• Jagerika

BIM Mars 2019

Jag vet att många kanske hoppar över att försöka bli med barn i mars, så barnet inte föds sent på året, men det struntar jag fullkomligt i och ska försöka ändå :D så tänkte starta en Bim lista då mitt hopp aldrig kommer ta slut, jag bara SKA bli gravid!

Försök 14 tror jag :)

Hoppas på lika många plus som i andra trådarna <3

BIM LISTA

6/3- Jagerika

• Svar på tråden BIM Mars 2019
  • Hallonpaj
    Linneaalice14 skrev 2019-03-26 18:53:29 följande:

Hej, har fotat mina ägglossningstester. men kan ni hjälpa mig att tyda dem, jag fattar ju att dem är nrgativa, men speciellt de idag, Vad innebär det? Vi sexade i söndags iaf, 

o tänkte ikväll imorgon o torsdag. Har man kanske tur då? denna månad o äntligen ev få till ett plus? vad tror ni?

Lägger in bilderna. 

Jag tycker testet från idag nog kan avläsas som positivt. (Även om det står i beskrivningen att strecken ska vara lika starka så är det inte alla som får det.) Eventuellt att du får fullt utslag imorgon. Ta gärna 2test per dag om du är osäker tex ett på fm och ett på em. Vissa personer har kort LH Stegring.

Lägger in en bild på mina test (från ett tidigare försök) så har du något att jämföra med.

(Jag tog 2test under stegringen)

Lycka till och hoppas ni prickar rätt! =)
  • Anonym (Sara11)

Läser mycket i tråden men skriver inte så ofta.

Har försökt ett år exakt nu.

Ska på första besöket för utredning nästa vecka. Så de är blandade känslor.

Har bim idag men mensen har inte dykt upp. Usch ibland känns de hopplöst. Fler som är i liknande situation??

• Hallonpaj
    Linneaalice14 skrev 2019-03-26 18:53:29 följande:

Hej, har fotat mina ägglossningstester. men kan ni hjälpa mig att tyda dem, jag fattar ju att dem är nrgativa, men speciellt de idag, Vad innebär det? Vi sexade i söndags iaf, 

o tänkte ikväll imorgon o torsdag. Har man kanske tur då? denna månad o äntligen ev få till ett plus? vad tror ni?

Lägger in bilderna. 

Jag tycker testet från idag nog kan avläsas som positivt. (Även om det står i beskrivningen att strecken ska vara lika starka så är det inte alla som får det.) Eventuellt att du får fullt utslag imorgon. Ta gärna 2test per dag om du är osäker tex ett på fm och ett på em. Vissa personer har kort LH Stegring.

Lägger in en bild på mina test (från ett tidigare försök) så har du något att jämföra med.

Miss XXX skrev 2019-03-26 19:20:15 följande:

GRATTIS TILL ER ALLA SOM HAR PLUSSAT

Själv så satte mensen i gång igen idag som det det ser ut som. Har en son på 5,5 år och gynekologen hittar inte något fel varför han inte får ett syskon

Jag känner mig så nere så att jag skulle kunna gå och gräva ner mig. Vi hade Sex på ÄL och alla kringliggande dagar som andra månader men det blir inget barn!!!

Vi får heller inte hjälp utan att betala själva (vad det nu finns för hjälp då det inte hittas något fel) då vi har ett gemensamt barn.

Jag orkar inte mycket mer ! Höll på att börja gråta på jobbet när tant röd gjorde entré två dagar för tidigt.

Hade dessutom en pytteliten liten blodblandad flytning i lördags så ett svagt hopp om nidblödning ägde rum i lördags.

Känner mig så stressad av åldern nu också blir 36 i år!!!!

Kan inte helt förstå hur det måste kännas för er men vill ändå önska er lycka till och håller alla tummar och tår att ni får ett litet syskon till er snart <3

Kan det kanske vara en idé att gå till en annan gyn och få en extra bedömning. Så frustrerande att det inte finns hjälp att få vid syskonförsök :(

Släpp fram alla känslor och ta hand om varandra. Kram
  • Hallonpaj

Vad himla konstigt det blev med dubbla inlägg när jag skrev i tråden nu märker jag. Märkligt! :S

• Linneaalice14

Åh vad glad jag blev att ändå någon svarade mig, :) Ja de blev ändå en stegring upplever jag de som, men jag tempar mig också, o den säger att jag sannolikhet ej e fertil, på natural cykles, o temepn e Typ normal. eller ändras den om jag nu skulle lägga in att testet e positivt, Men då får ju jag o gubben sexa idag helt enkelt, o imorgon o torsag, så kanske man hoppas på tur? Eller vad tror du?vi sexade i söndags med. o anledningen till att jag en tog lh tester i helgen va att jag va ute i fredags så tempade inte heller, eftersom jag drack 3 cider på fredagen o va ute o dansade o fick inte många timmars sömn. 

