• Jagerika

BIM Mars 2019

Jag vet att många kanske hoppar över att försöka bli med barn i mars, så barnet inte föds sent på året, men det struntar jag fullkomligt i och ska försöka ändå :D så tänkte starta en Bim lista då mitt hopp aldrig kommer ta slut, jag bara SKA bli gravid!

Försök 14 tror jag :)

Hoppas på lika många plus som i andra trådarna <3

BIM LISTA

6/3- Jagerika

• Svar på tråden BIM Mars 2019
  • Malin888
    Biinaas1992 skrev 2019-02-16 15:39:39 följande:

Hej !! Tänkte jag hoppar in i denna tråden o berättar våran historia. Jag o sambon försöker bli gravida med första barnet. Jag är 26 år gammal o killen är 36 år. Slutade med p-piller i augusti förra året så har varit utan p-piller i ca 6 månader. Jag har kört med äl test ibland och har inte fått något positivt på dom. Min mens har varit väldigt sparsam sen jag slutade fram tills denna senaste mensen som jag har nu. Denna mensen är den första efter ppiller stoppet som har känts som en vanlig mens kändes innan jag började med p-piller för flera år sedan. Mensen har varit väldigt oregelbunden och hoppat över en månad ibland sen jag slutade. Har varit väldigt orolig över att mensen inte kommit igång ordentligt så jag bokade en tidpå gyn och eventuellt få hjälp av dom att få igång ägglossningen som jag inte har haft. Men samma dag jag skulle dit så kom mensen så jag flyttade fram den tiden tills i mars. Jag känner mig lättad över att mensen har kommit igång ordentligt nu o har blödigt i ca 1 vecka som jag gjorde förr innan p-piller. Blödningarna jag har haft efter ppiller stoppet har varit i max 4 dagar. Känns som att detta vänder nu. Vi hoppas så mycket att vi ska bli gravida nu efter denna mensen. Jag har läst en hel del o har hört att de kan ta ca 6 månader för vissa att mensen o ägglossning ska komma igång. Så vi hoppas verkligen nu !!!!

Välkommen och lycka till!!!!

Jag har precis haft ägglossning och inväntar nu bim 1/3

Vet du vilket datum din bim blir?
  • hejsanlina

Hej! Jag hoppar gärna in här.. har tröttnat lite på att läsa gamla trådar nu så får väl ta och delta i en ;)

Vi är inne på vårt andra "riktiga" försök.

Är idag på cykeldag 12, bim är lite osäkert då det varierar mellan 29-38 dagar.. Har dock denna månaden börjat med apiforce mest för att jag är trött på denna långa cykeln, får se om den kan hjälpa till att korta ner den..

• Jsv17
    Jagerika skrev 2019-02-16 13:34:22 följande:

Hahahha ligger just nu i soffan med benen på soffryggen, och en stor papperstuss på fiffin så allt håller sig inne xD tog oss en snabbis innan mannen skulle bort så ligger här och glor haha! ÄL är i morgon så vill inte missa våra chanser! Det är inte så graciöst att göra barn xD

Jag brukade ligga med fötterna upp på väggen vid huvudändan och lyfta upp rumpan när vi försökte med sonen hahaha nu har jag inte gjort det, kanske ska börja med det igen för den gången gick det ju bra

Nä man vill ju inte missa en äl! Tar det sig inte direkt här nu, så riskerar vi missa flera försök här i vår då min man ska ut på flera arbetsresor... men han är så skön för han typ i värsta fall får vi boka en flyg-tåg-biljett så får ni komma till mig en eller två dagar vid äl isf haha han är lika taggad som jag just nu
    Pojke 9-12-17
  • Jagerika
    Jsv17 skrev 2019-02-16 22:56:35 följande:

Jag brukade ligga med fötterna upp på väggen vid huvudändan och lyfta upp rumpan när vi försökte med sonen hahaha nu har jag inte gjort det, kanske ska börja med det igen för den gången gick det ju bra

Nä man vill ju inte missa en äl! Tar det sig inte direkt här nu, så riskerar vi missa flera försök här i vår då min man ska ut på flera arbetsresor... men han är så skön för han typ i värsta fall får vi boka en flyg-tåg-biljett så får ni komma till mig en eller två dagar vid äl isf haha han är lika taggad som jag just nu

Men vilken söt man du har! :D Min sambo hade nog sagt att vi kunde försöka nästa månad isåfall! Hahaha! Ja alltså jag märker ju att om man ligger med benen uppe ett tag så *försvinner* sperman, för när man går på toa så rinner inget ut! Och då hoppas man att dom små har simmat åt rätt håll xD känner av ÄL lite så hoppas den blir i morgon :D
  • vwmamman

mys den 7-8e, 12-13e och 16-17e.. äl 14e eller 15e..

nu håller vi tummarna å inväntar BIM 1/3 ...

• vwmamman
    Malin888 skrev 2019-02-16 11:43:13 följande:

jag har en 16 åring och en 1 åring så vi har det lite lika :)

Vill inte bara ha en till utan två till :)

Lycka till till oss!! :)

mkt vi har gemensamt hehe kul ju..

jaaaa heja oss :D
  • Lycklig37
    Lycklig37 skrev 2019-02-15 18:47:08 följande:

Jag hoppas verkligen det tack så jätte mycket. Ska testa om mens uteblir på söndag.

Jag tog ett gravtest nu på morgonen. Det visade att jag äntligen är gravid. Vi är så lyckliga. Efter över 1 år äntligen!!
  • vwmamman
    Lycklig37 skrev 2019-02-17 07:05:23 följande:

Jag tog ett gravtest nu på morgonen. Det visade att jag äntligen är gravid. Vi är så lyckliga. Efter över 1 år äntligen!!

wooow grattis g7d va roligt
  • Jsv17

Stort grattis!
    Pojke 9-12-17
  • Malin888

ÅÅÅÅÅÅH GRATTIS!!!!!

ÅH JAG FÅR RYSNINGAR ÖVER HELA KROPPEN!!!!!
Svar på tråden BIM Mars 2019