• Jagerika

BIM Mars 2019

Jag vet att många kanske hoppar över att försöka bli med barn i mars, så barnet inte föds sent på året, men det struntar jag fullkomligt i och ska försöka ändå :D så tänkte starta en Bim lista då mitt hopp aldrig kommer ta slut, jag bara SKA bli gravid!

Försök 14 tror jag :)

Hoppas på lika många plus som i andra trådarna <3

BIM LISTA

6/3- Jagerika

• Svar på tråden BIM Mars 2019
  • Jagerika
    Jilo skrev 2019-02-18 07:49:06 följande:

Båda är cb digitala ägglossningstest, det lila är det som ska börja blinka med en glad gubbe innan den vanliga gubben. Båda är doppade i samma urin. Någon som förstår hur det kan bli så här??

Men oj! Vad knepigt!! Prova en till sticka från den lila och se ifall det blir samma? Man ska ju kunna lite på dom testen tycker jag! :O
  • frugr95
    ETOVA skrev 2019-02-18 00:06:03 följande:

Jag hade äl igår enligt appen, dag 11 i cykeln, men har inte gjort ältest eller tempat och märker aldrig av min äl så inte alls säkert det stämmer. Brukar också variera i appen mellan att visa äl dag 9-13 beroende på om cykeln är 22-26 dagar. Vi har legat varannan dag sen i söndags i alla fall så oavsett hoppas jag vi prickat in nån bra dag ;) Sen är grejen den att jag har varit tvungen att köra en Ipren- kur på tio dagar, typ samma period, har två dagar kvar. Inte kul eftersom jag hört att det kan minska chanserna... vad tror ni om det? Har ni egen erfarenhet eller har hört om saker om det?

Hoppas de satt sig ett litet för nu då :D jag vet ingenting utefter erfarenhet om Ipren minskar chansen att bli gravid men jag blev avrådd från barnmorskan att absolut inte ta det när jag var gravid - för det är så muskelavslappnande! Googlade och hittade detta: www.1177.se/Kronoberg/Stall-en-anonym-fraga/Fragor/Ska-jag-undvikaibuprofen-om-jag-vill-bli-gravid/

Men eftersom du inte tagit stickor eller tempat så är det ju svårt att veta om din ÄL varit eller ej! Men vi håller tummarna för att det tagit sig :D <3
  • frugr95

Båda är cb digitala ägglossningstest, det lila är det som ska börja blinka med en glad gubbe innan den vanliga gubben. Båda är doppade i samma urin. Någon som förstår hur det kan bli så här??

Googlade sönder detta direkt hahah.. men har du använt teserna under flera cyklar eller är detta första ägglossningen?

Jag använder den LILA och enligt clearblues hemsida har ju båda samma känslighet. Men sen beror det ju på mängden östrogen och när LH-toppen är.. ah, jag försöker typ bli klok påt men det låter skumt!

?En del kvinnor får inte resultat för dagar med hög fertilitet, utan enbart dagar med maximal fertilitet. Det kan bero på att östrogennivån inte är tillräckligt hög för att detekteras av testet eller så började de testa för sent.?

Står det ju om den LILA på hemsidan.. jag tänker att om du testar med båda imorgon och ser resultatet där om den lila kanske visar MAXIMAL och den rosa visar en glad gubbe också??
  • Jagerika

Jag skrev igår att jag hade ÄL och det märks verkligen! Har alltid varit lite smått förbryllad av mina flytningar då dom blir som vatten istället för sega och trådiga MEN IDAG är dom långa, flera cm och jag blev så glad att jag skrattade högt på toan på jobbet xD haha att man kan bli glad av flytningar är ju helt galet Hahaha!! Ska försöka få till det ikväll igen för att vara säker :D

• Jsv17

Men jisses va konstigt!

Det enda jag kan komma på är att du inte doppade den negativa tillräckligt länge i urinen eller nåt så det blev för svag koncentration typ... men verkar ju också väldigt osannolikt. Jag hade gått på att du har äl tror inte den blir falskt positiv, jag hade kontaktat clearblue för jag tror det är något fel på den lila stickan, sååå konstigt tänk om du bara använt de lila och missat äl?! Så galet ju...
    Pojke 9-12-17
  • babymys

Alltså nu fattar jag inte mycket...den där gubben har blinkat ända sen igår kväll och nu i morse var det blankt...betyder det att jag inte har haft någon ägglossning denna månaden eller att jag kanske inte har tagit ett test när stegringen var som höst den eller vad? Rynkar på näsan  

• frugr95
    babymys skrev 2019-02-18 09:03:03 följande:

Alltså nu fattar jag inte mycket...den där gubben har blinkat ända sen igår kväll och nu i morse var det blankt...betyder det att jag inte har haft någon ägglossning denna månaden eller att jag kanske inte har tagit ett test när stegringen var som höst den eller vad?   

Gubben som blinkar försvinner ju efter ett tag på skärmen :) eller vad menar du? Tog du nytt test imorse?
  • frugr95
    RedAngel skrev 2019-02-18 00:28:28 följande:

Heej,

har läst & följt med ett tag. Det känns som att det ger tur på något sätt att vara med, skriva o lägga till BIM lista :). Kort info; blir 39 iår, övervikt, endometerios, 6 tidiga mf (varav 2 med piller) bakom, och precis slutat med minipiller i januari (tog minipiller för att låta kroppen vila lite enl. läkaren på kvinnokliniken, hon sa de tydde mest på endo än på vikten men jag vet mycket väl själv att försöka minska på vikten kan underlätta mycket, men himla svårt de där), menscykeln har blivit längre så hoppet kan kännas helt ute, men nej nu fan ska de gå trots all sådär odds :). Enl. FLO appen har jag ÄL den 25 feb, BIM den 12 mars. Har käkat nattljusolja, folsyra o rosenrot o har äl-stickor hemma, så nu jävlar ska de bli bra det här :). Hoppas på första barnet i november! Grattis till er som plussat. Och gillar när de skrivs fiskmarknad, lät så underbart igenkännande, hehe.

Blir så glad och läsa alla era olika erfarenheter & upplevelser , man känner inte sig så ensam då, när alla omkring bara får barn - en efter en <3!

Välkommen hit! :) Ja vi får verkligen hoppas att detta ger lite tur haha! Beklagar dina MF <3 jag har ÄL 22e och fått utslag på stickorna som jag har (clearblue digital advanced), vilka använder du? Nu får vi sexa loss möe denna veckan :D
  • Elinanorden

Är den någon har som haft sin ägglossning och inväntat BIM? Jag har bim den 1/3 alltså om 11 dagar. Man längtar ju så mycket efter att plussa så man går och letar tidiga symptom. Det som jag tycker har varit annorlunda denna gång är att min bröstvårtor har varit fruktansvärt ömma och hårda (utåtstående) sen har jag haft mycket molvärk. Men molvärken är svår att bedöma om det kan bero på befruktning efter som jag har endometrios och har ont för det mesta varje dag. Men kan verkligen tecken komma så tidigt? 

Jag håller alla tummar och tår att det blir många + den här månad!

• MaoaM

Lägger till mig

BIM LISTA

1/3 Malin 888, vwmamman, Mezzy, elinanorden, Funderar, MaoaM

2/3 Love5, ETOVA, Seseli

4/3 Minnie768

5/3 Editb, CH90, NervösAnonym, babymys

6/3 Jagerika, Honsomlängtar, Birdiz, Nr2år2019

7/3 QueenS, Missempi, frugr95

8/3 Sjp30, Bebislängtan

9/3 Siri88

10/3 Kakan32 , Senistarten, Jsv17