• Jagerika

BIM Mars 2019

Jag vet att många kanske hoppar över att försöka bli med barn i mars, så barnet inte föds sent på året, men det struntar jag fullkomligt i och ska försöka ändå :D så tänkte starta en Bim lista då mitt hopp aldrig kommer ta slut, jag bara SKA bli gravid!

Försök 14 tror jag :)

Hoppas på lika många plus som i andra trådarna <3

BIM LISTA

6/3- Jagerika

• Svar på tråden BIM Mars 2019
  • babymys
    Biinaas1992 skrev 2019-02-16 15:39:39 följande:

Hej !! Tänkte jag hoppar in i denna tråden o berättar våran historia. Jag o sambon försöker bli gravida med första barnet. Jag är 26 år gammal o killen är 36 år. Slutade med p-piller i augusti förra året så har varit utan p-piller i ca 6 månader. Jag har kört med äl test ibland och har inte fått något positivt på dom. Min mens har varit väldigt sparsam sen jag slutade fram tills denna senaste mensen som jag har nu. Denna mensen är den första efter ppiller stoppet som har känts som en vanlig mens kändes innan jag började med p-piller för flera år sedan. Mensen har varit väldigt oregelbunden och hoppat över en månad ibland sen jag slutade. Har varit väldigt orolig över att mensen inte kommit igång ordentligt så jag bokade en tidpå gyn och eventuellt få hjälp av dom att få igång ägglossningen som jag inte har haft. Men samma dag jag skulle dit så kom mensen så jag flyttade fram den tiden tills i mars. Jag känner mig lättad över att mensen har kommit igång ordentligt nu o har blödigt i ca 1 vecka som jag gjorde förr innan p-piller. Blödningarna jag har haft efter ppiller stoppet har varit i max 4 dagar. Känns som att detta vänder nu. Vi hoppas så mycket att vi ska bli gravida nu efter denna mensen. Jag har läst en hel del o har hört att de kan ta ca 6 månader för vissa att mensen o ägglossning ska komma igång. Så vi hoppas verkligen nu !!!!

Välkommen till tråden!{#emotions_dlg.flower} Håller tummarna för alla oss !!
  • Anonym (Milla)

Hej. Hoppar in här också. Jag är 38 år gammal. 4 barn: 3 på jorden och 1 i himlen ( sen avbrytande i v 22 i november förra året på grund flera allvarliga missbildningar och bebis skulle inte överleva utanför min kropp). Idag fick jag min mens igen som vanligt. Har 26 dagars menscykel och 8 dagars lutealfas. Tar vitaminer och rosenrot.

Jag SKA bli gravid! :)

• frugr95
    babymys skrev 2019-02-17 10:53:40 följande:

Jag blir koko, den gubben blinkar fortfarande så då betyder det kanske att jag har en sakta LH ökning då? skumt...så brukar jag inte ha det. haha vill bara ha en paus från liggandet juuuuuu!

Men jag vet inte när du började men såhär ser mitt testande ut med CB:

* Den runda ringen (ingen LH ökning) om jag testar cykeldag 12

* Blinkande gubben (ökning i östrogenet) mellan cykeldag 13 till 17

* Fast glad gubbe på cykeldag 18 (LH ökning har detekterats!) = dagen efter har jag fått ägglossning då enligt Natural cycles! :)

Hur många dagar har du fått den blinkande? Det är ju normalt med flera dagar av den blinkande :) så ingen fara!
  • MaoaM
    frugr95 skrev 2019-02-17 10:23:03 följande:

Välkommen :D jag försöker också efter mola, partiell! Vilken hade du och hur länge sen är det? Molagraviditeten tog sig på första försöket så jag hoppas att det gör det nu med :) tror jag sett ditt namn i molatråden som jag läst tuuuuusen gånger

Tack! Jag hade också partiell tack å lov! Fick veta på kub i v14 att fostersäcken var tom. Skrapades 4/10 och hade mitt andra 0-värde 10/1

Då var jag ju säker iom att jag hade passerat v12 och kände mej så jäääkla gravid. Förrädiska molor med deras utsöndra de av hcg :(

När/om det tar sig kommer jag vara orolig länge.

