• Anonym (Kvinna, 26)

Nybliven singel

Fyller 27 i sommar och har precis gått ur ett 6 år långt förhållande (med minimalt sex)... Jaha.. Vad händer nu då? Jag är taggad på singellivet som jag typ aldrig upplevt. Vad gör man? Är det roligt?

Bonus fråga: Kommer jag någonsin träffa någon igen?

• Svar på tråden Nybliven singel
  • Confused87
    Anonym (Kvinna, 26) skrev 2019-01-31 11:01:50 följande:
    Ja eller hur! De ser jag fram emot att lära känna mig själv igen och komma närmre mitt inre! :) ja mamma säger att jag låter så mycket gladare nu för tiden...

Ja då är du lite äldre än mig. Känner inre du panik över barn? (jag gör det!) känner du att ni kommer hitta tillbaka till varandra igen eller är det över för Gott?
    Ja du ser, mamma vet bäst också, haha :P
    Tror dock min mamma tycker att jag är smått galen, men men.. Inte hennes liv :)
    Jo lite smått panik kanske, men jag har aldrig varit barnkär även om jag alltid trott att barn kommer i framtiden. Men träffar jag rätt så :) Träffar jag inte rätt så blir det inget. Träffar jag rätt för sent så finns det väl andra lösningar :P
    Jag vet inte. Han verkar också ha vuxit som person under den här tiden och jag har märkt positiva förändringar, så jag kan väl aldrig säga aldrig. Men just nu känns det inte som att det blir vi igen.
  • Anonym (Kvinna, 26)
    Confused87 skrev 2019-01-31 11:20:24 följande:

Ja du ser, mamma vet bäst också, haha :P

Tror dock min mamma tycker att jag är smått galen, men men.. Inte hennes liv :)

Jo lite smått panik kanske, men jag har aldrig varit barnkär även om jag alltid trott att barn kommer i framtiden. Men träffar jag rätt så :) Träffar jag inte rätt så blir det inget. Träffar jag rätt för sent så finns det väl andra lösningar :P

Jag vet inte. Han verkar också ha vuxit som person under den här tiden och jag har märkt positiva förändringar, så jag kan väl aldrig säga aldrig. Men just nu känns det inte som att det blir vi igen.

Ja kan tänka mig de. Tror grabbarna behöver en käftsmäll innan dey händer ngt... Varför tror du inte ni blir tsm igen? Jag har också svårt o tro det. För min del så hade jag varit rädd för de skulle bli som förr + kärleken har dött.
  • Confused87
    Anonym (Kvinna, 26) skrev 2019-01-31 15:13:03 följande:
    Ja kan tänka mig de. Tror grabbarna behöver en käftsmäll innan dey händer ngt... Varför tror du inte ni blir tsm igen? Jag har också svårt o tro det. För min del så hade jag varit rädd för de skulle bli som förr + kärleken har dött.
    Mycket möjligt, det är så lätt hänt att man tar varandra för givet.. Det är väl nog därför jag inte heller tror att vi blir tillsammans igen, vi har vuxit upp ihop så det skulle vara väldigt enkelt att åka tillbaka i gamla banor. Sen söker jag nog något mer än bara trygghet och bekväm kärlek. Lite passion skulle inte skada, och ett driv som sporrar varandra :) Har höga förväntningar nu på framtiden! :P
  • Anonym (Kvinna, 26)
    Confused87 skrev 2019-01-31 15:27:05 följande:

Mycket möjligt, det är så lätt hänt att man tar varandra för givet.. Det är väl nog därför jag inte heller tror att vi blir tillsammans igen, vi har vuxit upp ihop så det skulle vara väldigt enkelt att åka tillbaka i gamla banor. Sen söker jag nog något mer än bara trygghet och bekväm kärlek. Lite passion skulle inte skada, och ett driv som sporrar varandra :) Har höga förväntningar nu på framtiden! :P

