Inlägg från: Matriark |Visa alla inlägg
  • Matriark

Scrapträsket

Jo79 - Jo det har du ju rätt i

Jag sitter och håller på att skriva ensidesrecensioner om alla butiker jag shoppat i, just för att komma ihg vad som skiljer dom åt...Har bl a jämfört priser och jösses vad olika dom tar t ex för Making memories scrapbook colors.. nån tar 29 kr flaskan.. nån 27... jag beställde idag 3 st för 23 och kände mig nöjd för att jag sparat på det, men nu ser jag att på vixxxan tar dom minsann bara 22!!
    Det är alltså 7 kr skillnad. Beställer man då tre som jag gjorde idag skiljer det 21 kronor mellan dyraste och billigaste butiken...

• Matriark

Jo79 - det är det man gör.. "Vilka var det nu som hade den där punchen jag ville ha?", "vilka hade mina favoritpapper?", "vilka hade fraktfritt vid över 500?", "vilka kunde man spara sin kundkorg hos?" "Vilka hade cropper hopper mapparna?"
    Det där är bara några av frågorna jag har funderat över dom senaste dagarna. Sen har jag beställt, och kort senare sett att "typiskt, jag skulle beställt därifrån istället"

Därför tror jag det är värt att ta en kväl till det här projektet.
    Har fortarande inte lyckats lokalisera nån som har cropper hoppers paper holder i lager... Slut överallt Gråter

• Matriark

Sussieb - JAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Här sitter jag nu och säger för mig själv "DEN vill jag ha.. och DEN.. och den också... och den där kan jag bara inte vara utan................"
    Tack för den länken

• Matriark

Cia- Såg Nån som hade gjort den LO'n på Scrappiz och kände genast igen den eftersom det är min absoluta favoritLO i boken "A designers eye for scrapbooking" av Ali Edwards, som för övrigt är en suverän inspirationsbok helt och hållet!
    Din version av den var mycket bra

• Matriark

mamma i småland - inget roligt att vänta på paket.. jag väntade i tre veckor på leverans från scraproom... då skrev jag mail.. när jag inte fått svar på mailet på ytterligare en vecka så ringde jag. Både i mailet och via telefon undrade jag om jag nu kunde göra lite tillägg i min beställning, eftersom jag hittat många papper jag ville ha. Hon jag pratade med på telefon sa att nån av dom som packade ordrar skulle ringa mig dagen efter.. Ingen ringde... dagen efter det kom mina grejer med ett "ursäkta att du fått vänta" skrivet på ett papper.
    Fram till biten att ingen ringde upp mig som utlovat och att grejerna kom utan att jag fick chans att lägga till grejer så var jag beredd att inte göra en så stor grej av det hela, men det blev sista gången jag handlar där, hur bra dom än varit mot andra.

• Matriark

PamPam83:
    angående torr chalk. Mina chalks följde det inte med nån applikator till så jag vet inte men själv använder jag en ögonskuggsapplikator eller en helt vanlig pensel. Oftast blir det att jag använder det när jag stämplat eller ritat nåt motiv och vill färglägga på ett effektfullt sätt. På min LO "rosa kappa" har jag målat torr chalk med pensel på bilden jag ritat på min dotter, och på snöstjärnorna.

Jag har jättemycket jag vill scrappa nu, men jag hittar ingen tid att göra det på!!

• Matriark

Jag har en instant setter. Relativt nyinskaffad. Jag hade svårt att välja med, men det blev den, för den är ju dessutom snygg och har ett snyggt förvaringsetui, sånt är ju jätteviktigt
    Den smäller ja... testade att sätta en öljett på kvällstid när flickorna gått till sängs(min scraptid), så hör jag miranda ropa "mamma, vad var det som lät?"
    Men jag gillar den.

• Matriark

Jag beställde gnuggisarna från miimo. det slutade med att jag tog samtliga ordgnuggisar på en gång, jag tänker liksom att jag sparar portopengar på det viset... Haha, visst är jag ekonomisk, spenderar ju bara mer på det sättet. Porto och emballage blev 24 kr, och tyckte gnuggisarna fungerade bra, man såg lätt när det man gnuggat hade fastnat på underlaget. Roligt att gnugga, hade inte gjort det sen jag var 8-9 år

Svar på tråden Scrapträsket