Hur länge hade du graviditetsförbud?
  • frugr95
    MaoaM skrev 2019-02-17 11:39:41 följande:

Tack! Jag hade också partiell tack å lov! Fick veta på kub i v14 att fostersäcken var tom. Skrapades 4/10 och hade mitt andra 0-värde 10/1

Då var jag ju säker iom att jag hade passerat v12 och kände mej så jäääkla gravid. Förrädiska molor med deras utsöndra de av hcg :(

När/om det tar sig kommer jag vara orolig länge.

Hur länge hade du graviditetsförbud?

Men Gud!! Haha sjukt lik min story. Skrapades 9/10 också i vecka 14.. fanns fosterrester men såg inget på ultraljud. Jag hade andra 0-värdet 15/1!!

Ja jag var helt jävla förstörd :( fått kämpa mot sjukvården som inte hört av sig och varit idioter. Har blivit rekommenderad att jag bör vänta till april för de rekommenderar att de ska ha gått 6 månader. Men har ifrågasatt och ringt runt och fått svar från andra att det är idiotiskt att rekommendera då det inte är någon hälsorisk att bli gravid nu. Hur läkare nu kan säga olika :)) men en läkare ska ringa mig imorrn för jag krävde att få veta vad i helvete jag får för luddiga svar. Och de friskförklarade mig via min röstbrevlåda ;) snyggt va!

Men jag ska peppa dig när oron kommer!!! <3
  • babymys
    frugr95 skrev 2019-02-17 11:00:39 följande:
    Men jag vet inte när du började men såhär ser mitt testande ut med CB:

* Den runda ringen (ingen LH ökning) om jag testar cykeldag 12

* Blinkande gubben (ökning i östrogenet) mellan cykeldag 13 till 17

* Fast glad gubbe på cykeldag 18 (LH ökning har detekterats!) = dagen efter har jag fått ägglossning då enligt Natural cycles! :)

Hur många dagar har du fått den blinkande? Det är ju normalt med flera dagar av den blinkande :) så ingen fara!
    Det började blinka i torsdags, vilket jag tyckte var väldigt med tanke på att min mens slutade för en vecka sedan. Oavsett, är inne på 4e dagen med blinkande och enligt min cykel ska jag inte ha äl förrän på tisdag... märkliga saker och fattar inte helt vad kroppen håller på medDrömmer
  • babymys
    Anonym (Milla) skrev 2019-02-17 10:58:17 följande:

Hej. Hoppar in här också. Jag är 38 år gammal. 4 barn: 3 på jorden och 1 i himlen ( sen avbrytande i v 22 i november förra året på grund flera allvarliga missbildningar och bebis skulle inte överleva utanför min kropp). Idag fick jag min mens igen som vanligt. Har 26 dagars menscykel och 8 dagars lutealfas. Tar vitaminer och rosenrot.

Jag SKA bli gravid! :)

Hej hopp! vad kul att du hakar på! Usch det lät som en jobbig resa med den sista beisen, det var tråkigt att läsaRynkar på näsan  vi ska nog kunna peppa varandra och få fina plus hela gänget ska du se!Hjärta 
  • Jagerika

Idag är det äntligen ÄLdagen!! Har haft sex måndag,tisdag,torsdag,lördag och idag söndag så hoppas nån av dom simmarna tar sig fram :D är lite öm i kroppen men inte så öm som jag brukar vara så funderar på om ÄL är sen. Vi kommer fortsätta ligga som vanligt såklart :) Bim är 6 mars och jag längtar så till jag får testa!

• frugr95
    babymys skrev 2019-02-17 12:56:17 följande:

Det började blinka i torsdags, vilket jag tyckte var väldigt med tanke på att min mens slutade för en vecka sedan. Oavsett, är inne på 4e dagen med blinkande och enligt min cykel ska jag inte ha äl förrän på tisdag... märkliga saker och fattar inte helt vad kroppen håller på med

Helt normalt ju :) vi har ju samma upplevelse med CB test! Jag har ÄL på torsdag :D längtar!!
  • frugr95
    Jagerika skrev 2019-02-17 13:00:30 följande:

Idag är det äntligen ÄLdagen!! Har haft sex måndag,tisdag,torsdag,lördag och idag söndag så hoppas nån av dom simmarna tar sig fram :D är lite öm i kroppen men inte så öm som jag brukar vara så funderar på om ÄL är sen. Vi kommer fortsätta ligga som vanligt såklart :) Bim är 6 mars och jag längtar så till jag får testa!

Gött att ni legat i ;) håller alla tummar å tår för eran skull :D
Svar på tråden BIM Mars 2019