• Sheltielife

BF oktober 2019!

Här är en tråd för oss som plussat och har BF i oktober 2019! :D

Jag är 26 år och har bf 1/10 -2019! Ett helt underbart vis arr börja året på och ser fram emot att få njuta av en mysig mage och sen få min lilla plutt i höst!

Välkomna hit och grattis till plusset! :D

• Svar på tråden BF oktober 2019!
  • Cherrymoon

Hej!! Fick mitt plus igår efter 2 års försökande! Så himla glad men också lite försiktig i att blir för glad ännu... Är 4+6 idag och ser verkligen fram emot ultraljudet! 

Iallafall blir det kul att prata med andra som har plussat nyss! Jag har beräknat 14/10 (enligt mina appar iallafall)  

• Limoti

Hoppar gärna in här jag också!

Testade positivt i förrgår, sen igen med cb digitalt igår (för att vara helt säker). Så allt är väldigt nytt och svårt att förstå. Har bf typ 16-18 oktober, står lite olika beroende på var man kollar.

Är helt överväldigad av känslor just nu, men precis som du skriver Cherrymoon så vågar man inte riktigt bli glad förrän man vet att allt är bra. Jag är lite äldre också, 37 år, så jag vet att det finns ökade risker. Men hoppas så innerligt att det lilla fröet vill stanna kvar hos mig!

• Hesge
    Cherrymoon skrev 2019-02-10 10:03:16 följande:

Hej!! Fick mitt plus igår efter 2 års försökande! Så himla glad men också lite försiktig i att blir för glad ännu... Är 4+6 idag och ser verkligen fram emot ultraljudet! 

Iallafall blir det kul att prata med andra som har plussat nyss! Jag har beräknat 14/10 (enligt mina appar iallafall)  

Grattis till plusset efter så långt försökande! :) <3

Och välkommen hit! :)
  • Hesge
    Limoti skrev 2019-02-10 11:06:49 följande:

Testade positivt i förrgår, sen igen med cb digitalt igår (för att vara helt säker). Så allt är väldigt nytt och svårt att förstå. Har bf typ 16-18 oktober, står lite olika beroende på var man kollar.

Är helt överväldigad av känslor just nu, men precis som du skriver Cherrymoon så vågar man inte riktigt bli glad förrän man vet att allt är bra. Jag är lite äldre också, 37 år, så jag vet att det finns ökade risker. Men hoppas så innerligt att det lilla fröet vill stanna kvar hos mig!

Välkommen hit och grattis till plusset! :) <3
  • Etta

Välkomna alla nya! Jag är tillbaka i Sverige efter en veckas semester, skönt vara hemma för mår så illa nu.... Och hur trött som helst, fattar inte hur jag ska orka jobba nästa vecka och ta hand om en 3-åring?! Samtidigt glad för känns ju också positivt med symtom. Har fått total avsmak för kaffe som jag älskar annars. Hur går det för er andra med symtomen? Ska tillägga att jag är i v 7, först denna vecka jag fått symtom.

• Noanda

Jag fyller snart 39 så jag vet precis hur det känns. Blev gravid med första vid 37.
  • Anonym (Mm)

Någon som kan detta med olika gravid appar? Enl libero är jag gravid 8+0 Och i graviditet + är jag gravid v 7 + 5, fast jag skrivit in samma bf datum 24/9 (ja, inte planerad i okt men tror mer på okt bebis än sep utifrån mina 2 tidigare förlossningar:)

• Limoti
    Hesge skrev 2019-02-10 11:41:17 följande:

Välkommen hit och grattis till plusset! :) <3

Tack! <3
    Noanda skrev 2019-02-10 12:04:56 följande:

Jag fyller snart 39 så jag vet precis hur det känns. Blev gravid med första vid 37.

Får jag fråga om du gjorde eller tänker göra någon särskild fosterdiagnostik som KUB eller fvp? Jag vet inte från vilken ålder man rekommenderar det men känns som att det kanske är aktuellt för mig...
  • Noanda
    Limoti skrev 2019-02-10 13:07:17 följande:

Tack! <3Får jag fråga om du gjorde eller tänker göra någon särskild fosterdiagnostik som KUB eller fvp? Jag vet inte från vilken ålder man rekommenderar det men känns som att det kanske är aktuellt för mig...

Jag gjorde kub. Hade tänkt göra nipt (och betala för det själv) vid en andra graviditet men kommer nog inte göra det i alla fall. Det kostar så otroligt mycket! Så det blir enbart kub den här gången också.

Du kommer erbjudas kub-test. :)
  • Kaol81

Hej. Samma här 37 år bf 12-14/okt. Mitt andra barn, men det första blir 17 år i maj, så allt är som på nytt.

Gravid via IVF behandling då det tycktes dröja för oss att få till det. Försökt sedan nov 2017.

Har i och med ivf vaginaltabletter som jag tar dagligen, men som också skapar mindre blödningar/färgade flytningar och andra biverkningar. Så den här väntan är en sann terror!

Inte så mycket symptom heller. Förutom ont i magen/äggstockarna (men det ökar snarare känslan att MF är på g.)

Hur många gånger kan man klämma sig på brösten och analysera känslan per dag förresten?!

Har följt och läst här på fl utan användare, men insåg att om det här håller kommer jag antagligen vilja kunna svara och skriva jag med.
Svar på tråden BF oktober 2019!