• Jagerika

BIM Mars 2019

Jag vet att många kanske hoppar över att försöka bli med barn i mars, så barnet inte föds sent på året, men det struntar jag fullkomligt i och ska försöka ändå :D så tänkte starta en Bim lista då mitt hopp aldrig kommer ta slut, jag bara SKA bli gravid!

Försök 14 tror jag :)

Hoppas på lika många plus som i andra trådarna <3

BIM LISTA

6/3- Jagerika

• Svar på tråden BIM Mars 2019
  • Jsv17

Här är det ingen äl på g iaf men hade nog inte väntat mig det förrän tidigast till helgen, har inte testat icke-digitala stickor sedan sonen så har ingen aning om hur min stegring ser ut, hade väldigt kort stegring då minns jag iaf, fick ett något starkare streck bara nån dag innan det var typ starkare än kontroll strecket så hoppet lever om äl den här veckan

Pojke 9-12-17
  • Elinanorden
    vwmamman skrev 2019-02-18 11:22:04 följande:
    ja men absolut.. känns riktigt spännande. dock könns de som man letar symptom heeela tiden hehe men.är väl inte så konstigt när man längtar så
    Nej så är det ju. Jag känner mig konstig i magen, gasig och svårt att gå på toa. Sen om de hör ihop eller inte vet jag inte :o 
  • Elinanorden
    Grumpycavat skrev 2019-02-18 11:36:23 följande:
    Tack snälla för ditt svar. 
    När jag först slutade med P-piller 2017 så försökte vi inte särskilt aktivt, utan det började snarare ett år senare - att vi verkligen försökte. 

Så vi har faktiskt inte känt oss särskilt stressade, och vi hade lite saker vi ville fixa innan ett barn skulle komma. Nu har vi ordnat allt det där, och är mer än redo för en bebis. 

Jag ställde faktiskt frågan om hur vi skulle gå tillväga för att få hjälp på min vårdcentral - men blev totalt idiotförklarad och avvisad. (Fråga mig inte varför, för jag förstod ingenting, förmodligen en dålig dag för kvinnan som tog emot mitt samtal). 
    Efter det blev jag såklart ledsen, och är rädd för att kontakta dom igen. 

Jag är också rökare (Dock slutat nu), men jag vill ha varit rökfri lite längre innan jag ber om hjälp, för jag är så rädd att bli dumförklarad och avvisad igen pga att jag röker. 

Så ja, vi ger det 3 månader, med 200% insats (Fortsatt rökfri, tester, vitaminer mm mm). 

Har idag beställt en fertilitetsmonitor som jag hört gott om, och hoppas att det ska ge oss lite hjälp att pricka in rätt dagar. 

Jag hejar på oss alla! Kämpa på!
    Alltid så tråkigt och påfrestande när man inte blir tagen på allvar. Vi betalar ju faktiskt skatt för att få den vård vi behöver/önskar. Ibland tror jag många är på fel jobbplats. Men var inte rädd för att ta hjälp. Det finns då många duktiga läkare därute som är helt fantastiska och på helt rätt arbetsplats, det gäller bara att inte ge upp hoppet om dem. Jag tycker ni gör helt rätt i att försöka 3 månader och sen ta hjälp. 

Det finns så bra hjälp att få idag! 

Lycka till och håll mig uppdaterad!
  • Elinanorden
    Hallonpaj skrev 2019-02-18 11:46:23 följande:

Jag blir inte klok här. Tog ett till test nu mitt på dagen (desperat innan mannen far iväg) och när det torkat till lite ser jag ett supersvagt streck. Det syns i alla ljus. Är det ett torkstreck/spökstreck eller finns det fortfarande hopp?

Konstant molvärk i tjejmagen idag.

Är på bim-2 ÄL+11

(Skrev fel ovan har inte bim imorgon utan på onsdag)

Svårt att få en bra bild. Syns mer i verkligheten.

Borde jag gå och köpa ett känsligare test?

