• emphz

Letrozol - följas åt?

Hej.

Vi ska precis påbörja letrozol behandling igen för att försöka få ett syskon till vår dotter - född 17.

Npgon som vill följas åt? Behöver givetvis inte vara syskonförsök.

• Svar på tråden Letrozol - följas åt?
  • Amidina
    amandakollb skrev 2020-07-01 16:19:39 följande:
    Hejhej :) jag är på äl+4 så vi är väldigt lika i cykeln! När har du bim? Nä känner ingenting förutom lite ömma bröst. Har du tagit ovitrelle också? Den får jag rätt mkt typ mensvärk av just innan/efter äl.

Hur kommer det sig att du bara ätit 4 kurer på 2 år?:)

Hej! Solig Vad roligt, vet du hur lång lutealfas du brukar ha? Jag ligger normalt på ca 13 dagar så räknar med BIM typ den 13/7. Du då?

Bara Letrozol här, men det är brutalt den här vändan med så vete tusan om det blir fler. Jag är så sjuuukt känslig för alla hormonbehandlingar, men egentligen har jag ju naturlig ÄL (om än lite svag) så det borde gå även utan.

Haha, lär bli ett superlångt inlägg om jag ska beskriva hela resan, men kan säga att jag fick det av gynekologen vi sökte hjälp hos allra först, det gick helt åt skogen och jag hamnade till slut på akuten med sprucken cysta och självmordstankar, och sen har vi kört på utan och försökt hitta ny (bättre) gyn och få göra en ordentlig utredning som man egentligen ska få. Har äntligen hittat rätt hos en privat i stan, och min utredning är NU äntligen klar, efter 2,5år sen vi sökte hjälp första gången. Cool

• Mikkans
    amandakollb skrev 2020-07-01 20:22:16 följande:

Ja visst?! Jag tror du absolut kan bli gravid direkt efter! Okej skönt att den är ute :))

Detta är tredje omgången med letrozol, och testade tre gånger innan på egen hand så blir sjätte gången totalt. Hur många omgångar har ni kört? :)

Fjärde gången totalt. Men två gånger har dosen inte varit rätt. Så andra "riktiga" försöket :)
  • Mikkans
    Amidina skrev 2020-07-01 20:22:43 följande:

Hej!  Vad roligt, vet du hur lång lutealfas du brukar ha? Jag ligger normalt på ca 13 dagar så räknar med BIM typ den 13/7. Du då?

Bara Letrozol här, men det är brutalt den här vändan med så vete tusan om det blir fler. Jag är så sjuuukt känslig för alla hormonbehandlingar, men egentligen har jag ju naturlig ÄL (om än lite svag) så det borde gå även utan.

Haha, lär bli ett superlångt inlägg om jag ska beskriva hela resan, men kan säga att jag fick det av gynekologen vi sökte hjälp hos allra först, det gick helt åt skogen och jag hamnade till slut på akuten med sprucken cysta och självmordstankar, och sen har vi kört på utan och försökt hitta ny (bättre) gyn och få göra en ordentlig utredning som man egentligen ska få. Har äntligen hittat rätt hos en privat i stan, och min utredning är NU äntligen klar, efter 2,5år sen vi sökte hjälp första gången. 

Så skönt att du/ni fått rätt hjälp nu! Letrozole + ovitrelle eller bara letrozole?:)
  • Mikkans
    amandakollb skrev 2020-07-01 20:22:16 följande:

Ja visst?! Jag tror du absolut kan bli gravid direkt efter! Okej skönt att den är ute :))

Detta är tredje omgången med letrozol, och testade tre gånger innan på egen hand så blir sjätte gången totalt. Hur många omgångar har ni kört? :)

Räknar du ägglossning samma dag du tar ovitrelle. Eller när börjar du räkna ÄL+?:)
  • amandakollb
    Mikkans skrev 2020-07-01 21:38:08 följande:

Räknar du ägglossning samma dag du tar ovitrelle. Eller när börjar du räkna ÄL+?:)

Nej jag räknar äl efter när natural cycles bekräftade min äl, tog ovitrelle i onsdags och nc säger att äl var i lördags. Dock tror jag snarare att den va i fredags men. Så jag räknar från lördag tror jag och sen 13 dagar framåt för bim. Så bim blir ovitrelle+16 och äl+13 typ, dvs fredag 13e :) hur räknar du?