Wow känner samma! Där sa du det. Önskar någon som förgyller mitt liv och gör mig glad, istället för dränerar mig på energi och gör mig ledsen. En glad kille som tycker att livet är roligt och the sky is the limit! Inspirerande. Får mig att blomstra. Som du säger, inte bara en trygghet och bekväm kärlek. De va precis vad mitt förra förhålla de var nu när ja känner efter. Kände mig alltid så stagnerad och kvävd. All min kreativitet och mina drömmar försvann sakta men säkert... Nu fick du mig att drömma! Finns de ens sådana killar?
  • KimLinnefeldt
    Confused87 skrev 2019-01-31 08:04:34 följande:
    Det är ganska spännande att jobba med sig själv har jag upptäckt, man tvingas ju umgås mer med sig själv när man är singel istället för att hänga med sambon på kvällarna till exempel :P Ju mer du lär känna dig själv och (klyscha incoming) älska dig själv, desto mer kommer du även att vara stolt över dig. Omgivningen kommer märka det också, jag lovar :)
    Jag är 31 och det var jag som gick.. Men vi är på ett ganska bra ställe känslomässigt nu tycker jag.
    Jag tror inte att man bäst lär känna sig själv eller lär sig älska sig själv i ensamhet. Vi är sociala djur, vi lär känna oss själva i mötet med andra, vi speglar oss i någon och får syn på oss själva.

Men det är väl ett gyllene tillfälle för TS att kunna spegla sig i flera, upptäcka vem hon blir i olika möten.
  • Confused87
    KimLinnefeldt skrev 2019-01-31 15:38:05 följande:
    Jag tror inte att man bäst lär känna sig själv eller lär sig älska sig själv i ensamhet. Vi är sociala djur, vi lär känna oss själva i mötet med andra, vi speglar oss i någon och får syn på oss själva.

Men det är väl ett gyllene tillfälle för TS att kunna spegla sig i flera, upptäcka vem hon blir i olika möten.
    Du har förstås en poäng. Jag fick dock en tankeställare när jag helt plötsligt hade tid för mig själv; vad ville jag göra? Man fick ju kompromissa ofta eller göra saker på olika håll förr, det behövde jag inte ens fundera på nu.

• Anonym (Kvinna, 26)
    KimLinnefeldt skrev 2019-01-31 15:38:05 följande:

Nej inte i sin ensamhet kanske... Men man har inre längre ngn att luta sig mot o kanske utvecklas mee o blir tryggare i sig SJ... :)
  • Anonym (Kvinna, 26)
    Confused87 skrev 2019-01-31 15:53:17 följande:

Du har förstås en poäng. Jag fick dock en tankeställare när jag helt plötsligt hade tid för mig själv; vad ville jag göra? Man fick ju kompromissa ofta eller göra saker på olika håll förr, det behövde jag inte ens fundera på nu.

Precis! Känner samma! Innan kompromissa och rätta sig lite efter den andre. Jag känner mig verkligen fri nu, eller börjar gör d iaf. Vilket också e läskigt. Vem är jag egentligen?
  • Confused87
    Anonym (Kvinna, 26) skrev 2019-01-31 22:19:19 följande:
    Precis! Känner samma! Innan kompromissa och rätta sig lite efter den andre. Jag känner mig verkligen fri nu, eller börjar gör d iaf. Vilket också e läskigt. Vem är jag egentligen?
    Vem du är? Den du alltid varit, nu kan du bara bli mer medveten om det och se om det är någon aspekt av dig själv du kanske vill utveckla :) Som sagt, spännande tider :D
  • Anonym (Kvinna, 26)
    Confused87 skrev 2019-02-01 08:40:53 följande:

Vem du är? Den du alltid varit, nu kan du bara bli mer medveten om det och se om det är någon aspekt av dig själv du kanske vill utveckla :) Som sagt, spännande tider :D

Tufft. Men spännande :)
  • Liam88
    Anonym (Kvinna, 26) skrev 2019-02-01 09:54:12 följande:

Tufft. Men spännande :)

Hej vill du pola med mig?Vi kanske kan chatta lite. Är 42 år och uttråkad i ett dåligt förhållande.skriv pm
  • Anonym (Kvinna, 26)
    Liam88 skrev 2019-02-01 10:02:11 följande:

Hej vill du pola med mig?Vi kanske kan chatta lite. Är 42 år och uttråkad i ett dåligt förhållande.skriv pm

Berätta gärna om ditt förhållande

Vaeöfr är det dåligt?
Svar på tråden Nybliven singel