• Anonym (?)

varför barnförsäkring?

varför ska man teckna en barnförsäkring?

• Svar på tråden varför barnförsäkring?
  • Anonym (Ingen försäkring)

öh jo, han har försäkrat min bostad och allt löst som är däri han har varit där och fotat så jag är helt säker 

Anonym (Q) skrev 2019-01-18 16:16:37 följande:
    Din hyresvärds försäkring täcker inte upp för dig och dina grejer. Den kommer heller inte täcka upp om du själv råkar orsaka skadan.
    Du har heller inget reseskydd, överfallsskydd, rättsskydd, krisförsäkring eller ansvarsförsäkring. Vilket ingår om du skulle ha en egen hemförsäkring.
    Vilket dessutom bara kostar typ under 100 lappen i månaden om du bor i hyresrätt.

Så, det är helt bananas galet att inte se till att man är försäkrad!
    Anonym (Q) skrev 2019-01-18 16:20:13 följande:
    Dessutom, om något händer ditt barn nu, medans det är barn så kommer denne inte få ut ett smack från någon försäkring vid vuxen ålder. Hur förklarar du det för ditt barn när denne är tvungen att leva under existensminimum för att du var för snål för en försäkring?
    Ännu mer korkat och ett fullständigt vidrigt argument att jag faktiskt tror att du bara är ute efter att provocera.
    Det är rätt så få år kvar till ungen är myndig sen är det dennes egna problem inte mitt
  • Anonym (Q)
    Anonym (Ingen försäkring) skrev 2019-01-18 16:22:07 följande:

öh jo, han har försäkrat min bostad och allt löst som är däri han har varit där och fotat så jag är helt säker 

Du är helt säker eftersom hyresvärden varit där och fotat? Inte för att du sett försäkringsavtalet?
    Det är högst osannolikt att du är helt skyddad med hyresvärdens försäkring. Men du är väldigt välkommen att visa att jag har fel.
    Anonym (Ingen försäkring) skrev 2019-01-18 16:23:48 följande:
    Det är rätt så få år kvar till ungen är myndig sen är det dennes egna problem inte mitt
    Som sagt, jag är övertygad om att du enbart är ute efter att provocera
  • Anonym (okunnig)
    Anonym (Ingen försäkring) skrev 2019-01-18 16:08:56 följande:
    Min hyresvärd har en försäkring som täcker även min bostad om något händer barnen som påverkar ev arbetslivet få barnen ta det som vuxen (inte mitt ansvar för en myndig) om katten blir svårt sjuk avlivar vi den så klart 

Din hyresvärds försäkring kan inte täcka ditt lösöre. 

Och om något händer barnen är du verkligen så hjärtlös som förälder att du tycker de skall klara det själva när du kunde gjort så de klarade sig genom att du tänkte lite mindre snålt. 

Och du borde inte ha en katt alls om du inte kan stå för dess försäkring. Det är inte en leksak och skall inte behöva lida för att dess ägare är en snål idiot!