Jag ser något svagt men inte super tydligt. Köp ett digitalt test!
  • Elinanorden
    MaoaM skrev 2019-02-18 12:30:17 följande:
    Jag har också 1/3. Jag har uvi just nu så allt känns lite konstigt i den regionen haha

Fick känning av uvi samtidigt som äl. Så ledsamt. Har fått äta Alvedon och dricker massor. Vill inte behöva antibiotika.
    Åh nej vad jobbigt. Nej antibiotika är inte kul.. prova med citronvatten eller tranbärsjuice, brukar funka för mig. Håll mig uppdaterad om hur det går för dig med eventuella tidiga tecken!
  • frugr95
    Grumpycavat skrev 2019-02-18 10:58:26 följande:

Nu är jag tillbaka igen, 

får väl beskriva mig som en "periodare" här på FL. :) 

Fick mens idag, och har bestämt mig för att jag (vi) kommer köra all-in i 3 månaders tid. 

Dvs allt från ÄL-tester, rosenrot, vitaminer, bra kost, mindre kaffe, mer motion mm mm. 

Blir det inte någonting under dessa 3 månader så söker vi hjälp. 

Vi började försöka i Juli 2017, så vi kan ju rent praktiskt söka hjälp redan, men vi vill ändå försöka själv ett litet tag till. 

En stor stress som pågått i mitt liv senaste 10 månaderna är nu över, så jag känner mig betydligt mer harmonisk och redo inför framtiden. 

Jag börjar också intala mig själv att det faktiskt inte behöver vara mig det är fel på, det kan ju vara min sambos spermier också. 

Samtidigt tycker jag också att det är konstigt att vi inte fått ett enda plus under alla dessa månader. 

Tycker dock att det är jobbigt att se alla barn och gravida i min omgivning. Det är väldigt många just nu. Och det gör så ont - även om jag är glad för allas skull såklart. 

BIM 18 mars

Välkommen och hoppas på plus för dig snart!! :D

Läste att du beställt en monitor också, spännande.

Lycka till <3
  • Eveh

Tog ut min spiral i maj men vi har inte aktivt försökt bli gravida förän nu. Detta blir första ?riktiga? försöker.

Är 23 år gammal ????

Lägger till mig själv

BIM LISTA

1/3 Malin 888, vwmamman, Mezzy, elinanorden, Funderar, MaoaM

2/3 Love5, ETOVA, Seseli

3/3 Eveh

4/3 Minnie768

5/3 Editb, CH90, NervösAnonym, babymys

6/3 Jagerika, Honsomlängtar, Birdiz, Nr2år2019

7/3 QueenS, Missempi, frugr95

8/3 Sjp30, Bebislängtan

9/3 Siri88

10/3 Kakan32 , Senistarten, Jsv17

12/3 EliMil, Emmissss, Pluppa, RedAngel

13/3 evi82

14/3 Anonim(Milla)

15/3 Em0ma, Kajsan86, Räkan123

18/3 Grumpycavat

• hallonsaft24

Nu hoppar jag in här i Mars tråden. Det blir vårt 4e försök. Vi har en 1 åring sedan tidigare.

BIM LISTA

1/3 Malin 888, vwmamman, Mezzy, elinanorden, Funderar, MaoaM

2/3 Love5, ETOVA, Seseli

3/3 Eveh

4/3 Minnie768

5/3 Editb, CH90, NervösAnonym, babymys

6/3 Jagerika, Honsomlängtar, Birdiz, Nr2år2019

7/3 QueenS, Missempi, frugr95

8/3 Sjp30, Bebislängtan

9/3 Siri88

10/3 Kakan32 , Senistarten, Jsv17

12/3 EliMil, Emmissss, Pluppa, RedAngel

13/3 evi82

14/3 Anonim(Milla)

15/3 Em0ma, Kajsan86, Räkan123

16/3 Hallonsaft24

18/3 Grumpycavat

• MaoaM
    Elinanorden skrev 2019-02-18 13:57:08 följande:

Åh nej vad jobbigt. Nej antibiotika är inte kul.. prova med citronvatten eller tranbärsjuice, brukar funka för mig. Håll mig uppdaterad om hur det går för dig med eventuella tidiga tecken!

Har druckit sjuka mängder tranbärsjuice i helgen haha ska köpa hem lite citron också, tack för tips!

Jag tycker tidiga tecken är väldigt fascinerande med tanke på att man inte ens kanske på gravtest så tidigt. Men kroppen vet ändå :)
  • Birdiz

Borde ha ÄL i övermorgon så började med stickorna idag. Fick ett rätt så tydligt plus så tar ett till i morgon. Tänkte testa en gång på fm och en gång  på em så att man inte missar :)

Svar på tråden BIM Mars 2019