Inlägg från: malinka2 |Visa alla inlägg
  • malinka2

Scrapträsket

idag har jag hämtat ut mitt paket från tv-shop. Oh my good vad grejjer det var!! Långt ifrån allt var snyggt men mycket var användbart! (finns bilder på scrappiz-forum övrig scrapbooking-tråd- tv-shop) Har man pyssliga barn så slå till! Det var MASSOR av klistermärken, ramar , 50 st helt ok papper, mösntersax (till dottern ) limstift, 30x30 album ( lite kass kvalite men för det priset sååå) ett lite mindre albumsaktikt, massor av bårder som matcha papperna, små kuvert, hmm har jag glömt nåt? Jo några ark med typ PP lite mönster så där (inget för mej).

Mitt betyg blir 7 av 10. Just för att min dotter kommer bli överlycklig

• malinka2

Har en några stansar men använder få, retrostansen använder jag mycket och innan jag slarvade bort *morr* min hörnstans använde jag den. Vill ha fler blommor!!

De jag har är: retro, tvåst hjärtan (fråga mej inte varför )
    en sotare, snöflinga (använde mycket i julas på kort) en delfin, en mus o en bebisfot.

• malinka2

Längtans tider: jag tyckte det var värt, jag valde postförskott o då blev allt som allt 349:- men kolla på bilder på tex scrappiz o se själv om det är nåt du kommer använda. Jag har ju min tös (4 år) som älskar att scrappa o hon får allt jag inte vill ha Man får ju ett album med tex o bara det är ju värt en del + 50 st papper.En bra start tycker jag så ser man ju oxå vad man kommer använda i fortsättningen.

Pma mej gärna om du är intresserad av nån stans, här ligger dom bara o skräpar....

• malinka2

på tal om tagstansar, nån som sett en sån stans som stansar ut jag tror det är tre stycken tags på samma? Såg en sån på scrapträffen men minns inte vem som hade den....Ingen som sett i nån shop?

• malinka2

Tack Cia o krabaten fast det var inte QK jag mena. Det finns en jättestor stans som gör tre tags i olika storlekar...kankse hon köpt den i USA eller nåt...VILL HA! Ska fråga i den gamla scrappizträff tråden, kankse nån vet där *hoppas*

• malinka2

ÄLSKAR mina fluid chalk De jag använder mest är creamy brown, chesternut roan, carcoal o dark brown, har en kolsvart versa color oxå, gillar när det blir lite mer kontrast.

Använder ni andra distresser? Jag har tre stycken o gillar dom men ser ingen större skillnad på vanliga stämpeldynor o distresser. Visst föråldra papper , färglägga (vilket jag inte gör)men annars så använder jag mina som vanliga stämpeldynor. Nån som har nåt tips på vad man kan hitta på för nåt kul med dom?

• malinka2

henrikswife: Så kul att ni scrappar tillsamans! är lite dåligt med killar i scrapvärlden Min gubbe försökte göra en Lo en gång o den blev INTE bra så då gav han upp (han har nog glömt hur min första såg ut *asg* ) Men däremot så är han en jäkel på att göra skisser till mej, jättekul!!

• malinka2

Fundera på en sak. Vilka scrapforum är ni medlemmar på? Vet att jag reggat mej på nåt som jag glömt o så är det ju självklart scrappiz...papprika, nån som finns där?
    Vad mer?

• malinka2

Tbulle: Nopp syra i allt du skrev...skulle va om det finns syrafria album då men hör med dom först. Jag köpte ett syrafritt album i en fotoaffär för en billig peng så kolla där. FAST jag antar att de albumen du menar är typ spiralalbum med fasta sidor. Ett tips är att använda skl postbound (jaja stavar som en kråka ) med plastfickor istället så slipper du scrappa i "rätt ordning" lättare att ta de kort man känner för o scrappa o sen flytta runt i albumet än att vara bunden till att nu måste jag scrappa tex första tanden, hoppas du förstår hur jag menar.

Men alla tidningsurklipp osv ÄR inte syrafria, speciellt inte dagstidningar, ta en kopia istället på syrafritt papper.

• malinka2

Jo79: Brads o sånt smått har jag i fiskelådor, perfekta o billiga på ÖB. Såg att nån hade sånna där askar för medicin, verka oxå smidigt!

Utstansat har jag oxå i zippåsar i en salig röra så där kan jag inte hjälpa dej Prima blommor har jag i zippåar som jag satt upp på väggen i min scraphörna, nöjd med den lösningen för då har jag bra översikt! Kankse kan man göra nåt liknande med de utstansade man använder mest *funderar*
    Precis när jag börja scrappa försökte jag ha mitt utstansade i sånna där cd plastfickor i en pärm men det funka inte alls, allt bara ramla ur...

Så jag tar tacksamt emot tips jag med

Svar på tråden Scrapträsket