Inlägg från: Matriark |Visa alla inlägg
  • Matriark

Scrapträsket

Jag sitter nu och funderar på hur jag ska göra en 3-månadersLO till Ellen, och jag har så gott som bestämt mig för att använda mig av ett favoritpapper som jag sparat länge. Papperet är är Bulk, Marna för Frances Meyer.
    Jag googlade lite och naturligtvis hittar jag massor av papper härifrån som jag blir lika förälskad i, men det var inte lätt att hitta butiker som har dom. jag kommer inte heller ihåg vart jag köpt det här.
    Den enda butiken jag hittade som har Frances Meyers papper var scraproom, och det var inte många heller. Vet ni någon fler som har dessa??

VILL HA!!

Hmm... Sagomamma, kanske du kunde.....

• Matriark

Ändrar bildens storlek i ett fotoredigeringsprogram, som photoshop.

• Matriark

En hörnstans som jag använder mycket. mediumstorlek.
    Folk Art Star, används ibland.
    Trollslända, används faktiskt rätt mycket också, men mest som dekoration på kort.

2 nya LO i galleriet. Den ena som jag skrev om häromdagen, med Frances Meyer papperet. Den andra en mag-LO.

• Matriark

Minneskatten har fluid chalk för 18 kr st, och många sorter
    Scrap and giftcorner tar 29 för sina.. därför dom har gratis frakt antar jag, för att dom är dyrare på det mesta av produkterna..

• Matriark

Variationen i pris är större än så. Som jag skrivit tidigare.. billigaste fluid chalk jag hittat är 18 kr hos minneskatten, dyraste hela 29 kronor på scrap and giftcorner.

• Matriark

Den senare har fraktfritt.. men ett par fluids + nånting mer är man ju snabbt uppe i fraktkostnaden iaf...

• Matriark
    Marajjah skrev 2006-06-04 22:40:02 följande:
    Vad har ni för album ni som har 12x12? Alltså vad heter de? Vilka rekommenderar ni och varför? Jag är i stort behov att ett nytt eftersom jag har ungefär 20-30 LO:s som bara ligger i en låda... Mamma till Filip och BF 22/10 för Pyre2
    Jag rekommenderar Panduros album av den anledning att det bara kostar 99:- (lite mer om man vill ha tyg)  Det ser kanske lite tråkigt ut, men desto större möjligheter att dekorera även utsidan.
  • Matriark

Mella72
    Jag har gjort ett album med fasta sidor och jag har använt mig av den sista metoden du skrev. Gjort en LO som jag klistrat fast på albumsidan. Det blir snyggt med den ram som blir runt när man gör LO'n lite mindre än sidan.

I fasta album är jag mer noga med vad jag använder för dekorationer. T ex är det inte så bra att ha tjocka brads som kanske nöter på ett foto på motsatta sidan.... Då använder jag mig istället av papper, klistermärken och sådant.

• Matriark

Var in en snabb sväng och passade på att titta i gallerierna till Jo79 och Billabong. Jättesnygga LO's båda två, estetiskt tilltalande

Nu ska jag tillsommarsugan och njuta av denna sköna dag. Scrappandet får vänta till kvällen

• Matriark

Bea7979 - det är väl så de flesta av oss börjar.. Jag började med min äldsta dotters babyalbum pga att jag tyckte de färdiga som fanns att köpa lämnade för lite område till egen prägel och ofta saknade dom sånt jag ville ha med. Då bestämde jag för att göra själv och bläddrade igenom böcker på bokhandeln för att bestämma vad jag ville ha med.

*välkommen baby-sida: En första sida med nyföddfoto, och födelsedata.
    *graviditetsLO med magbilder, ultraljud och journaling om graviditeten.
    * förlossningsLO, med bilder, minnessaker och förlossningsberättelse.
    * Hemkomsten
    * födelsegåvor
    * 1 månad, 2 månader, 3 månader osv
    * första smakisen
    * favoritgosedjur/leksak/sång
    * "lekkompisar", öppna förskolan
    * Eventuella syskon
    * Baby med mamma, pappa, mormor, morfar, farmor, farfar...
    * Längd och viktkurvor
    * Hand/fotavtryck och/eller foton
    * information om bebisens namn -vad det betyder, varför det valdes, vilka smeknamn bebisen fått osv
    *första badet
    *skötning med foton och journaling om händelser ikring, typ när barnet bajsat/kissat precis innan man fått på ny blöja..... det kommer dom säkert inte alls skämmas för när dom blir lite större, haha
    *första klippningen, gärna med sparad hårlock i minneficka.
    * Första orden
    *övriga minnesvärda händelser som dokumenterats med kameran, som utflykter till stranden osv..
    * 1-årsdagen

Det här var bara nååågra tips En babybok kan bli hur stor som helst.........

• Matriark

Oj, den tråden hade jag missat Värsta listorna där....

• Matriark

Evve- trär man pårlor på ståltråd kan man trä ståltråden genom papperet och göra en öggla på baksidan. Gäller dock att inte göra för långa grejer om dom ska behålla formen...

Jag såg nån som gjorde detta på en sida där dom hade massor av bra tips på video. Tipsar alla om att kolla in www.diynetwork.com klicka på "Crafts" ch välj sedan "Scrapbooking archive" i menyn till vänster. Där finns massor av videotips som jag tillbringade en helkväll med att titta igenom . Jag hade länkat direkt dit, men när jag försökte spara länken hamnade jag ändå på sajtens förstasida.....

• Matriark

Meli, det var ett dåligt tips av mig om scrapshopen.. jag hade precis lagt in min första beställning där nånsin just för att dom hade punchen och primablommor.. Betalade in över 800 för en vecka sedan.. blev less när det bara var reklam i brevlådan även idag. Får se hur lång tid det tar......Skrikandes

Var även längesedan jag beställde och betalade till Lifetime moments, fick bekräftelse från dom efter ett par dagar att mitt paket hade skickats. Jag skulle bra gärna vilja veta i vilket land mitt paket befinner sig nu, för det är då inte här hos mig iaf Gråter

I fredags beställde jag (ja jag har fått skattepengar tillbaka) Nate Berkus (den gullige inredaren som brukar vara på Oprah) bok "Home Rules", en av martha's good things böcker och....... "Encyklopedia of Scrapbooking"!!!!!!

Snälla låt mig få nåt av paketen imorgon iaf! Räcka ut tungan

• Matriark

Ojoj, hon verkar verkligen inte få mycket gjort....
    Står inget på sidan om att hon är sjuk, och man ser att den uppdaterats iaf i torsdags med en ny LO.
    Sen står det om man läser på "Om scrapshopen" att hon satsar på snabb och personlig service".. nåt som tydligen ingen av oss har fått......

• Matriark

Klippt och klistrat från Scrapshopens Köpvillkor...

"Leveranstider

Leveranstid sker normalt inom 1-3 vardagar efter att betalning kommit in på Scrapshopen´s bankgiro. Butiksägaren reserverar sig för eventuella felaktiga uppgifter som ligger till grund för försenad leverans. I fall köpare anser att leverans dröjer på sådant sätt att denne ej längre önskar leverans av order är det på köparens ansvar att nämnda order avbeställes i enlighet med dessa Köpvilkor innan effektuering av order sker."

• Matriark

deppigheten över att inte fått hem några nya scrapprodukter på jättelänge trots beställningar får mig att vilja..... beställa ännu mer!!!!! SkrattandeCoolPenga mun

Såg att Scrapbookbutiken blivit mer välfyllt, med saker som jag "behöver" dessutom...
    *klickar på köp nu... köp nu... köp nu....*

Svar på tråden Scrapträsket