• Sheltielife

BF oktober 2019!

Här är en tråd för oss som plussat och har BF i oktober 2019! :D

Jag är 26 år och har bf 1/10 -2019! Ett helt underbart vis arr börja året på och ser fram emot att få njuta av en mysig mage och sen få min lilla plutt i höst!

Välkomna hit och grattis till plusset! :D

• Svar på tråden BF oktober 2019!
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Ledsen) skrev 2019-02-09 09:48:14 följande:

Hjälp! Hur ska jag tyda dessa tester? Ger den lille upp? :( Jag vet att symtom kan komma och gå, men det lugnar inte mig tyvärr.

Alla mina symtom har försvunnit de senaste 4 dagarna (Ont i brösten/svullna bröst. Hungrig varannan timme som orsakar illamående/tomhet i magsäcken och ont i magen. Trötthet. Svullen om magen. Frossa. Huvudvärk/yrsel).

Dessutom hade jag en liten blodblandad flytning 31/1 åt det mörkare hållet i färg, och igår morse vaknade jag av värk långt ner i magen och sedan lite brunt i flytningen när jag torkade mig efter toalettbesöket. Idag är jag öm långt ner i magen, men normal flytning.

Jag är så orolig och känner mig verkligen inte ett dugg gravid längre.

Jag är i vecka 7, 6+5 och funderar på att åka till gynakuten då jag inte haft inskrivning än (19/2) och dem hänvisar mig till gynakuten. Har fått veta att en bra ultraljudsmaskin ska kunna se ett hjärta med vul i denna veckan. Clearblue veckoindikator visar 3+ imorse (visade 2-3 när jag plussade 23/1), men vad jag har förstått så kan tester visa positivt ett tag efter MA/MF?

Vad fan ska jag ta mig till? Är så nervös för att bli hemskickad från gynakuten och behöva vänta in min inskrivning för vidare bokning av vul.

Vet även att tester har olika mycket färg i sig. Men vad fan :(
  • Anonym (Adriana)
    eman303 skrev 2019-02-08 10:45:57 följande:

Hej! Plussade precis! Sååå himla glad nu då jag har ett missfall i bagaget november -18. Hihi! Precis ringt MVC så väntar på att de ska ringa upp och boka en tid. Någon som vet om man får göra vul när man har missfall i bagaget? Är det något de erbjuder?

Det tror jag! Jag har fått under både denna graviditet och förra och minns missfall var suupertidiga, typ vecka 5-6. Förra gången bad jag inte ens om VUL, sa bara att jag var lite orolig och de bokade in ett direkt.
  • Sara86
    Grattis till era plus, vi är ett gäng, hittills snart 30st som har en helt dold Facebook-grupp där vi hänger, häng gärna med dit om ni vill. Hittills sköter jag admin kring att få in nya medlemmar. Pm:a gärna mig om ni vill med, enklast är om ni har koll på vilken mail ni har kopplat till fb-kontot men i vissa fall har vi löst det genom att tf lägga till som vän där.
  • Pumpalens

Hej hej,

Plussade förra veckan. Andra barnet. Är gärna med i en fb grupp om sådan finns? ????

• millow
    Anonym (Ledsen) skrev 2019-02-09 09:49:17 följande:

Hjälp! Hur ska jag tyda dessa tester? Ger den lille upp? :( Jag vet att symtom kan komma och gå, men det lugnar inte mig tyvärr.

Alla mina symtom har försvunnit de senaste 4 dagarna (Ont i brösten/svullna bröst. Hungrig varannan timme som orsakar illamående/tomhet i magsäcken och ont i magen. Trötthet. Svullen om magen. Frossa. Huvudvärk/yrsel).

Dessutom hade jag en liten blodblandad flytning 31/1 åt det mörkare hållet i färg, och igår morse vaknade jag av värk långt ner i magen och sedan lite brunt i flytningen när jag torkade mig efter toalettbesöket. Idag är jag öm långt ner i magen, men normal flytning.

Jag är så orolig och känner mig verkligen inte ett dugg gravid längre.

