• Jagerika

BIM Mars 2019

Jag vet att många kanske hoppar över att försöka bli med barn i mars, så barnet inte föds sent på året, men det struntar jag fullkomligt i och ska försöka ändå :D så tänkte starta en Bim lista då mitt hopp aldrig kommer ta slut, jag bara SKA bli gravid!

Försök 14 tror jag :)

Hoppas på lika många plus som i andra trådarna <3

BIM LISTA

6/3- Jagerika

• Svar på tråden BIM Mars 2019
  • Anonym (My)

Inget starkare idag så antar att det bara är synvillor! Bim-3 idag

• bibimbap
    ETOVA skrev 2019-03-27 22:47:49 följande:

BIM +3 här och också mycket flytningar så jag tror hela tiden att det är mensen som kommit :p Har nu haft ömma bröst drygt en vecka, mensvärk i 6 dygn, prickar på bröstvårtorna och näsblod. Visst blir man lite knasig av att fundera? Tänker att symptomen lika gärna kan vara tillfälligheter eller att man lägger märke till saker på ett annat sätt nu. Men just den ihållande mensvärken hittar jag ingen annan förklaring på. Och mensen har aldrig varit såhär sen förut. Får alltid mens på CD 23,24,25,26 eller 27. Idag är CD 28 :) Ska testa på fredag jag också. Om inte mensen kommit då förstås. Uppdatera gärna hur det går!

Det låter ju onekligen lovande! Jag är på CD 34, men jag har å andra sidan 31 dagar i snitt, 35 förra månaden tex. Så det varierar lite. Jag har också mensvärk som kommer och går, och ett illamående som börjar smyga sig på. Annars inget speciellt. Men ja, jag tänker också att det lika bra kan vara tillfälligheter, det har ju hänt tidigare att jag trott att jag varit gravid haha.

Jag kommer troligtvis att banga på fredag, tycker det är så otroligt trist med negativa test och får hellre mensen. Men vi får se. Har inget test hemma så jag måste köpa ett också.

Har ni försökt länge? Detta är vårt tredje försök, som iofs inte riktigt blev ett försök iom att jag valde att strunta i alla appar efter förra mensen. Så jag minns inte ens när vi låg, haha. Håller tummarna för dig!
  • Linneaalice14
    fannylinnea skrev 2019-03-27 19:10:51 följande:
    Det känns ju som att ni prickat in äl :) Och spermier kan ju dessutom leva en tid och liksom "vänta in" äl :)

Jag skulle lagt in det som äl i appen när man såg att strecken såg typ lika ut. Vad säger appen? Det var länge sedan jag använde NC, men har för mig att den känner av när tempen ändras och att den indikerar på äl.

Hoppas det går vägen för er. Du får hålla oss uppdaterade här :)
    God morgon, vi sexade igår kväll:) Hehe. O var iväg på apoteket o frågade eftersom jag valde deras egna märke på ägglossningstest. Och dem sa till mig att det är solklart positivt, jag la inte de i appen och idag va min temp på 36:06, så den sjönk lite. Men ändå har jag högst ferilitet idag. Jag la in dem två som positiva. 
    O då ändrade den, så idag eller imorgon skall väl ägget släppa om jag fattade appen rätt. haha. men tänkte ändå att jag skall göra ägglossningstest idag med, ungefärliga tider så som jag gjorde igår, Så får vi se om dem e lika starka. :) Håll tummar o tår. 
    Nicole
  • ETOVA
    bibimbap skrev 2019-03-28 07:04:06 följande:

Det låter ju onekligen lovande! Jag är på CD 34, men jag har å andra sidan 31 dagar i snitt, 35 förra månaden tex. Så det varierar lite. Jag har också mensvärk som kommer och går, och ett illamående som börjar smyga sig på. Annars inget speciellt. Men ja, jag tänker också att det lika bra kan vara tillfälligheter, det har ju hänt tidigare att jag trott att jag varit gravid haha.

Jag kommer troligtvis att banga på fredag, tycker det är så otroligt trist med negativa test och får hellre mensen. Men vi får se. Har inget test hemma så jag måste köpa ett också.

Har ni försökt länge? Detta är vårt tredje försök, som iofs inte riktigt blev ett försök iom att jag valde att strunta i alla appar efter förra mensen. Så jag minns inte ens när vi låg, haha. Håller tummarna för dig!

Ja jag håller med, tycker också det känns bäst att avvakta med test och bara få mens i så fall, är därför jag valt att vänta så pass länge som jag gjort nu. Plus att jag blir glad varje gång jag inte får mens, haha :) Ja det är ju lätt att ?lura? sig själv, jag har också trott jag har varit gravid innan (men inte såhär mycket, och det är lite läskigt). Vi är också på tredje försöket. Tror vi prickade bäst hittills denna gången, men är osäker för jag använder inte äl- tester eller temp. Inga barn tidigare. Men det hade du va? Håller tummarna för dig också! Och alla er andra förstås :)
  • Anonym (Sara11)
    fannylinnea skrev 2019-03-27 19:05:56 följande:

Ja det känns jätteskönt att det "händer något". Hoppas bara att det räcker för att göra mig gravid bara. Jag vet att jag är en person med dåligt tålamod, när jag väl vill något så vill jag det NU. Måste jobba på att ta det lite lugnt och inte stressa så mycket. Men, när man försökt att bli gravid i ett år är det ju inte så lätt. Att försöka att INTE tänka på det är ju ungefär lika lätt som att inte andas.

