varför barnförsäkring?
varför ska man teckna en barnförsäkring?
varför ska man teckna en barnförsäkring?
Bilförsäkring är inte detsamma som trafikförsäkring. Så jo, det är jämförbart
Jag har bara bilförsäkring
Men hemmet, barnen och katten tänker jag inte lägga pengar på, försäkringar är dyrt så in i helvete och utnyttjar man dom aldrig kommer det ju andra försäkringstagare till gagn.
Vi valde att ha barnförsäkring. Vår dotter varit sjuk 6 gånger under 2018 varav 5 ggr var hon inlagd på sjukhus under flera dygn. Vi fick ersättning för akutbesök samt för varje natt spenderat på sjukhus, vilket redan betalat tillbaka hennes försäkringspremier under ett par år.
Sen som några skrev - tänder är dyra. Om nåt händer under barndomen som påverkar vuxentänder, så betalar försäkring åtgärder.
Men som sagt - det är helt frivilligt, man väljer själv.
Och det som upptäcks i vuxen ålder kommer ditt barn aldrig kunna ta på försäkringen om det visar sig att hen var oförsäkrad som barn när skadan uppstod. Och vem vet vad som hänt med din buffert då.
Vi har barnförsäkring just för att skydda barnen i framtiden så de inte får problem med eventuella privata sjukförsäkringar (om/när sjukvården ändras ännu mer och den subventionerade sjukvården blivit urlakad fullständigt), livförsäkringar etc. Jag har dessutom två vilda ungar som har vissa tendenser att göra illa sig och har vi då otur så händer något som kommer att påverka dem livet ut.
Jag har bara bilförsäkring
Men hemmet, barnen och katten tänker jag inte lägga pengar på, försäkringar är dyrt så in i helvete och utnyttjar man dom aldrig kommer det ju andra försäkringstagare till gagn.