• Jagerika

BIM Mars 2019

Jag vet att många kanske hoppar över att försöka bli med barn i mars, så barnet inte föds sent på året, men det struntar jag fullkomligt i och ska försöka ändå :D så tänkte starta en Bim lista då mitt hopp aldrig kommer ta slut, jag bara SKA bli gravid!

Försök 14 tror jag :)

Hoppas på lika många plus som i andra trådarna <3

BIM LISTA

6/3- Jagerika

• Svar på tråden BIM Mars 2019
  • Grumpycavat

Är det någon här som testat fertilitetsmonitor?
    Bra/Dålig?
    Fick precis sms om att min kommit, så ska hämta den senare idag. 

Känns nästan lite skrämmande, och dessutom som ett misslyckande - att jag liksom måste köpa en maskin som säger till mig hur min kropp fungerar. haha.

Fast o andra sidan ska det bli ganska spännande.  

• frugr95

Hur skulle ni tolka detta? Att ägget släppte igår? Eller när tror ni haha :) den blåa pilen är från testet igår och den gröna från imorses. Skiljer 25 timmar mellan dem.

Tycker nästan de ser likadana ut så behöver era ögon :D

• Grumpycavat
    frugr95 skrev 2019-02-20 11:17:40 följande:

Hur skulle ni tolka detta? Att ägget släppte igår? Eller när tror ni haha :) den blåa pilen är från testet igår och den gröna från imorses. Skiljer 25 timmar mellan dem.

Ingen aning, men mitt tips är att få till en liten svängom i sängen ikväll, och även imorgon, och kanske övermorgon. :) Då har ni ju garderat er liksom.
  • MaoaM
    Grumpycavat skrev 2019-02-20 11:15:30 följande:

Är det någon här som testat fertilitetsmonitor?

Bra/Dålig?

Fick precis sms om att min kommit, så ska hämta den senare idag. 

Känns nästan lite skrämmande, och dessutom som ett misslyckande - att jag liksom måste köpa en maskin som säger till mig hur min kropp fungerar. haha.

Fast o andra sidan ska det bli ganska spännande.  

Har ingen erfarenhet av det men pryltokig som jag är blir jag väldigt nyfiken! Du måste berätta allt när du hämtat ut den : )
  • Grumpycavat
    MaoaM skrev 2019-02-20 11:42:42 följande:
    Har ingen erfarenhet av det men pryltokig som jag är blir jag väldigt nyfiken! Du måste berätta allt när du hämtat ut den : )
    Det lovar jag haha. 
    Ser framemot att börja med det imorgonbitti.
  • Jagerika

Den översta är positivt så gå på den skulle jag säga :)
  • Jagerika
    minnie768 skrev 2019-02-20 11:00:10 följande:

Först och främst, grattis i efterskott! <3 Sen vill jag bara säga att jag vet precis hur du känner!! Sedan jag var liten har längtat efter att bli vuxen, drömt om livet på en egen gård med ett roligt jobb. Sen skulle jag ut och resa i världen och jobba på olika gårdar, sen gifta mig och ha minst 1 barn innan jag blev 25. När 25-års dagen närmade sig insåg jag att jag varken skulle vara gift eller mamma så sa att innan jag är 30 ska de ske!! I år fyller jag 30 år, jag är inte gift och inte ens gravid. Jag har ett jobb som jag inte riktigt trivs med, men det funkar (definitivt inte ett "roligt" jobb), jag har världens underbaraste sambo (men inte ens snack om giftemål) och jag har inte varit utomlands för att jobba.. Jag har absolut ett bra liv, men det känns så otroligt tungt och ångesten att bli 30 senare i år håller på att äta upp mig. Skulle jag bli gravid nu har jag fortfarande en chans att få fylla 30 som mamma. Men det känns hopplöst just nu :'(  Stor kram till dig, nu hoppas vi ändå att våra nya kosttillskott ska hjälpa oss mot ett plus <3 <3 <3 

Jag tänker precis som du! Ville ha första barnet mellan 23-25 men som sagt det blev ju bara kaos allting där ett tag! Jag älskar att resa också och har rest endel genom att jag har dansat. Jag har tävlingsdansat i streetdance och mitt mål var att ta mig till EM och VM. Jag kämpade hårt och klarade mitt mål och år 2009 som 17 åring, tävlade jag EM i Slovenien och VM i polen. Jag va så sjukt stolt att jag hade nått ett så stort mål i mitt liv! Jag tror jag är lite tävlingsinriktad när det gäller barn också. Att jag ger mig fasen inte fören jag står där med ungen i famnen! Jag har gjort allt i mitt liv som jag har velat göra, rest, umgåtts med vänner och familj, festat och träffat killar. Nu när jag väl lugnat ner mig och vill bilda familj så tar det liksom bara stopp? Mitt liv skulle vara komplett med ett barn som gör våran lilla familj som en riktig familj <3
  • frugr95
    Grumpycavat skrev 2019-02-20 11:22:59 följande:

Ingen aning, men mitt tips är att få till en liten svängom i sängen ikväll, och även imorgon, och kanske övermorgon. :) Då har ni ju garderat er liksom.

Jag blev väckt 05:20 idag för att hinna mysa innan jobb. Vi ses inte förrän imorrn kl 16 igen haha :D men det är ju planen som du säger - gardera oss ;)
  • RedAngel
    frugr95 skrev 2019-02-20 05:50:40 följande:

Ja men så är det ju verkligen! Att man måste testa så tidigt för att inte missa. Väldigt jobbigt om man skulle missa den för att man inte tänkt steget före appen eller så! Hur länge har du tempat i FLO? Eller de kanske inte är en tempnings app? :) Natural cycles flyttar fram min ÄL om jag testar negativt.

Förstår sin känsla <3 Så jävla frustrerande att VILJA något så mycket och LÄNGTA efter nåt man aldrig haft.. Men vi får skön inte ge upp!

Det är vanlig FLO app, den har stämt in precis i mer än två år, så att det är så frustrerande att det inte gör de längre nu, haha. Jag klurade lite på den och aha den reagerar på vilka typ flytningar man hade (man kan klicka på olika val) då flyttades äl, ganska häftigt. Fast så hade ja varit dålig på att använda just dessa verktyg. Jag får ta o lita på äl stickor! =)
  • RedAngel

Den blåa såg posivit ut, mörkare än den undre (streckorna till vänster asså) =) men kör järnet idag/imorgon/övermorgon! :D
Svar på tråden BIM Mars 2019