• Sheltielife

BF oktober 2019!

Här är en tråd för oss som plussat och har BF i oktober 2019! :D

Jag är 26 år och har bf 1/10 -2019! Ett helt underbart vis arr börja året på och ser fram emot att få njuta av en mysig mage och sen få min lilla plutt i höst!

Välkomna hit och grattis till plusset! :D

• Svar på tråden BF oktober 2019!
  • ballerinakakaoreo
    Etta skrev 2019-02-13 07:47:18 följande:
    Åh, jag som kånkar runt på min 3-åring i tid och otid... Men omöjligt låta bli att lyfta ut och i vagn/bilbarnstol ju! Hur gör folk?!

Håller alla tummar att det går vägen för dig! Har du nytt ultraljud inbokat?
    Jag förstår inte heller, vissa saker går ju inte att undvika! Nu är jag rädd för att ens röra mig, då jag i princip aldrig lyfter tungt och min sambo tar alla matkassar blir jag orolig vad det kan vara som har orsakat detta 'blåmärke'. Jag har ju varit så trött de senaste veckorna så jag har inte orkat att varken träna, gå ut och gå eller någon annan fysisk aktivitet. Vi har knappt haft sex här hemma. Det är hopplöst att gå runt såhär orolig hela tiden, vill bara att dessa 12 veckor ska vara förbi så jag kan andas ut en aning iallafall! 

Inget ultraljud är inbokat ännu, jag ska till barnmorskan på måndag så läkaren bad mig säga till om ultraljud då och jag skulle be BM kolla i journalen. Jag kommer nog få ett ultraljud om det finns tider nästa vecka, plus att jag har ett förbokat ultraljud den 18/3 i v 10 eller 11 så då får jag se bebisen än en gång. :) 
  • Blåsippan84
    AngelEyes skrev 2019-02-13 10:03:33 följande:

Hej :) kommer in här jag oxå :) plussade i måndag och har bf 19/10 på min sons födelsedag

Är 32 år och har 2 barn sen innan som är födda 05 och 07. Så jag väntar en sliten sladdis ???????? men väldigt efterlängtad.

Kul att så någon mer här som väntar en 3a:). Mina är födda 09 och 15. Är dock beräknad till 25/9, men kände att okt tråd kändes när are än sep när jag plussade :). Just nu har jag jävulusiskt illamående och trötthet
  • Mia86a
    Blåsippan84 skrev 2019-02-13 16:22:40 följande:

Kul att så någon mer här som väntar en 3a:). Mina är födda 09 och 15. Är dock beräknad till 25/9, men kände att okt tråd kändes när are än sep när jag plussade :). Just nu har jag jävulusiskt illamående och trötthet

Här är en till som väntar nr 3 . Har visserligen yngre barn än er, min äldsta är född -16 och minstingen -17. Börjar också känna av tröttheten nu, men mår bra än så länge tack och lov.
  • Blåsippan84
    Mia86a skrev 2019-02-13 16:28:02 följande:

Här är en till som väntar nr 3 . Har visserligen yngre barn än er, min äldsta är född -16 och minstingen -17. Börjar också känna av tröttheten nu, men mår bra än så länge tack och lov.

Vad kul:). Vart i Sverige bor ni? Själv bor jag i Linköping
  • Mia86a
    Blåsippan84 skrev 2019-02-13 16:31:30 följande:

Ja verkligen! Jag bor strax utanför Stockholm. Börjar bäva lite inför illamåendet och misstänker att det kan komma krypandes om någon vecka eller två. När kom ditt illamående?
  • Jinthry

Nu ska jag vara i vecka 6 (5+1) och jag tror jag dör snart på riktigt. Jag vet inte hur i helvete folk tar sig igenom dessa gravsymtom men jag är helt slut redan. Kan inte sova om nätterna ordentligt då jag vaknar pga att jag behöver kissa, när jag sedan ska försöka somna om igen så värker det i brösten i nästan varje sovställning. När den jävla klockan ringer på morgonen så sköljer illamåendet över, fantastiskt. Huvudvärk kommer under kvällen. Värmebölja så jag känner mig sjuk. Många lukter som finns på jobbet fungerar inte för mig. Men det bästa är nog att jag inte kan se en reklam på tvn utan att börja störtböla. :D

Lite mer klagande kan jag få ut mig angående MVC. Första barnet väntas här, jag ringde och framförde min oro gällande i princip allt. Vad kan jag äta, vad ska jag äta, kan jag träna etc etc. Jag har 3 veckors väntetid. 3 veckor är så otroligt stressande då jag hela tiden försöker besvara dessa miljoner frågor genom googling - men det känns ju inte så säkert.. Dom skulle också ringa angående ett tidigt vul, har dem inte gjort. Jag vill ju bara veta att allt är okej och att vi gör rätt.

• millow
    Jinthry skrev 2019-02-13 16:43:43 följande:

Nu ska jag vara i vecka 6 (5+1) och jag tror jag dör snart på riktigt. Jag vet inte hur i helvete folk tar sig igenom dessa gravsymtom men jag är helt slut redan. Kan inte sova om nätterna ordentligt då jag vaknar pga att jag behöver kissa, när jag sedan ska försöka somna om igen så värker det i brösten i nästan varje sovställning. När den jävla klockan ringer på morgonen så sköljer illamåendet över, fantastiskt. Huvudvärk kommer under kvällen. Värmebölja så jag känner mig sjuk. Många lukter som finns på jobbet fungerar inte för mig. Men det bästa är nog att jag inte kan se en reklam på tvn utan att börja störtböla. :D

Lite mer klagande kan jag få ut mig angående MVC. Första barnet väntas här, jag ringde och framförde min oro gällande i princip allt. Vad kan jag äta, vad ska jag äta, kan jag träna etc etc. Jag har 3 veckors väntetid. 3 veckor är så otroligt stressande då jag hela tiden försöker besvara dessa miljoner frågor genom googling - men det känns ju inte så säkert.. Dom skulle också ringa angående ett tidigt vul, har dem inte gjort. Jag vill ju bara veta att allt är okej och att vi gör rätt.

Läs på livsmedelsverkets kostråd för gravida och så allt om graviditet på 1177! Om du är fundersam kring mediciner, kolla upp dem på janusinfo.

De tre sidorna höll jag mig till förra graviditeten och det är samma råd som man brukar få av vården :)
  • Jinthry
    millow skrev 2019-02-13 16:57:41 följande:
    Läs på livsmedelsverkets kostråd för gravida och så allt om graviditet på 1177! Om du är fundersam kring mediciner, kolla upp dem på janusinfo.

De tre sidorna höll jag mig till förra graviditeten och det är samma råd som man brukar få av vården :)
    Där ser man, janusinfo ser riktigt bra ut. Problemet är att ingen riktigt vet hur långt gången jag är och jag äter medicin som behöver ökas med 25-50% vid en specifik vecka. Vilken vecka det är, har jag ingen aning om men den är i första tri. Som sagt, jävligt stressande utan att kunna få några svar angående saker som kan skapa fosterskada och missbildning. Det skapar ju absolut ingen stress. :(
  • AngelEyes
    Blåsippan84 skrev 2019-02-13 16:31:30 följande:

Jag bor i Katrineholm :)
  • Issari

Är på 6+4 och känner typ ingenting. Lite trög i magen bara, annars mår jag som vanligt. Känns svårt att lita på att jag är gravid...

Svar på tråden BF oktober 2019!