Hallonpaj skrev 2019-03-26 19:36:12 följande:

Nicole
  • Gävlebo

Jag trodde att det kanske tagit sig denna månad. Mådde illa titt som tätt, kunde inte vända mig i sängen ytan att få sura uppstötningar (det kan jag fortfarande inte) och kroppen var mått (blev senare sjuk) och det kändes som mensvärk i livmodern veckan innan mens (det var mer som att den stretchade och inte krampade). Cravade dessutom mariekex som jag inte ätit på kanske 7 år. Mensen var 2 dagar sen men den kom... blödde i bara 3 dagar istället för 5. Ville tro att det var ett tecken men får försöka släppa det. Ägglossning om en vecka. Hoppar in i april-gruppen och hoppas att det tar sig denna gång! :)

• Miss XXX

Kan det kanske vara en idé att gå till en annan gyn och få en extra bedömning. Så frustrerande att det inte finns hjälp att få vid syskonförsök :(

Släpp fram alla känslor och ta hand om varandra. Kram[/quote]

Tack så mycket Hallonpaj

Faktum är att jag har en ny tid hos gynekologen i morgon hoppas att jag får ut något vettigt utav det. Annars tror jag man få ge upp eller gå vidare med annan gynekolog. Faktum är att han verkade rätt erfaren angående fertilitet och gymelologi.30 år i yrket hade han och berättade om kvinnor som var över 40 och fått barn. Han ingav förtroende.

Just nu är jag så ledsen. Klarar inte av att se bebisar.

Det tär oerhört mycket på psyket detta.

Hur länge hade ni försökt? Såg att Du skrivit om missfall också.

GRATTIS till ert plus[/quote]

Meddelandena blir så konstiga när man svarar.

Det ser ut som jag skrivit det Du skrivit Hallonpaj fast jag citerat och svarat i tråden

• Anonym (försök i 1år)
    Miss XXX skrev 2019-03-26 19:20:15 följande:

GRATTIS TILL ER ALLA SOM HAR PLUSSAT

Själv så satte mensen i gång igen idag som det det ser ut som. Har en son på 5,5 år och gynekologen hittar inte något fel varför han inte får ett syskon

Jag känner mig så nere så att jag skulle kunna gå och gräva ner mig. Vi hade Sex på ÄL och alla kringliggande dagar som andra månader men det blir inget barn!!!

Vi får heller inte hjälp utan att betala själva (vad det nu finns för hjälp då det inte hittas något fel) då vi har ett gemensamt barn.

Jag orkar inte mycket mer ! Höll på att börja gråta på jobbet när tant röd gjorde entré två dagar för tidigt.

Hade dessutom en pytteliten liten blodblandad flytning i lördags så ett svagt hopp om nidblödning ägde rum i lördags.

Känner mig så stressad av åldern nu också blir 36 i år!!!!

VI har lite liknande. Vi har försökt få ett syskon i 1 år nu. Min dotter är snart 3 år och jag hade  i mitt huvud planerat att hon skulle få syskon lagom tills hon fyller 3, men så blir det inte. Jag fyllde precis 34 och är jättestressad för jag vill gärna ha 3 barn vilket känns extremt avlägset just nu. 
    Jag har fått höra att jag har för få mogna ägg och har fått prova med otriville spruta för att få äggen att lossna. tog den för en vecka sen så nu väntar jag nervöst på att veckorna ska gå. hormonerna av spruta sitter kvar i 2 veckor så om man testar för tidigt så visar det positivt pga hormonerna. 
    Vi kommer inte heller kunna få så mycket mer hjälp efter det via landstinget, så vida de inte upptäcker att det är något hos min man som är felet. Utan villl vi ha ett syskon så msåte vi finansiera det själva, plus att jag måste gå ned i vikt för att kunna få hjälp från de privata företagen. 
  • Anonym (Sara11)

Bim+1, är öm i magen annars känner jag ingenting. Hade värk tidigare i morse men ingen mens. Har försökt ett år. Så jag bara väntar på mensen nu eftersom jag typ gett upp hoppet tyvärr. Lycka till alla som väntar på bim och grattis ni som plussat

• fannylinnea
    Anonym (Sara11) skrev 2019-03-26 19:47:31 följande:

Läser mycket i tråden men skriver inte så ofta.

Har försökt ett år exakt nu.

Ska på första besöket för utredning nästa vecka. Så de är blandade känslor.

Har bim idag men mensen har inte dykt upp. Usch ibland känns de hopplöst. Fler som är i liknande situation??

Jag är i samma sits som du. Jag har skickat in papper till landstinget om att få hjälp, men de har inte hört av sig än. Tog kontakt med en privatgyn och nu har hon skrivit ut tabletter som ska stimulera ägglossningen och förbättra slemhinnan i livmodern. Ska även ta blodprover. Om jag inte blir gravid denna månaden ska vi gå vidare med att kolla min mans spermier.

Visst känner man sig så jävla maktlös? Det är det värsta. Att man vill något så mycket och gör ALLT man kan, men att det ändå inte räcker till.

I höstas fick jag genom prover veta att mina organ är "sönderstressade" och att min kropp hade extrema brister på viktiga vitaminer och mineraler. Har dunkat i mig så många tillskott varje dag och verkligen försökt att dra ner på tempot, så jag hoppas att kroppen läkt ihop. Men ändå händer det ju ingenting.

Hoppas att din mens uteblir och att du får ett plus istället!
Svar på tråden BIM Mars 2019