Jag är i vecka 7, 6+5 och funderar på att åka till gynakuten då jag inte haft inskrivning än (19/2) och dem hänvisar mig till gynakuten. Har fått veta att en bra ultraljudsmaskin ska kunna se ett hjärta med vul i denna veckan. Clearblue veckoindikator visar 3+ imorse (visade 2-3 när jag plussade 23/1), men vad jag har förstått så kan tester visa positivt ett tag efter MA/MF?

Vad fan ska jag ta mig till? Är så nervös för att bli hemskickad från gynakuten och behöva vänta in min inskrivning för vidare bokning av vul.

Hur har det gått?
  • Anonym (Ledsen)
    millow skrev 2019-02-09 16:14:23 följande:

Hur har det gått?

Det har gått jättebra! <3

Enligt barnmorskan och läkaren är jag i vecka 7+0 (apparna där jag ställer in antal dagar mellan menstruationerna säger 6+5).

Vi fick se vår lilla skatt som var 9,7 mm och hjärtat slog jättefint :)

?Bättre än så här kan det inte se ut. Åk hem och njut nu?.

Så nu pustar vi ut och håller tummarna att det fortsätter så här <3

Tack för din omtanke! <3
  • Jinthry

Jag har sedan 2-3 veckor sedan haft MASSOR av graviditetssymtom.

*illamående
    *molvärk
    *förbättrat luktsinne
    *värmebölja på kvällstid
    *ömma bröst
    *trötthet

Sedan jag började misstänka en graviditet så har min livmodertapp suttit högt upp, och varit hård.

Min man och jag planerade inte en graviditet, men välkomnar den gärna. Min fundering är dock, är det konstigt att det enbart syns väldigt svagt på graviditetstest? Vi har använt samma märke av test sedan 2 veckor tillbaka. Fick första positiva igår. Så här ser dem ut idag:

Det är ett rfsus tidiga test i botten, och deras vanliga uppepå. Som vi förstått innebär detta positivt. Kan jag ha haft en väldigt sen ÄL eller varför är det så otydligt? Jag tänker ringa imorgon eftersom att det är ganska viktigt för oss att veta vecka, då min medicin behöver justeras därefter.

Jag ber om ursäkt för långt inlägg, men detta är min första graviditet.

Kram!

• Nube
    Anonym (Ledsen) skrev 2019-02-09 16:35:26 följande:

Det har gått jättebra! <3

Enligt barnmorskan och läkaren är jag i vecka 7+0 (apparna där jag ställer in antal dagar mellan menstruationerna säger 6+5).

Vi fick se vår lilla skatt som var 9,7 mm och hjärtat slog jättefint :)

?Bättre än så här kan det inte se ut. Åk hem och njut nu?.

Så nu pustar vi ut och håller tummarna att det fortsätter så här <3

Tack för din omtanke! <3

Vad skönt! Grattis :) Så bra att man kan åka in och veta hur det ser ut i magen! Lycka till!
  • Anonym (ik)
    Hejhej!  Hoppas in här också! Har bf den 1 oktober och är i vecka 7 just nu! Jag är 19 år och detta är mitt första barn, så kommer nog ha många frågor haha Oskyldig
  • eman303
    Jinthry skrev 2019-02-09 16:36:16 följande:

Jag har sedan 2-3 veckor sedan haft MASSOR av graviditetssymtom.

*illamående
    *molvärk
    *förbättrat luktsinne
    *värmebölja på kvällstid
    *ömma bröst
    *trötthet

Sedan jag började misstänka en graviditet så har min livmodertapp suttit högt upp, och varit hård.

Min man och jag planerade inte en graviditet, men välkomnar den gärna. Min fundering är dock, är det konstigt att det enbart syns väldigt svagt på graviditetstest? Vi har använt samma märke av test sedan 2 veckor tillbaka. Fick första positiva igår. Så här ser dem ut idag:

Det är ett rfsus tidiga test i botten, och deras vanliga uppepå. Som vi förstått innebär detta positivt. Kan jag ha haft en väldigt sen ÄL eller varför är det så otydligt? Jag tänker ringa imorgon eftersom att det är ganska viktigt för oss att veta vecka, då min medicin behöver justeras därefter.

Jag ber om ursäkt för långt inlägg, men detta är min första graviditet.

Kram!

Detta ser postitivt ut! Grattis! <3
Svar på tråden BF oktober 2019!