• Finta

Scrapträsket

Är det någon fler än jag som köper månadspaket här? Jag brukar köpa pysselpunktens som jag är supernöjd med. I april ska jag även testa pappersbiten.se . Är inne i en månadspaketsperiod och tar gärna emot förlag på bra paket!

• Finta

Lioness

Jag har tyvärr inte alls koll på den sidan. Däremot finns det massa scrappade recept i Galleriet på Scrappiz om man vill få lite tips!

• Finta

Tänkte bara göra lite reklam för en receptsswapp som jag startat på Scrappiz. Temat är SOMMATMAT! 1 grupp är redan full men vi har nu startat en till!

Har fått två paket idag, pysselpunkten och Scrapperiet, hade helt glömt bort vad jag beställt... då kan man ju undra hur NÖDVÄNDIGA inköpen egentligen var!! Nåväl, kan ju inte erkänna det för mannen i alla fall men ni förstår nog!

• Finta

Lioness

Vilka fina LO´s du gjort!!

Hur stora är sidorna med recepten?
    Jag tycker det är snyggt att skriva ut i olika typsnitter och sedan klippa ut dem i fyrkant, dvs du figurklipper ej bokstaven. Ramma in den med en annan färg alt. fluid chalks. Det brukar bli snyggt och effektfullt.
    Earwig Factory är en snygg font som rubrik till recept tycker jag. Några till är FormalScrp421 BT, Showcard Gothic...finns jättemånga fina!

• Finta

Glömde en sak.... Jag gör 99% av alla mina rubriker med QK, foamstamps (som jag klipper ut i konturerna) eller Rub-Ons!

• Finta

Lioness

Har precis släppt in dig på receptforumet! Nu kan du kolla runt bland receptswapparna och se om någon är intressant!

Har inget bildexempel men om du söker på nätet så kommer de upp direkt skulle jag tro...sök på font + namnet!

• Finta

Lioness

Nu är du "bara" insläppt på forumet dvs har tillgång att se alla dessa swappar och gå med i dem. Du går nu in så här:

Forum
    Receptswappar

...och där inne klickar du på den swapp som är intressant och anmäler dig om det finns platser lediga. Många swappar är just nu fulla men det kommer nya flera gånger i veckan!

• Finta

Blue Vapor

Gå in på forumet, där finns en kategori som heter Umaningar samt Tävlingar!

• Finta

kikkan

Kan bara svara för mig själv. Jag skär ner i princip alla kort som jag scrappar. Dvs jag beställer i vanligt format men skär ner dem hemma med min skärmaskin. Tar bort sånt som tar focus från bilden osv.

Svar på tråden Scrapträsket