• Jagerika

BIM Mars 2019

Jag vet att många kanske hoppar över att försöka bli med barn i mars, så barnet inte föds sent på året, men det struntar jag fullkomligt i och ska försöka ändå :D så tänkte starta en Bim lista då mitt hopp aldrig kommer ta slut, jag bara SKA bli gravid!

Försök 14 tror jag :)

Hoppas på lika många plus som i andra trådarna <3

BIM LISTA

6/3- Jagerika

• Svar på tråden BIM Mars 2019
  • Linneaalice14

Hoho, finisiar. Jag o gubben sexade igår kväll o samt i söndags, O jag la ju in senast här igår på mina ägglossningstester. Och fick en fin linje igår kväll på mitt urin, Men samtisigt så stack jag ner o köpte apotekets egna tester idag, o tog test nu, 
    o har hållt mig från att dricka o äta drack kaffe imorse vi 7, men samtdigt inget nu alls innan elva. Såhär visade dem, E de posotivt eller itne?
    Samt så tog jag clearblue digitala o de visade negativt. Vilket skall jag lita på?

HJÄLP!!!!

Nicole
  • fannylinnea
    Linneaalice14 skrev 2019-03-27 11:46:14 följande:

Hoho, finisiar. Jag o gubben sexade igår kväll o samt i söndags, O jag la ju in senast här igår på mina ägglossningstester. Och fick en fin linje igår kväll på mitt urin, Men samtisigt så stack jag ner o köpte apotekets egna tester idag, o tog test nu, 
    o har hållt mig från att dricka o äta drack kaffe imorse vi 7, men samtdigt inget nu alls innan elva. Såhär visade dem, E de posotivt eller itne?
    Samt så tog jag clearblue digitala o de visade negativt. Vilket skall jag lita på?

HJÄLP!!!!

Hello!

Jag tycker att det ser ut som att du har fått positiva test, speciellt det övre testet på sista bilden. Så att ni sexade igår och i söndags är ju kanon. Som jag förstått det är det ju viktigast att ha sex dagarna innan äl och på äl-dagen.

Vet inte hur du brukar göra, men har du koll på äl-sekret? Kan du se att du har så kallade äl-flytningar? Man kan ju bli galen på tester, men kroppens signaler brukar ju tydligt visa när äl är på gång :)
  • Linneaalice14
    fannylinnea skrev 2019-03-27 12:23:23 följande:
    Hello!

Jag tycker att det ser ut som att du har fått positiva test, speciellt det övre testet på sista bilden. Så att ni sexade igår och i söndags är ju kanon. Som jag förstått det är det ju viktigast att ha sex dagarna innan äl och på äl-dagen.

Vet inte hur du brukar göra, men har du koll på äl-sekret? Kan du se att du har så kallade äl-flytningar? Man kan ju bli galen på tester, men kroppens signaler brukar ju tydligt visa när äl är på gång :)
    Ja jag tycker dem ser positiva ut, men samtidigt så testade jag clearblue också vid 11, men de visade negtivt, :/ Jag har vita lite geggiga flytningar började i måndags att komma,, Så om vi ändå sexade i söndags o igår, så tänkte jag även idag o imorgon, så borde jag väl ändå ha tur förhoppningsvis. :) 
    tänker att jag tar test här i em också, 
    Jag har precis ätit o druckit, så nu testar jag runt 16, Så får vi se om de e likadant som dessa två, kör på apotekets o testlagrets..:D Tyker du de? För alla andra tester jag testat har vary jätte svaga, men skall jag bocka i positivt igår på natural cykles apåpen?
    Nicole
  • Anonym (My)

Bim -4 idag o blir så osäker! Har 30års fest i helgen, där av är jag ännu mer ivrig att veta ???? ser ni något?

• Anonym (Sara11)
    fannylinnea skrev 2019-03-27 11:09:44 följande:

Jag är i samma sits som du. Jag har skickat in papper till landstinget om att få hjälp, men de har inte hört av sig än. Tog kontakt med en privatgyn och nu har hon skrivit ut tabletter som ska stimulera ägglossningen och förbättra slemhinnan i livmodern. Ska även ta blodprover. Om jag inte blir gravid denna månaden ska vi gå vidare med att kolla min mans spermier.

Visst känner man sig så jävla maktlös? Det är det värsta. Att man vill något så mycket och gör ALLT man kan, men att det ändå inte räcker till.

I höstas fick jag genom prover veta att mina organ är "sönderstressade" och att min kropp hade extrema brister på viktiga vitaminer och mineraler. Har dunkat i mig så många tillskott varje dag och verkligen försökt att dra ner på tempot, så jag hoppas att kroppen läkt ihop. Men ändå händer det ju ingenting.

Hoppas att din mens uteblir och att du får ett plus istället!

Vad bra att du fått lite hjälp iaf med tabletter och fått veta att du hade brist på mineraler. Hoppas verkligen du blir gravid med så att man slipper utredning ivf och allt detta jag inte var beredd på när man började försöka...alla vänner har haft relativt enkelt att bli gravida och de känns så jobbigt att de är jag som ska ha svårt att bli gravid. Orkar inte bli besviken heller varje månad så de senaste tiden har jag känt att jag typ gett upp och inte ens tänkt tanken. Samt att alla vänner i kompisgänget pratar om vi är gravida ännu eller att de är vi som kommer bli gravida nästa gång. Jag bara nä..
  • Linneaalice14

Hej igen, Har precis testat igen kl 14:05. 
    Såhär sr de ut. nu, 

Jag tycker mig tycka de e positivt? Eller? tänkte testa igen vid 16-16:30, sen slutar gubben vid 17, så då kör vi en vända ikväll:) när barnen somnat.

Nicole
  • minnie768
    Anonym (My) skrev 2019-03-27 13:48:17 följande:

En till bild i dagsljus

Jag ser ett svagt sträck på båda bilderna! :) Köp ett digitalt test och testa imorgon eller på fredag morgon. De brukar stämma :) Och uppdatera oss! :D <3
  • Stellan11

Brukar de digitala ge utslag så snart? :) ska absolut göra de!! Tog en bild mot testet jag hade kvar från sonen som nu är 1år också

minnie768 skrev 2019-03-27 14:29:01 följande:

Jag ser ett svagt sträck på båda bilderna! :) Köp ett digitalt test och testa imorgon eller på fredag morgon. De brukar stämma :) Och uppdatera oss! :D <3

• Linneaalice14

Sådär sista taget för idag, O etta borde väl ändå vara postiiva ATT DE U INOM 12-48 timmar sker ägglossningen? 
    va nere på apoteket o visade dem två översgta o dem sa tt ja men herregud de där är positivt..:P Yeah!

Nicole
Svar på tråden BIM Mars 2019