• Sheltielife

BF oktober 2019!

Här är en tråd för oss som plussat och har BF i oktober 2019! :D

Jag är 26 år och har bf 1/10 -2019! Ett helt underbart vis arr börja året på och ser fram emot att få njuta av en mysig mage och sen få min lilla plutt i höst!

Välkomna hit och grattis till plusset! :D

• Svar på tråden BF oktober 2019!
  • Lisa blåklocka

Hej alla fina,
    Jag plussade den 1 Februari, lyxade till det med det dyraste clearblue-testet ;) efter att ha sett knappt synbara streck på vanliga test-stickor.
    bf beräknad i slutet av Oktober. Lyckan enorm! Känns som om jag klivit ombord på ett äventyr och allt känns så spännande och nytt.
    Ta hand om erHjärta
    L

• Mini89

Hej på er! 

Jag är 29 år och bor i Göteborg. Plussade i 1 februari! Enligt appar BF 12 Okt. Men får väl se vad de säger på MVC. Sjukt spännande, första barnet för oss.  FörvånadSkrattande

Vi tänkte att vi skulle börja försöka då det kan ta lång tid, men visade sig smälla till direkt. Så lite överraskad är jag allt. Men det känns spännande som bara den och overkligt samtidigt! Känner mig upplåst, anfådd mer än vanligt och ibland lite mensvärk-liknande. Men annars mår jag fint!

Vill gärna lära känna er. Kraaam!

• Mini89

Hej på er! 

Jag är 29 år och bor i Göteborg. Plussade i 1 februari! Enligt appar BF 12 Okt. Men får väl se vad de säger på MVC. Sjukt spännande, första barnet för oss.  FörvånadSkrattande

Vi tänkte att vi skulle börja försöka då det kan ta lång tid, men visade sig smälla till direkt. Så lite överraskad är jag allt. Men det känns spännande som bara den och overkligt samtidigt! Känner mig upplåst, anfådd mer än vanligt och ibland lite mensvärk-liknande. Men annars mår jag fint!

• Nube
    Etta skrev 2019-02-05 10:54:29 följande:

IInte hänt så mycket mer, inget mer i trosorna men fortfarande lite brunaktigt när jag torkar mig. Jag har erfarenhet både av missfall som började såhär men också blödning i min graviditet med dottern som ej var någon fara. Så kan ju betyda vad som helst! Så jobbigt att inte veta! Är dessutom utomlands just nu fram till helgen. Åååh vad jobbigt detta blev!

Hej, hur mår du nu? Hoppas att allt är bra! När hade du vul?
  • Nube
    Millov skrev 2019-02-05 14:18:36 följande:

Hej!

Jag plussade i förrgår och enligt preglife bf 9okt...får se hur det stämmer när man väl ska till mvc :)

Vi har försökt 5 år och var precis på väg att påbörja vår IVF behandling efter x antal tester, infomöten osv. :)

Såklart livrädd att något ska gå fel och än känns det väldigt overkligt och jag vet inte riktigt alls vad jag ska känna faktiskt. Men symptom är ömma bröst, svullen mage som beter sig som magkatarr och lite liknande mensvärk ibland.

Stort grattis! Vad kul att ni lyckades nu precis innan ivf!

Jag har en dotter som kom via ivf och nu är jag gravid igen men denna gång lyckades vi själva. Aldrig hänt förut! Helt galet och fantastiskt!
  • Nube
    Lisa blåklocka skrev 2019-02-06 12:50:15 följande:

Hej alla fina,

Jag plussade den 1 Februari, lyxade till det med det dyraste clearblue-testet ;) efter att ha sett knappt synbara streck på vanliga test-stickor.

bf beräknad i slutet av Oktober. Lyckan enorm! Känns som om jag klivit ombord på ett äventyr och allt känns så spännande och nytt.

Ta hand om er

L

Stort grattis! Det är verkligen ett äventyr :)
  • Nube
    Mini89 skrev 2019-02-06 14:23:29 följande:

Hej på er! 

Jag är 29 år och bor i Göteborg. Plussade i 1 februari! Enligt appar BF 12 Okt. Men får väl se vad de säger på MVC. Sjukt spännande, första barnet för oss. 

Storr grattis! Vi blev också gravida nu efter tre försök efter att ha tidigare försökt nästan 2 år och gjort ivf för att få till dottern. Så lite överraskande men planerat och väldigt välkommet :)
  • Wibhan

Hej!

Ansluter mig med glädje till er:)! Plussade i lördags, bf 7 oktober. Slutade med p-piller i mellandagarna och det tog sig uppenbarligen på första försöket. Har haft stark molvärk sedan äl så hade på känn att det tagit sig. Molvärken håller i sig, men inga andra direkta symtom ännu.

Första graviditeten, bor i Malmö, jag är 32 och sambon 34.

Grattis allihop :)

• eae95

Hej! Jag hoppas också in här i tråden :)

Jag plussade den 28/1 med BF den 1 Oktober.

Jag har varit och gjort ett vul idag pga små blödningarna under helgen men allt såg bra ut därinne och barnmorskan nämnde att hon kunde se/höra/mäta hjärteko, vad betyder det mer exakt? Att det finns ett hjärta som slår där inne?

Jag frågade inte mer exakt då jag i stunden var så nervös och bara ville försäkra mig om att jag inte hade haft ett MF.

Jag förstår ju att det är positivt, men vad betyder det mer exakt?

Grattis till alla er andra som plussat!

• Krusbär84
    Etta skrev 2019-02-05 10:54:29 följande:

IInte hänt så mycket mer, inget mer i trosorna men fortfarande lite brunaktigt när jag torkar mig. Jag har erfarenhet både av missfall som började såhär men också blödning i min graviditet med dottern som ej var någon fara. Så kan ju betyda vad som helst! Så jobbigt att inte veta! Är dessutom utomlands just nu fram till helgen. Åååh vad jobbigt detta blev!

Min första graviditet blödde jag en hel del också. Ring gynakuten och prata med de. De lugnade mig sist.. Så kan du ju åka in när du kommer hem.

Allt är ju så jobbigt i början, mycket tankar och oro som snurrar..
Svar på tråden BF oktober 2019!