• Anonym (Kvinna, 26)

Nybliven singel

Fyller 27 i sommar och har precis gått ur ett 6 år långt förhållande (med minimalt sex)... Jaha.. Vad händer nu då? Jag är taggad på singellivet som jag typ aldrig upplevt. Vad gör man? Är det roligt?

Bonus fråga: Kommer jag någonsin träffa någon igen?

• Svar på tråden Nybliven singel
  • Robert 832

Du är 27 år... klart att du kommer träffa nån igen men frågan är ju när du träffar någon om du vill att det ska bli nått. 
    Passa på nu efter så lång tid att hitta dig själv först. Det vanliga när man kommer ur ett långt förhållande är att man måste få tid att bli en egen människa när man varit en del av ett par tidigare.

Lycka till.

• Sunbeam66
    KimLinnefeldt skrev 2019-01-24 16:51:15 följande:
    Jag blev lämnad efter 20 år, och insåg så småningom att jag själv borde ha lämnat. Lever i en ny lång relation som är så otroligt mycket skönare, på alla sätt. 

Att det tog slut för dig beror antagligen på att ni inte passade så bra ihop (längre). Ingen skuld, inget fel. 

Vill du ligga? Gå på korgen, sexchatta på nätet, ragga.

Vill du hitta en vän för livet? Gå med i en sångkör.
    Underbart formulerat. Håller helt med...
  • Anonym (Kvinna, 26)
    Robert 832 skrev 2019-01-28 17:05:07 följande:

Du är 27 år... klart att du kommer träffa nån igen men frågan är ju när du träffar någon om du vill att det ska bli nått. 

Passa på nu efter så lång tid att hitta dig själv först. Det vanliga när man kommer ur ett långt förhållande är att man måste få tid att bli en egen människa när man varit en del av ett par tidigare.

Lycka till.

Ja tappade mig sj helt i mitt förhållande. Blev deprimerad och gick upp 40 kg (från vältränad snygg tjej) så det är en lång väg tillbaka. Men första steget är avklarat att bryta sig ur relationen som kvävde mig och min livslust. Så, jag vill verkligen va singel ett längre tag för att hitta tillbaka till mig! Jag har dessutom drömt i smyg om singel livet i flera år så de ska bli en kul upplevelse (förhoppningsvis...)
  • Anonym (Kvinna, 26)

Fler åsikter?

• Robert 832
    Anonym (Kvinna, 26) skrev 2019-01-29 21:50:59 följande:

Fler åsikter?

Skicka ett pm om du vill. Kan berätta en del från egen erfarenhet hur man hittar tillbaka till sig själv.
  • Underhill
    Fler åsikter?

Passa på att landa där du är och känn efter vad du själv vill tänker jag. Kanske både enklare och roligare att leva singellivet med en vän!? Du löser säkert ut något bra.
    E vi överens så kör vi
  • Confused87

Fler åsikter?

Jag blev singel i somras efter ett 10 års långt förhållande. Inga barn men planerna fanns. Tanken på ett annat liv fanns dock där hela tiden så det gick inte längre.
    Har haft både rebound och kk under där här korta tiden, ONS har aldrig riktigt fallit mig i smaken. Har alltid tyckt att sex ska vara härligt och roligt, men den här tiden har gjort att jag insett att sex blir så mycket bättre med någon när det betyder lite mer än bara sex ;) Gud så tjejigt det låter, men där är jag nu i alla fall :)
    Jag vet inte när eller ens om jag kommer att träffa någon ny jag vill vara ihop med, men jag har börjat hålla ögonen öppna.. Under tiden finns det så mycket annat roligt att göra och lära sig :) Lär känna mig själv igen på något sätt!
    Du är ung och ta gärna för dig med vad du än har lust med, men se till att du verkligen vill det och att du inte råkar såra någon på vägen. Livet har så mycket att erbjuda :P
  • Anonym (Kvinna, 26)
    Confused87 skrev 2019-01-30 11:39:07 följande:

Jag blev singel i somras efter ett 10 års långt förhållande. Inga barn men planerna fanns. Tanken på ett annat liv fanns dock där hela tiden så det gick inte längre.

Har haft både rebound och kk under där här korta tiden, ONS har aldrig riktigt fallit mig i smaken. Har alltid tyckt att sex ska vara härligt och roligt, men den här tiden har gjort att jag insett att sex blir så mycket bättre med någon när det betyder lite mer än bara sex ;) Gud så tjejigt det låter, men där är jag nu i alla fall :)

Jag vet inte när eller ens om jag kommer att träffa någon ny jag vill vara ihop med, men jag har börjat hålla ögonen öppna.. Under tiden finns det så mycket annat roligt att göra och lära sig :) Lär känna mig själv igen på något sätt!

Du är ung och ta gärna för dig med vad du än har lust med, men se till att du verkligen vill det och att du inte råkar såra någon på vägen. Livet har så mycket att erbjuda :P

Låter dö härligt :) jag har mig sj att jobba på och sex med någon är inte på kartan pga. Jag skämms ihjäl över min kropp. Så...det är lite tråkigt faktiskt. Hur gammal är du? Lämnade du honom eller gemensamt beslut?
  • Confused87
    Anonym (Kvinna, 26) skrev 2019-01-30 21:53:37 följande:
    Låter dö härligt :) jag har mig sj att jobba på och sex med någon är inte på kartan pga. Jag skämms ihjäl över min kropp. Så...det är lite tråkigt faktiskt. Hur gammal är du? Lämnade du honom eller gemensamt beslut?
    Det är ganska spännande att jobba med sig själv har jag upptäckt, man tvingas ju umgås mer med sig själv när man är singel istället för att hänga med sambon på kvällarna till exempel :P Ju mer du lär känna dig själv och (klyscha incoming) älska dig själv, desto mer kommer du även att vara stolt över dig. Omgivningen kommer märka det också, jag lovar :)
    Jag är 31 och det var jag som gick.. Men vi är på ett ganska bra ställe känslomässigt nu tycker jag.
  • Anonym (Kvinna, 26)
    Confused87 skrev 2019-01-31 08:04:34 följande:

Det är ganska spännande att jobba med sig själv har jag upptäckt, man tvingas ju umgås mer med sig själv när man är singel istället för att hänga med sambon på kvällarna till exempel :P Ju mer du lär känna dig själv och (klyscha incoming) älska dig själv, desto mer kommer du även att vara stolt över dig. Omgivningen kommer märka det också, jag lovar :)

Jag är 31 och det var jag som gick.. Men vi är på ett ganska bra ställe känslomässigt nu tycker jag.

Ja eller hur! De ser jag fram emot att lära känna mig själv igen och komma närmre mitt inre! :) ja mamma säger att jag låter så mycket gladare nu för tiden...

Ja då är du lite äldre än mig. Känner inre du panik över barn? (jag gör det!) känner du att ni kommer hitta tillbaka till varandra igen eller är det över för Gott?
Svar på tråden Nybliven singel