• Jagerika

BIM Mars 2019

Jag vet att många kanske hoppar över att försöka bli med barn i mars, så barnet inte föds sent på året, men det struntar jag fullkomligt i och ska försöka ändå :D så tänkte starta en Bim lista då mitt hopp aldrig kommer ta slut, jag bara SKA bli gravid!

Försök 14 tror jag :)

Hoppas på lika många plus som i andra trådarna <3

BIM LISTA

6/3- Jagerika

• Svar på tråden BIM Mars 2019
  • RedAngel
    Jagerika skrev 2019-02-20 08:52:42 följande:

Nu är ÄL över och den låååånga väntar börjar. Blev inget sex igår tyvärr då mannen blev sur för nån dum grej och jag bara orkade inte med han, men vi har prickat iallafall 3 dagar innan så det borde räcka :) troligen hade jag ägglossning i förrgår eller igår, haft ont sedan söndags men Bim är ungefär 7-8 mars kan jag tippa på! Skänk en bön åt mig att vi slipper utredning, vill så att vi får barn innan året är slut :)

Ååh, den där eviga väntan!!!!!! Spännande men olidligt! =) Jag ska be för dig <3
  • vwmamman
    frugr95 skrev 2019-02-20 11:17:40 följande:

Hur skulle ni tolka detta? Att ägget släppte igår? Eller när tror ni haha :) den blåa pilen är från testet igår och den gröna från imorses. Skiljer 25 timmar mellan dem.

Tycker nästan de ser likadana ut så behöver era ögon :D

tolkar att du hade max stegring på blå pil å då släpper eget 24-48 timmar efter de
  • Malin888

Undrar om jag kan blivit gravid ändå.

Bim 1/3 och har mkt flytningar annars inte brukar ha...

Spännande!

• MaoaM
    Malin888 skrev 2019-02-20 15:01:07 följande:

Spännande!

Åh hoppas! Vill minnas att det var mycket flytningar hehe plaskblött typ
  • Eveh
    frugr95 skrev 2019-02-20 12:25:41 följande:

Jag blev väckt 05:20 idag för att hinna mysa innan jobb. Vi ses inte förrän imorrn kl 16 igen haha :D men det är ju planen som du säger - gardera oss ;)

Lyllos dig! Jag har också ägglossning men det går inte så bra. Vi har myst hela natten men han kan inte komma. Jag tror att han har lite prestationsångest..
  • Elinanorden
    Malin888 skrev 2019-02-20 15:01:07 följande:

Spännande!

Åh spännande! Jag har typ inga symptom alls idag förutom lite molvärk. Flytningarna känns som de brukar.. Av någon anledning så tvivlar man när man inte känner något alls..
  • Jagerika
    RedAngel skrev 2019-02-20 12:41:38 följande:

Ååh, den där eviga väntan!!!!!! Spännande men olidligt! =) Jag ska be för dig <3

Haha tack <3 det är rätt skönt att ÄL är över för det gör så ont på mig!
  • Geranium

Hej hej, jag hoppar in har ocksa :) Bor utomlands, darav bristen pa bokstaver ;)

Jag och min kille planerar ocksa vart 1a barn och har sa smatt paborjat att ha oskyddat sex utan krusiduller. Mer "blir det sa blir det-tank". Jag blir 33 om nagra manader och han ar 38.

Jag har BIM den 11/3 och agglossning nu i dagarna (den 22a enligt Flo-appen). Jag provade ett agglossningstest i morse for forsta gangen och kunde se en svag stegring sa det stammer nog ratt bra. Ska ta ett nytt ikvall att jamfora med, samt imorgon bitti.

Foljs garna at har :)

• Anonym (Kajsan86)
    Geranium skrev 2019-02-20 16:03:22 följande:

Hej hej, jag hoppar in har ocksa :) Bor utomlands, darav bristen pa bokstaver ;)

Jag och min kille planerar ocksa vart 1a barn och har sa smatt paborjat att ha oskyddat sex utan krusiduller. Mer "blir det sa blir det-tank". Jag blir 33 om nagra manader och han ar 38.

