• Sheltielife

BF oktober 2019!

Här är en tråd för oss som plussat och har BF i oktober 2019! :D

Jag är 26 år och har bf 1/10 -2019! Ett helt underbart vis arr börja året på och ser fram emot att få njuta av en mysig mage och sen få min lilla plutt i höst!

Välkomna hit och grattis till plusset! :D

• Svar på tråden BF oktober 2019!
  • Noanda
    Issari skrev 2019-02-03 09:24:52 följande:

Någon kvar här? Vad har ni för symptom? Jag har lite molvärk ibland och lite halsbränna till och från. Annars väldigt lite, ska det vara så? Kanske blir mer senare? Är i 5+1 idag. Veckoindikator på cb visade 3+ igår. :)

Fick också 3+ igår. :)

Jag har inga symptom annat än molvärk och att hag kissar ofta. Det var exakt samma med dottern, märkte knappt att jag var gravid och så var det genom hela graviditeten.

Gick tolv dagar över tiden men hade lätt kunnat fortsätta en månad till.

Hoppas på en lika enkel graviditet denna gång. :D
  • Issari
    Noanda skrev 2019-02-03 10:15:40 följande:

Fick också 3+ igår. :)

Jag har inga symptom annat än molvärk och att hag kissar ofta. Det var exakt samma med dottern, märkte knappt att jag var gravid och så var det genom hela graviditeten.

Gick tolv dagar över tiden men hade lätt kunnat fortsätta en månad till.

Hoppas på en lika enkel graviditet denna gång. :D

Härligt med en så enkel graviditet! Detta är min första gång (om jag räknar bort väldigt tidigt missfall) så jag vet ju inte alls hur det kan kännas. :) Vet inte ens om jag kissar oftare än vanligt, inget jag tänkt så mycket på innan.
  • Ero13
    Issari skrev 2019-02-03 09:24:52 följande:

Någon kvar här? Vad har ni för symptom? Jag har lite molvärk ibland och lite halsbränna till och från. Annars väldigt lite, ska det vara så? Kanske blir mer senare? Är i 5+1 idag. Veckoindikator på cb visade 3+ igår. :)

Absolut :) molvärk, ömma bröst, trötthet och fryser. Har även blivit lite trögare i magen till och från. Blev sjuk med feber igår så har mått riktigt dåligt :( mådde illa idag på morgonen, men vet inte om det var pga sjukdom eller graviditet. Hade tänkt ta med veckoindikator om några dagar och hoppas det står 3+ då:)
  • Ero13
    Liit skrev 2019-02-02 14:35:59 följande:

Första graviditeten som slutade i tidigt missfall i november var en ?olyckshändelse?. Sen försökte vi efter det. Så vi har inte försökt så länge. Men två missfall i rad...

Jättetråkigt :( förstår att det känns hopplöst. Hoppas ni har ork att fortsätta försöka ändå <3 Jag håller tummarna!
  • Etta

Jag är på 5+3 idag och knappt några symtom heller, eller jag känner en del kvällstid (Halsbränna, spänd mage, liksom att det ?drar lite? när jag ligger på sidan) men typ ingenting dagtid. Mina bröstvårtor är ömma, men brösten är ?slappare? än innan mens vilket gör mig nojig! Har dock för mig det var samma när jag var gravid med min dotter, men svårt minnas vilken vecka de tydligare symtomen startade...

• Issari
    Etta skrev 2019-02-03 16:35:30 följande:

Jag är på 5+3 idag och knappt några symtom heller, eller jag känner en del kvällstid (Halsbränna, spänd mage, liksom att det ?drar lite? när jag ligger på sidan) men typ ingenting dagtid. Mina bröstvårtor är ömma, men brösten är ?slappare? än innan mens vilket gör mig nojig! Har dock för mig det var samma när jag var gravid med min dotter, men svårt minnas vilken vecka de tydligare symtomen startade...

Jag är på 5+1 och mina bröst är bara smått ömma om jag jämför med hur jag brukar ha innan mens. Känner också mest kvälltid. Lite molvärk, men inte så mkt, och halsbränna om jag inte ätit på två-tre timmar. Känner mig egentligen som vanligt. Men ska kanske vara tacksam för det när väl illamående eller andra krämpor kommer...
  • Issari
    Ero13 skrev 2019-02-03 14:36:49 följande:

Absolut :) molvärk, ömma bröst, trötthet och fryser. Har även blivit lite trögare i magen till och från. Blev sjuk med feber igår så har mått riktigt dåligt :( mådde illa idag på morgonen, men vet inte om det var pga sjukdom eller graviditet. Hade tänkt ta med veckoindikator om några dagar och hoppas det står 3+ då:)

Jag fryser inte direkt men däremot kan jag ha en extra filt över täcket när jag sover vilket jag annars blir alldeles för varm av. Har också trögare mage från och till. Håller tummarna för att ditt visar 3+ och att du kryar på dig snart!
  • Nube

Jag har inte heller många symptom.. är trött (men kan även vara dottern som vaknar på nätterna men tröttheten känns intensivare), ganska mycket molvärk speciellt när jag ligger på sidan och på nätterna, kissar ofta.. jag hade illamående men nu nästan ingenting. Är så orolig att nåt är fel. Ska också ta digitalt imorgon och hoppas få 3+ då.

• Krusbär84

Hej! Jag har också plussat, bor i Sthlm och har bf i oktober. Har en 3,5 åring sedan tidigare och har nästan glömt allt som händer i början av graviditeten ????

• Sara86
    Krusbär84 skrev 2019-02-04 15:05:04 följande:

Hej! Jag har också plussat, bor i Sthlm och har bf i oktober. Har en 3,5 åring sedan tidigare och har nästan glömt allt som händer i början av graviditeten ????

Grattis, häng gärna med in i Facebook-gruppen om du är sugen. Jag administrerar att få in medlemmarna, så pm mail till Facebook-kontot om du vill med där :)
Svar på tråden BF oktober 2019!