Såg att de va fjärde gången letrozol, hur länge hade ni försökt innan?
  • amandakollb
    Amidina skrev 2020-07-01 20:22:43 följande:

Hej!  Vad roligt, vet du hur lång lutealfas du brukar ha? Jag ligger normalt på ca 13 dagar så räknar med BIM typ den 13/7. Du då?

Haha, lär bli ett superlångt inlägg om jag ska beskriva hela resan, men kan säga att jag fick det av gynekologen vi sökte hjälp hos allra först, det gick helt åt skogen och jag hamnade till slut på akuten med sprucken cysta och självmordstankar, och sen har vi kört på utan och försökt hitta ny (bättre) gyn och få göra en ordentlig utredning som man egentligen ska få. Har äntligen hittat rätt hos en privat i stan, och min utredning är NU äntligen klar, efter 2,5år sen vi sökte hjälp första gången. 

Brukar ha 13-14 dagar :) Jag räknar bim fredag 10e, då har ni nästan samma :)

Aha åh vad jobbigt att de tog så lång tid och att du mådde så dåligt :( men så skönt att ni äntligen fått hjälp nu!!:) hur gamla är ni? Vi går också till en privat klinik!
  • Mikkans
    amandakollb skrev 2020-07-01 21:48:21 följande:

Nej jag räknar äl efter när natural cycles bekräftade min äl, tog ovitrelle i onsdags och nc säger att äl var i lördags. Dock tror jag snarare att den va i fredags men. Så jag räknar från lördag tror jag och sen 13 dagar framåt för bim. Så bim blir ovitrelle+16 och äl+13 typ, dvs fredag 13e :) hur räknar du?

Såg att de va fjärde gången letrozol, hur länge hade ni försökt innan?

Ja, låter sent med ÄL lördag. Ägget ska ju släppa inom 36h. Jag vet ju inte när ägget släpper testare LH positivt ons+tors. Sen glömde jag tyvärr testa på fredagen :( . Jag är idag 8+ ovitrelle. Inser ni att de är föör tidigt att testa på fredag/lördag tog ovirelle tisdag för 1 vecka sedsn.. Kanske är söndag mer rimligt..så svårt! Vi har försökt i 3 år.:) ni?
  • amandakollb
    Mikkans skrev 2020-07-01 22:08:30 följande:

Ja, låter sent med ÄL lördag. Ägget ska ju släppa inom 36h. Jag vet ju inte när ägget släpper testare LH positivt ons+tors. Sen glömde jag tyvärr testa på fredagen :( . Jag är idag 8+ ovitrelle. Inser ni att de är föör tidigt att testa på fredag/lördag tog ovirelle tisdag för 1 vecka sedsn.. Kanske är söndag mer rimligt..så svårt! Vi har försökt i 3 år.:) ni?

Ah sent tycker jag med, kan ju va tempen som är lite knasig av ovitrelle så kanske inte helt kan gå på när nc satte ut äl. Men då kanske jag räknar äl på fredagen så då är jag på äl+5 och ovitrelle+7 idag! Men har lutealfas på 13-14 dagar så räknar nog ändå bim den 10e, så 16 dagar efter ovitrelle och 14 dagar efter äl. Och du hade bim 9e va? Testa tidigt kan man väl ta typ 6 dagar innan bim va?

Snart ett år, innan jag började med letrozol hade jag bara tre ägglossningar på nio månader så detta blir vårt sjätte försök :)
  • Mikkans
    amandakollb skrev 2020-07-01 22:28:58 följande:

Ah sent tycker jag med, kan ju va tempen som är lite knasig av ovitrelle så kanske inte helt kan gå på när nc satte ut äl. Men då kanske jag räknar äl på fredagen så då är jag på äl+5 och ovitrelle+7 idag! Men har lutealfas på 13-14 dagar så räknar nog ändå bim den 10e, så 16 dagar efter ovitrelle och 14 dagar efter äl. Och du hade bim 9e va? Testa tidigt kan man väl ta typ 6 dagar innan bim va?

Snart ett år, innan jag började med letrozol hade jag bara tre ägglossningar på nio månader så detta blir vårt sjätte försök :)

Juste, och jag är på äl+6 ovitrelle +8..:) vet inte min bim exakt men siktar på 9 juli. Så spännande!!
  • amandakollb
    Mikkans skrev 2020-07-01 22:41:24 följande:

Juste, och jag är på äl+6 ovitrelle +8..:) vet inte min bim exakt men siktar på 9 juli. Så spännande!!

Verkligen! Men testa tidigt borde du kunna göra på söndag ändå? :) är ju bim-4 för dig då
Svar på tråden Letrozol - följas åt?