• Jagerika

BIM Mars 2019

Jag vet att många kanske hoppar över att försöka bli med barn i mars, så barnet inte föds sent på året, men det struntar jag fullkomligt i och ska försöka ändå :D så tänkte starta en Bim lista då mitt hopp aldrig kommer ta slut, jag bara SKA bli gravid!

Försök 14 tror jag :)

Hoppas på lika många plus som i andra trådarna <3

BIM LISTA

6/3- Jagerika

• Svar på tråden BIM Mars 2019
  • MaoaM

Nu har jag fått recept på antibiotika för uvi. Bad om att få selexid som kan äta när man är gravid. Kommer ju kännas urfånigt om jag inte är gravid.

Har ganska ont i magen under naveln men det kanske kan vara uvi. Har även känt att det spänner i ena bröstet.

Idag kommer min stora beställning av graviditetstest haha. Köpte 3 olika sorter.

• Grumpycavat

Igårkväll blev jag moster för 3e gången. 
    En liten flicka som kom i raketfart. 

Åååååh vad jag önskar att det är min tur nästa gång. 
    Är såklart glad för detta, men det känns samtidigt tungt och orättvist. Syrran bakar ungar på löpande band, och jag har försökt nästan 2 år och inte fått ett enda plus. 

• Ängelby

Hoppar in här och lägger till mig i listan.

Är 39 år i år och LÄNGTAR efter en femma...

Har inte haft ngt prev-medel sen sista grav för nio år sen utan kört på avbrutet vilket lett till att jag har koll på min regelbundna (+ - ngr dagar) cykel och hoppas kunna bli gravid relativt fort även denna ggn, trots ålder.

Har beställt hem ÄL test som varit god hjälp de senaste graviditeterna för oss.

Är på mensdag 5 idag och har ÄL snabbt efter avslutad blödning och ca 16 dagars lutealfas...

Någon mer än jag som är lite ?äldre? och har barn sen tidigare?

Hoppas det är ok att jag hänger på! :)

BIM LISTA

1/3 Malin 888, vwmamman, Mezzy, elinanorden, Funderar, MaoaM

2/3 Love5, ETOVA, Seseli, Cis

3/3 Eveh

4/3 Minnie768, Liit

5/3 Editb, CH90, NervösAnonym, babymys

6/3 Honsomlängtar, Birdiz, Nr2år2019

7/3 QueenS, Missempi, frugr95, Lejon90

8/3 Sjp30, Bebislängtan, Jagerika

9/3 Siri88

10/3 Kakan32 , Senistarten, Jsv17

11/3 Geranium

12/3 EliMil, Emmissss, Pluppa, RedAngel, jamåduleva

13/3 evi82, Tirin

14/3 Anonim(Milla)

15/3 Em0ma, Kajsan86, Räkan123

16/3 Hallonsaft24

17/3 Ängelby

18/3 Grumpycavat

23/3 Nicciz

• Geranium

Ar helt ny pa det har med AL-tester. Testade igar och hade ett svagt streck. I morse typ samma. Enligt Flo-appen ska jag ha agglossning imorgon som jag tror brukar stamma ratt bra da iaf mina BIM dagar stammer exakt med appens utrakningar (har en cykel pa 25-26 dagar).Dock har jag typ inga flytningar alls varken igar eller idag. Ar nast intill snustorr. Ar detta normalt sa tatt inpa agglossningen? Min mens tog slut for 3 dagar sedan ungefar :S

• babymys
    Geranium skrev 2019-02-20 16:22:02 följande:

Ar det nagon har i traden som knaprar tillskott sasom folsyra och liknande for att "boosta"? Fragar av ren nyfikenhet :) Jag borjade med folsyra for drygt tva veckor sedan, samt D-vitamin och Omega-3. Aven om det ar ren och skar placebo att det eventuellt kan boosta sa kan det aldrig skada tanker jag.

Jag äter folsyra varje dag, sen ca 1,5 månad tillbaka. Vet inte om det har ?hjälpt? något eller inte. Känner kanske min ägglossning betydligt mer än vanlig men jag vet inte om det beror på folsyran eller annat...hört att det ska vara bra att knapra i sig i alla fall så då kör jag på det haha
  • Ängelby
    Geranium skrev 2019-02-21 10:37:26 följande:

Ar helt ny pa det har med AL-tester. Testade igar och hade ett svagt streck. I morse typ samma. Enligt Flo-appen ska jag ha agglossning imorgon som jag tror brukar stamma ratt bra da iaf mina BIM dagar stammer exakt med appens utrakningar (har en cykel pa 25-26 dagar).Dock har jag typ inga flytningar alls varken igar eller idag. Ar nast intill snustorr. Ar detta normalt sa tatt inpa agglossningen? Min mens tog slut for 3 dagar sedan ungefar :S

Jag skulle fortsätta testa och se hur testen var ngr dagar till...

Du borde ju verkligen inte missat ÄL menar jag eftersom du precis haft mensen... låter ju inte som den är på g riktigt än... trots din app.
  • Geranium
    Ängelby skrev 2019-02-21 11:24:01 följande:
    Jag skulle fortsätta testa och se hur testen var ngr dagar till...

Du borde ju verkligen inte missat ÄL menar jag eftersom du precis haft mensen... låter ju inte som den är på g riktigt än... trots din app.
    Ja jag far gora det. Lite skumt att det inte ger mer utslag tycker jag. Jag kande att jag ville borja testa med AL-tester den har manaden da jag aldrig kanner av min agglossning. Ser mer skillnad pa flytningar och sa. Testar vidare och ser hur det utvecklar sig :)
  • Funderar81
    babytjejen skrev 2019-02-20 22:46:52 följande:
    Väger tyvärr för mkt för att få hjälp just nu...gick mer mkt i vikt förra året men efter ett MA så bröt man ihop o gick tyvärr upp dom flesta kilona igen. Efter 40 finns det väl inte så mkt hjälp att få längre. Svårt att hitta kraft till viktmedhång när detta tär på en plus att man vantrivs mer o mer på mitt arbete...
    Hejsan, skulle nog kollat Danmark också. De har såklart också viktkrav, men utöver det ska man bara vara yngre än 46, priset stiger dock efter 41 fyllda. Det går ganska fort om man går via en privat klinik. Köpenhamn har många kliniker.

Lycka till!
  • QueenS
    frugr95 skrev 2019-02-20 20:48:05 följande:

Åh älskar att se dina tester haha, är testgalen :) men fin stegring! Det är ju så gött å se med stickorna när man har oregelbunden cykel!

Eller hur, är sjukt tillfredställande att få stegring, känns som en vinst i sig :D
  • Anonym (Planerar liten)

Ägglossning sen i måndags, vi har övat göra bebis flera dagar nu, så nu håller vi tummar o tår ??????

Svar på tråden BIM Mars 2019