• Finta

Scrapträsket

bitte71

Jag har ibland en skiss i huvudet innan men oftast inte. Jag börjar med att välja ut bilderna som jag vill ha med. Avgör om det ska bli en enkel eller bubbel-LO. Efter det beskär jag korten för att få dem i den storlek som jag vill ha. Sedan läggar jag ner dem på en cardstock som jag vill ha som grund, flyttar runt korten för att få en snygg uppdelning och börjar sedan eftersom att plocka in mönstrat papper och dekorationer. Sen håller jag alla dela lösa tills jag hittat utseendet och först då sätter jag ihop den helt.
    Hoppas jag inte var för otydlig nu!

• Finta

bitte71

Dubbel- LO är en dubbel layout.... dvs två sidor som hör ihop isstället för endast 1 sida. Öhhh....hoppas du blev klokare av svaret!

• Finta

ZaraÖ

Ha ha ha ha!! Men, shit! Såg inte ens det själv... bubbel-LO.... hah ha ha ha! Men, tjejer vet ni inte att det är det nyaste från USA som kommit...eller inte!

• Finta

Glyfen

Jag har handlat därifrån, toppenställe! Har handlat mest dies till min QK men även andra saker. ENkelt och smidigt. De brukar även skriva GÅVA ibland så då slipper man defiinitivt tullen!! Me like!

• Finta

Hur organiserar jag mina papper....hmmm...

Mönstrat papper ligger i färgordning, dvs brunt ihop, blått ihop osv. Här är det ju inte svårt attt veta tillverkar osv eftersom det står på.

Vad gäller cardstock så läggs det oxå i färgordning (visst är jag kreativ )! Har bara bazzil och kan alla deras strukturer i nattmössan.
    Dock har jag småbitar av alla bazzillpapper så vill jag veta vilken färg det är så kollar jag bara på min färgkarta.

• Finta

2xA

Som flera skrivit så är akrylfärg att föredra, det blir inte alls lika bra resultat med tex. fluid chalks....Meeen, det beror som sagt vad man vill ha för resultat!

• Finta

Alltså tjejer.... Vet inte om ni redan pratat om detta men jag har idag fått hem MM´s nya foamstamps - SIMPLY FABULOUS FONT!!
    LOVE LOVE LOVE!!! Helt underbara!! Det är ju jättestora bokstäver så det är PERFEKT för att göra monogram osv!! Absolut det bästa köpet på länge!!

• Finta

2xA

Det är bara en uppsättning av alla bokstäver - men några är versaler och några är XXX (ja, vad nu motsatsen till versaler är ) . Tror dessa är framtagna till att i första hand användas som monogram. Eftersom de är så pass höga så blir rubriken rätt dominerande om man bara använder dessa!

• Finta

2xA

Precis, man skriver det med andra stämpla eller kanske för hand. Man kan även "bara" ha ett monogram tex om jag har en LO med min dotter Nea så kan rubriken vara "Glad tjej" med annan stämple och sedan sätter man dit ett stort N på LO´n som dekoration, typ!

Svar på tråden Scrapträsket