Anonym (Q) skrev 2019-01-18 16:30:56 följande:
    Du är helt säker eftersom hyresvärden varit där och fotat? Inte för att du sett försäkringsavtalet?
    Det är högst osannolikt att du är helt skyddad med hyresvärdens försäkring. Men du är väldigt välkommen att visa att jag har fel.
    Anonym (Ingen försäkring) skrev 2019-01-18 16:23:48 följande:
    Som sagt, jag är övertygad om att du enbart är ute efter att provocera
    Jag vet nog mer vilka försäkringar min bostad har än vad du vet, jag har själv sett alla papper och det står i försäkringen rätt antal kvadratmeter, lägenhetsnummer och våning, Det nämligen värden som tecknat försäkringen när jag var med. 
    Så den och lösöre har försäkring som värden betalar.
    Men barnen och katten är helt oförsäkrade förutom i skolan  
  • Anonym (Q)
    Anonym (Ingen försäkring) skrev 2019-01-18 16:45:11 följande:
    Jag vet nog mer vilka försäkringar min bostad har än vad du vet, jag har själv sett alla papper och det står i försäkringen rätt antal kvadratmeter, lägenhetsnummer och våning, Det nämligen värden som tecknat försäkringen när jag var med. 
    Så den och lösöre har försäkring som värden betalar.
    Men barnen och katten är helt oförsäkrade förutom i skolan  
    Jag tvivlar inte på att din hyresvärd har en försäkring. Det jag säger är att det är extremt osannolikt att du är inkluderad i din hyresvärds försäkring.
    Om din hyresvärd inte samtidigt är din sambo och ni delar ekonomi och hushåll dvs.
    Anonym (Q) skrev 2019-01-18 16:51:10 följande:
    Jag tvivlar inte på att din hyresvärd har en försäkring. Det jag säger är att det är extremt osannolikt att du är inkluderad i din hyresvärds försäkring.
    Om din hyresvärd inte samtidigt är din sambo och ni delar ekonomi och hushåll dvs.
    DET ÄR VÄRDENS LÄGENHET OCH MÖBLER SON DESSUTOM SITTER IHOP MED HANS LÄGENHET, EN DÖRR EMELLAN OCH TVÅ INGÅNGAR.
    HAN HAR EN FÖRSÄKRING SOM TÄCKER DEN DEL JAG BOR I OCH ALLT LÖSÖRE I DEN.

HUR MÅNGA GÅNGER SKA JAG BEHÖVA SKRIVA SAMMA SAK 
  • Anonym (Q)
    Anonym (Ingen försäkring) skrev 2019-01-18 17:03:56 följande:

DET ÄR VÄRDENS LÄGENHET OCH MÖBLER SON DESSUTOM SITTER IHOP MED HANS LÄGENHET, EN DÖRR EMELLAN OCH TVÅ INGÅNGAR.

HAN HAR EN FÖRSÄKRING SOM TÄCKER DEN DEL JAG BOR I OCH ALLT LÖSÖRE I DEN.

HUR MÅNGA GÅNGER SKA JAG BEHÖVA SKRIVA SAMMA SAK 

Jag har förstått att du tror att du täcks av din hyresvärds försäkring. Försök ta till dig det jag skriver istället. Så länge du inte är sambo med din hyresvärd och ni delar ekonomi och hushåll inkluderas inte du och dina grejer i den försäkringen. Du måste teckna en egen för att få allt skydd som jag tidigare listat.
    Anonym (Q) skrev 2019-01-18 17:13:16 följande:
    Jag har förstått att du tror att du täcks av din hyresvärds försäkring. Försök ta till dig det jag skriver istället. Så länge du inte är sambo med din hyresvärd och ni delar ekonomi och hushåll inkluderas inte du och dina grejer i den försäkringen. Du måste teckna en egen för att få allt skydd som jag tidigare listat.
    DET ÄR HYRESVÄRDENS HEM OCH HANS FÖRSÄKRING ALLT LÖSÖRE RÄKNAS SOM HANS 
    Vad är det DU inte förstår? Händer det bostaden är den han som begär pengar för allt på SIN försäkring för SIN bostad. 
    Nä, jag personligen täcks inte, men bostaden gör det! 
  • Anonym (Q)
    Anonym (Ingen försäkring) skrev 2019-01-18 17:28:16 följande:

DET ÄR HYRESVÄRDENS HEM OCH HANS FÖRSÄKRING ALLT LÖSÖRE RÄKNAS SOM HANS 

Vad är det DU inte förstår? Händer det bostaden är den han som begär pengar för allt på SIN försäkring för SIN bostad. 

Nä, jag personligen täcks inte, men bostaden gör det! 

Nej, ditt lösöre räknas inte som hans och ingår inte i försäkringen. På samma sätt som att försäkringen inte täcker om du orsakat skada på något sätt.

Enda sättet att du skulle få ut något på försäkringen är ifall din hyresvärd är beredd att begå försäkringsbrott. Dvs, du är egentligen inte försäkrad på något sätt.
Svar på tråden varför barnförsäkring?