• Sheltielife

BF oktober 2019!

Här är en tråd för oss som plussat och har BF i oktober 2019! :D

Jag är 26 år och har bf 1/10 -2019! Ett helt underbart vis arr börja året på och ser fram emot att få njuta av en mysig mage och sen få min lilla plutt i höst!

Välkomna hit och grattis till plusset! :D

• Svar på tråden BF oktober 2019!
  • Malmö1989
    Cherrymoon skrev 2019-02-12 20:39:59 följande:

Hej!

Jag var också förvirrad. Jag tror att vissa säger att man är i vecka 4 när man har avslutat vecka 4 och andra säger att man är i vecka 5 för att man har påbörjat vecka 5.

Alltså du är 4 veckor gravid men du är i vecka 5 dvs 4 veckor klara och vecka 5 påbörjat. Det finns alltså olika sätt att säga det. Men jag har inte heller fått hundra procent grepp på det!

Tack för ditt svar :)

Men det låter vettigt ju.
  • vestliii

Hej på er! 

Här är ännu en dam med BF oktober 2019, 22/10 är det beräknat än så länge. Plussade på BIM -4

Jag är 23 år och bor med min sambo som är 21 och våra 2 katter. 
    Vi är både glada och nervösa då jag hade mf i v 15 för några månader sedan och sen har vi inte varit sambos eller partners särskilt länge. 

Men ska bli såååå underbart med en lite mini människa Hjärta

• Etta
    ballerinakakaoreo skrev 2019-02-12 21:25:21 följande:

Jag har faktiskt ingen aning om hur jag har fått detta blåmärke, jag har tagit det otroligt lugnt och försiktigt. Det enda jag kan tänka på är att jag varit lite förstoppad den senaste veckan, vet inte om det kan bidra till att skada? Jag frågade läkaren om orsak och hon sa att det finns så otroligt många blodkärl i livmodern och när det växer så kan ett eller fler blodkärl brista. Jag har googlat lite och det är vanligt att få blåmärken i livmodern om man tex lyfter tungt. När man får ett blåmärke i livmodern så fokuserar livmodern på att få ut blodet med hjälp av sammandragningar och då kan det tyvärr bli så att fostret lossnar och följer med så jag är otroligt orolig.. Nu blir det inget sex, stress eller städning hemma för min del förrän blödningen är borta! Skönt att få stöttning av er, det behövs :)

Åh, jag som kånkar runt på min 3-åring i tid och otid... Men omöjligt låta bli att lyfta ut och i vagn/bilbarnstol ju! Hur gör folk?!

Håller alla tummar att det går vägen för dig! Har du nytt ultraljud inbokat?
  • AngelEyes

Hej :) kommer in här jag oxå :) plussade i måndag och har bf 19/10 på min sons födelsedag

Är 32 år och har 2 barn sen innan som är födda 05 och 07. Så jag väntar en sliten sladdis ???????? men väldigt efterlängtad.

• AngelEyes

Hur mår ni? Jag har molvärk i ömma bröst, jag fick ett mf förra månaden och är väldigt tacksam för att vi blev gravida så snabbt igen. ????

• Kate000

Kastar mig in här. Bf 6/10.

Brukade alltid känna "mensen kommer" och molnande värk minst 5 dagar innan mens, men denna gång kände jag det minns 10 dagar innan beräknad mens.. ömma bröst och trött. Några dagar innan jag plussade var brösten otroligt varma och vårtorna otroligt ömma. Visste egentligen nära en vecka innan pluset :)

Tyvärr det som börja som magsjuka förra veckan visade vara j**** häftigt graviditets illamående. Kontakt med vården 4dar i rad har jag fått recept på piller och en sjukskrivning. Sjukt låg på energi men ser det positivt med detta hormon påslag att det lilla frodas. Har haft missfall förr och en duktig depression som följd. Jag tar ut min lycka när jag passerar v 12 och bekräftat hjärtslag. Hemskt men så ser jag det. Inskrivning den 5/3. Blir 30 detta år och sambon är några år äldre. Fick detta plus på "första försöket". Trodde vi skulle behöva kämpa länge...

Och metall smaken sitter i nu sen 48h bakåt, vidrigt!

• Etta
    Kate000 skrev 2019-02-13 11:32:54 följande:

Kastar mig in här. Bf 6/10.

Brukade alltid känna "mensen kommer" och molnande värk minst 5 dagar innan mens, men denna gång kände jag det minns 10 dagar innan beräknad mens.. ömma bröst och trött. Några dagar innan jag plussade var brösten otroligt varma och vårtorna otroligt ömma. Visste egentligen nära en vecka innan pluset :)

Tyvärr det som börja som magsjuka förra veckan visade vara j**** häftigt graviditets illamående. Kontakt med vården 4dar i rad har jag fått recept på piller och en sjukskrivning. Sjukt låg på energi men ser det positivt med detta hormon påslag att det lilla frodas. Har haft missfall förr och en duktig depression som följd. Jag tar ut min lycka när jag passerar v 12 och bekräftat hjärtslag. Hemskt men så ser jag det. Inskrivning den 5/3. Blir 30 detta år och sambon är några år äldre. Fick detta plus på "första försöket". Trodde vi skulle behöva kämpa länge...

Och metall smaken sitter i nu sen 48h bakåt, vidrigt!

Ja, jag mår också ur-dåligt, sjukskrivit mig själv denna veckan ut och skyllt på magsjuka. Hur länge har du blivit sjukskriven? Vi har kämpat länge för att få syskon och fått till denne med ivf, så känner att jag borde vara tacksam och glad men mår såå dåligt! Har du (eller nån annan) kommit på nåt knep som hjälper något? Jag äter enbart nyponsoppa och knäckebröd och kräks ändå 2-3 ggr per dag.
  • Kate000

Jag anmälde mig själv som magsjuk dag för dag men är sista dagen idag så läkaren sa redan igår att om jag ville så sjukskriver han mig. Fick en vecka av han nu. Ska ringa chefen så fort jag har energi. Men jag kunde knapp prova alla husmor knep då jag var sååå dålig. Men provade postafen åksjuke piller recept fritt men fick mer sömn och knappt udden av illamåendet försvann = funkade ca 5%

Fick recept lergigan comp = hallelulja! Får i mig mat och behålla det! Gråter av lycka... gråt= inte uttorkad :) har dock inte energi alls än, så har snäll syster som göder mig när sambon är borta. Jag har alltså inte kunnat ta hand om mig själv :(

• Kate000

Jo att äta hela tiden minst varje 20min har hjälpt men svårt som tusan när man mår illa.

Men nått att dricka äta innan man lämnar sängen är a och o

Svar på tråden BF oktober 2019!