringen för honom hjälper till med det där som han inte har möjlighet själv. Som tex att bekosta specialanpassning av saker när han blev vuxen... 

Det är idiotiskt som sagt att snåla på det där med försäkringar... För den dagen som något händer kommer man ångra sig bittert om man inte försäkrat sig... 

• Anonym (A)

Självklart så har man försäkringar.

• Anonym (Ingen försäkring)
    Anonym (okunnig) skrev 2019-01-18 15:47:08 följande:

Ovanligt klantigt sätt att se det.... Vad gör du om ditt hem brinner? Du förlorar allt... Men ingen försäkring för att klara det ekonomiskt.... Dina katter blir jätte sjuka... men ingen försäkring för att ta dem till veterinären... Barnen råkar ut för något som gör att de alltid kommer ha nedsatt arbetsförmåga (som min bror som har ett rörelsehinder sedan olyckan) försäkringen för honom hjälper till med det där som han inte har möjlighet själv. Som tex att bekosta specialanpassning av saker när han blev vuxen... 

Det är idiotiskt som sagt att snåla på det där med försäkringar... För den dagen som något händer kommer man ångra sig bittert om man inte försäkrat sig... 

Min hyresvärd har en försäkring som täcker även min bostad om något händer barnen som påverkar ev arbetslivet få barnen ta det som vuxen (inte mitt ansvar för en myndig) om katten blir svårt sjuk avlivar vi den så klart 
  • Anonym (Q)
    Anonym (Ingen försäkring) skrev 2019-01-18 16:08:56 följande:
    Min hyresvärd har en försäkring som täcker även min bostad om något händer barnen som påverkar ev arbetslivet få barnen ta det som vuxen (inte mitt ansvar för en myndig) om katten blir svårt sjuk avlivar vi den så klart 
    Din hyresvärds försäkring täcker inte upp för dig och dina grejer. Den kommer heller inte täcka upp om du själv råkar orsaka skadan.
    Du har heller inget reseskydd, överfallsskydd, rättsskydd, krisförsäkring eller ansvarsförsäkring. Vilket ingår om du skulle ha en egen hemförsäkring.
    Vilket dessutom bara kostar typ under 100 lappen i månaden om du bor i hyresrätt.

Så, det är helt bananas galet att inte se till att man är försäkrad!
Svar på tråden varför barnförsäkring?