• Jagerika

BIM Mars 2019

Jag vet att många kanske hoppar över att försöka bli med barn i mars, så barnet inte föds sent på året, men det struntar jag fullkomligt i och ska försöka ändå :D så tänkte starta en Bim lista då mitt hopp aldrig kommer ta slut, jag bara SKA bli gravid!

Försök 14 tror jag :)

Hoppas på lika många plus som i andra trådarna <3

BIM LISTA

6/3- Jagerika

• Svar på tråden BIM Mars 2019
  • Leos Mamma 88

BIM+2/3 idag (lite osäker på exakt). Testade på BIM, fick negativt... ingen mens. Inga känningar, varken på graviditet eller mens...

Lite svårt då detta ska vara första mensen efter uttag av pstav. Hade troligtvis ÄL 4-7 Mars, då jag fick ÄLsekret och ont i äggstockarna. Tog ett gravtest i tisdags på BIM dom var negativt. Varför dyker inte mensen upp? Någon som varit i samma sits?

• Hallonpaj

BIM idag och ingen mens, ingen mensvärk, ingenting! Jag brukar alltid få mens på natten till bm.

Tog ett test igår förmiddag (ej morgonurin) som var jätteblankt.

Är nu ganska säker på att min cykel är förskjuten efter förra månadens mf. Så nu är det väl bara att vänta och vänta tills mensen behagar komma... usch vilken pina :(

Ska hålla mig från att testa minst en vecka nu. Lycka till mig ;)

• Mammamiao

Bim -4 nu. Molvärk, ont i ländryggen till och från.

Tror inte det tagit sig, har en sån känsla.. får hem massa test idag, så blir väl till att testa. Har inte kissat än, tänker att jag håller mig till posten kommer nu vid 8-9 så jag kan ha koncentrerad urin. Gud vad jag är nervös :(

• Anonym (försök i 1år)

Hej. Jag hoppar in här. 
    Jag har är inne på försök nr 13. Hade beräknad ägglossning igår men ÄL-testerna har varit negativa. Var hos gynekolgen igår och han kunde se mogna ägg så jag fick en otrville spruta att ta igår kväll i hopp om att ägget ska släppa. Håller nu tummar och tår att det blir en ägglossning snart.  

• fannylinnea
    Leos Mamma 88 skrev 2019-03-21 21:16:27 följande:

BIM+2/3 idag (lite osäker på exakt). Testade på BIM, fick negativt... ingen mens. Inga känningar, varken på graviditet eller mens...

Lite svårt då detta ska vara första mensen efter uttag av pstav. Hade troligtvis ÄL 4-7 Mars, då jag fick ÄLsekret och ont i äggstockarna. Tog ett gravtest i tisdags på BIM dom var negativt. Varför dyker inte mensen upp? Någon som varit i samma sits?

Jag har varit i samma sits flera gånger. Senast jag var med om det var min mens en vecka sen, höll på att testa ihjäl mig. Det kan väl bero på en massa olika saker. I mitt fall tror jag att kroppen spelade mig ett spratt, den känner väl av att man är stressad på något vis.

Men, oavsett anledning, är det ju så frustrerande.
  • fannylinnea
    Mammamiao skrev 2019-03-22 08:16:59 följande:

Tror inte det tagit sig, har en sån känsla.. får hem massa test idag, så blir väl till att testa. Har inte kissat än, tänker att jag håller mig till posten kommer nu vid 8-9 så jag kan ha koncentrerad urin. Gud vad jag är nervös :(

Jag har samma känningar, samma värk i äggstockarna som vid ägglossning.
    Bim -3 idag. Har också en sorglig känsla av att det inte tagit sig. Har lovat mig själv att jag inte ska testa förrän bim i alla fall. Vi ser väl hur det går med det.

Lycka till!
  • Mammamiao

Jag testade mig innan... inte gravid stod det på cb... så då var det väl kört denna månaden för min del... vet att det är bim-4... men ändå.. :( de är ju känsliga :(

fannylinnea skrev 2019-03-22 13:00:32 följande:

Jag har samma känningar, samma värk i äggstockarna som vid ägglossning.

Bim -3 idag. Har också en sorglig känsla av att det inte tagit sig. Har lovat mig själv att jag inte ska testa förrän bim i alla fall. Vi ser väl hur det går med det.

Lycka till!

• Micka!
    Mammamiao skrev 2019-03-22 08:16:59 följande:

Jobbigt... förstår vad du går igenom. Känner mig inte alls så säker som jag var då när jag blev gravid!

Tror att jag såg tendens till spottings idag, hade det innan jag blev gravid sist, men kan även ha det vid mens också. Vid förra mensen hade jag inte det dock....

Funderar på om jag ska ta det känsliga test jag har hemma, på typ lördag eller söndag...... Så man kan ställa in sig på mens i så fall... Urk vad det ska va jobbigt....!
  • bibimbap

Jag har valt att ligga lite lågt i tråden denna månad då jag kände att jag gick upp i det lite väl mycket förra månaden. Så sket i alla appar och låg/ligger bara när vi båda kände för det. Vilket verkligen var skönt, jag har inte reflekterat så mycket över hur fort dagarna har gått och nu är det plötsligt BIM på måndag. Är ovanligt chill och tänker mest att det får bli som det blir.

Kan ha att göra med att jag verkligen trodde jag var gravid förra månaden. Alltså stensäker! Och med den säkerheten kom en liten spets panik om vad ett eventuellt tvåbarnsliv innebär. Har verkligen njutit av vår dotter denna månad, tacksam över att vi har henne Och att vi är fler vuxna än barn i familjen, haha.

• Hallonpaj

Jag kunde inte hålla mig... och kanske kanske att jag plussade supersvagt precis. Ser ni något? Jag litar inte riktigt på mina ögon.

Är det ett svagt plus så kan jag ändå inte känna mig glad. Det kan ju vara ett begynnande tidigt missfall som sist (hade min ursprungliga bim igår). Eller så är det fel på testet, spökstreck. Eller så är det faktiskt så att min cykel är förskjuten så pass att detta faktiskt ÄR ett riktigt plus men att det är alldeles för tidigt.

Jobbiga j*kla väntan :(

Svar på tråden BIM Mars 2019