Det är jobbigt det där, när folk omkring en säger så. Att det är "er tur nästa gång". Dom menar ju bara väl, men det är rätt stressande.

Nu har jag kanske hängt med lite dåligt tidigare i tråden. Men hade ni också försökt i typ ett år?

Ja precis. Känner igen mig i tålamodet. Vill också ha allt direkt och kan inte vänta. Att inte tänka på det är som du säger omöjligt. Försöker typ fokusera och inbilla mig att jag inte vill just nu ändå och kan resa och göra annat istället. Men jag vill bara ha de där familjelivet.. Har försökt exakt ett år.. Ni med? Och hur ska ni gå vidare nu?? Jag hade ju bim i måndags men jag har inte fått mensen än. Så hoppas ändå på plus. Men tänker nog inte testa förrän efter helgen för vill inte bli besviken..
  • bibimbap
    ETOVA skrev 2019-03-28 12:41:32 följande:

Ja jag håller med, tycker också det känns bäst att avvakta med test och bara få mens i så fall, är därför jag valt att vänta så pass länge som jag gjort nu. Plus att jag blir glad varje gång jag inte får mens, haha :) Ja det är ju lätt att ?lura? sig själv, jag har också trott jag har varit gravid innan (men inte såhär mycket, och det är lite läskigt). Vi är också på tredje försöket. Tror vi prickade bäst hittills denna gången, men är osäker för jag använder inte äl- tester eller temp. Inga barn tidigare. Men det hade du va? Håller tummarna för dig också! Och alla er andra förstås :)

Ja, vi har en dotter som snart är 2.5 år. Använder inte heller ÄL-tester eller temp men tror jag ska testa en gång så småningom om det inte tar sig. Tycker jag har tydliga ÄL-känningar men tycker ändå mensen kan variera med typ 14-17 dagar efter de känningarna så jag vet inte. Dottern blev till pga metoden "blir det så blir det" så jag hade ingen koll alls där. Nu skulle vi dock önska att det blir lite mer uppstyrt, hehe.

Lycka till om du testar i morgon, du får uppdatera här sen, om du vill förstås.
  • fannylinnea
    Anonym (Sara11) skrev 2019-03-28 12:48:00 följande:
    Ja precis. Känner igen mig i tålamodet. Vill också ha allt direkt och kan inte vänta. Att inte tänka på det är som du säger omöjligt. Försöker typ fokusera och inbilla mig att jag inte vill just nu ändå och kan resa och göra annat istället. Men jag vill bara ha de där familjelivet.. Har försökt exakt ett år.. Ni med? Och hur ska ni gå vidare nu?? Jag hade ju bim i måndags men jag har inte fått mensen än. Så hoppas ändå på plus. Men tänker nog inte testa förrän efter helgen för vill inte bli besviken..
    Har också försökt att tänka så. Men who am i kidding, kan inte lura mig själv.
    Ja vi har också försökt i ganska precis ett år.

Jag är så vimsig, så jag kanske skriver något nu som jag redan skrivit. Men jag har börjat äta letrozol för att stimulera äl och en annan tablett som ska göra slemhinnan i livmodern bättre. I mitten på april ska jag ta blodprover för att bland annat kolla om jag har haft äl. Om jag inte blir gravid så ska min sambo göra ett spermatest.

Jag hoppas att du får ditt plus. Hör av dig om hur det går :) Det är ju positivt att du inte fått mensen ännu. Förstår hur du tänker med att du vill vänta. Jag brukar också göra så. Har du några känningar på att mens är på g?
  • Anonym (Sara11)
    fannylinnea skrev 2019-03-28 14:17:54 följande:

Har också försökt att tänka så. Men who am i kidding, kan inte lura mig själv.

Ja vi har också försökt i ganska precis ett år.

Jag är så vimsig, så jag kanske skriver något nu som jag redan skrivit. Men jag har börjat äta letrozol för att stimulera äl och en annan tablett som ska göra slemhinnan i livmodern bättre. I mitten på april ska jag ta blodprover för att bland annat kolla om jag har haft äl. Om jag inte blir gravid så ska min sambo göra ett spermatest.

Jag hoppas att du får ditt plus. Hör av dig om hur det går :) Det är ju positivt att du inte fått mensen ännu. Förstår hur du tänker med att du vill vänta. Jag brukar också göra så. Har du några känningar på att mens är på g?

Hoppas att den hjälp ni fått hittills ska hjälpa så de blir en graviditet snart:)

Jag känner inte av speciellt mycket alls. Lite öm i magen typ. Men ingen värk så. Flytningar. Typ bara så. Men jag hoppas innerligt nu att mensen inte kommer i helgen. Tänkte testa på måndag om den uteblir i helgen. Vågar inte hoppas. Man blir ju så besviken ifall mensen kommer
Svar på tråden BIM Mars 2019