Jag har BIM den 11/3 och agglossning nu i dagarna (den 22a enligt Flo-appen). Jag provade ett agglossningstest i morse for forsta gangen och kunde se en svag stegring sa det stammer nog ratt bra. Ska ta ett nytt ikvall att jamfora med, samt imorgon bitti.

Foljs garna at har :)

Jag lägger till dig i listan! Hoppas på många plus i mars! :)

BIM LISTA 

1/3 Malin 888, vwmamman, Mezzy, elinanorden, Funderar, MaoaM 

2/3 Love5, ETOVA, Seseli 

3/3 Eveh 

4/3 Minnie768, Liit

5/3 Editb, CH90, NervösAnonym, babymys 

6/3 Honsomlängtar, Birdiz, Nr2år2019 

7/3 QueenS, Missempi, frugr95, Lejon90

8/3 Sjp30, Bebislängtan, Jagerika

9/3 Siri88 

10/3 Kakan32 , Senistarten, Jsv17 

11/3 Geranium

12/3 EliMil, Emmissss, Pluppa, RedAngel, jamåduleva

13/3 evi82, Tirin

14/3 Anonim(Milla) 

15/3 Em0ma, Kajsan86, Räkan123 

16/3 Hallonsaft24

18/3 Grumpycavat

23/3 Nicciz
  • minnie768
    Grumpycavat skrev 2019-02-20 11:15:30 följande:

Är det någon här som testat fertilitetsmonitor?
    Bra/Dålig?
    Fick precis sms om att min kommit, så ska hämta den senare idag. 

Känns nästan lite skrämmande, och dessutom som ett misslyckande - att jag liksom måste köpa en maskin som säger till mig hur min kropp fungerar. haha.

Fast o andra sidan ska det bli ganska spännande.  

Jag testar nu för första gången, är på CD18 idag, ser man bakåt i tiden har min äl skett mellan CD 15-20 senaste månaderna. Äl var dock beräknat till igår men har fortfarande bara fått "hög" (vilket jag fått ca 1,5 vecka. Vet inte riktigt vad jag hade förväntat mig, men på något sätt är jag besviken, vet inte riktigt vad skillnaden är mellan en monitor eller ägglossningstest med dubbel hormonindikator?! Men men, hittade en begagnad så ville ändå testa. Hade jag köpt till fullpris hade jag nog blivit lite besviken tror jag. 
    Hoppas du upplever det annorlunda! :)
    Jagerika skrev 2019-02-20 12:03:10 följande:
    Jag tänker precis som du! Ville ha första barnet mellan 23-25 men som sagt det blev ju bara kaos allting där ett tag! Jag älskar att resa också och har rest endel genom att jag har dansat. Jag har tävlingsdansat i streetdance och mitt mål var att ta mig till EM och VM. Jag kämpade hårt och klarade mitt mål och år 2009 som 17 åring, tävlade jag EM i Slovenien och VM i polen. Jag va så sjukt stolt att jag hade nått ett så stort mål i mitt liv! Jag tror jag är lite tävlingsinriktad när det gäller barn också. Att jag ger mig fasen inte fören jag står där med ungen i famnen! Jag har gjort allt i mitt liv som jag har velat göra, rest, umgåtts med vänner och familj, festat och träffat killar. Nu när jag väl lugnat ner mig och vill bilda familj så tar det liksom bara stopp? Mitt liv skulle vara komplett med ett barn som gör våran lilla familj som en riktig familj <3

WOW!! Har alltid velat dansa streetdance men hittade aldrig någon förening där jag bodde. Så det blev cheerleading, var med i SM några gånger men kom oss aldrig vidare utomlands.
    Men känner som du, tänk när våran knodd kommer <3 Snart Jagerika, snart lyckas även vi <3 :)
Svar på tråden BIM Mars 2019