• emphz

Letrozol - följas åt?

Hej.

Vi ska precis påbörja letrozol behandling igen för att försöka få ett syskon till vår dotter - född 17.

Npgon som vill följas åt? Behöver givetvis inte vara syskonförsök.

• Svar på tråden Letrozol - följas åt?
  • Mikkans
    amandakollb skrev 2020-07-04 10:51:39 följande:

Åh kul!! :D Hm visst är det 11 dagar sen du tog sprutan? Hade du inte tagit ett test för några dagar sen och sett att det var negativt efter ovitrellen?

Jo, men det mätte från 25, så därför vågar jag inte ta ut något i förskott... försöker lägga upp en bild så får vi se om det funkar :)
  • Mikkans
    amandakollb skrev 2020-07-04 10:51:39 följande:

Åh kul!! :D Hm visst är det 11 dagar sen du tog sprutan? Hade du inte tagit ett test för några dagar sen och sett att det var negativt efter ovitrellen?

Jo, men det mätte från 25, så därför vågar jag inte ta ut något i förskott... försöker lägga upp en bild så får vi se om det funkar :)
  • amandakollb

[quote=80502525][quote-nick]Mikkans skrev 2020-07-04 10:55:22 följande:[/quote-nick][/quote]

Jag ser absolut ett streck!!! Stort grattis :D så himla skönt att du kunde bli gravid så snart efter missfallet! Har du några symtom? Ska du fortsätta testa imorgon?

• Amidina
    Mikkans skrev 2020-07-04 10:53:51 följande:
    Definitivt två streck där, grattis!! :D 

Vad gäller progesteronet ni diskuterade innan, när man tar det för att hjälpa kroppens egen produktion och motverka missfall är det viktigt att ta det hela första trimestern, och trappa ner lite i slutet där. Det finns bevisad effekt när man gör så, och det rekommenderas dessutom i vissa IVF-behandlingar. :) Krämen kan vara lite svårdoserad eftersom man aldrig kan vara säker på hur mycket huden tar upp, men det är bättre än inget om man har problem.
    35 år, inga barn, kämpat i 3 år, endo och myom. Nördig gällande kvinnlig fertilitet, fråga mig gärna så hjälper jag alltid!
  • Amidina

Alltså jag fick världens febersmäll igår, på äl+5. Kände mig lite öm i huden redan på morgonen, som jag alltid blir vid feber, men mådde ändå okej fram till eftermiddagen då jag tog en liten promenad i trädgården och sen började frysa som jag vet inte vad. Bäddade ner mig i sängen med dubbla täcken och massa kläder, och kollade tempen som låg på 38,08, alltså inte speciellt högt. 
    Fick ta en alvedon en timme eller två senare och det gav med sig under kvällen. Frös som en galning inatt också, trots att jag var jättevarm.
    Imorse låg tempen på 37,44 och jag mår helt okej igen. Får lite småhugg runt livmodern/bäckenet när jag går eller sätter mig (dvs stötar mot kroppen), men det har jag haft sen ÄL.

Alltså vad händer?? Googlat som en idiot, och resultaten varierar mellan supertidig implantation till äggledarinflammation. Obestämd Gjorde ju spolning den här cykeln, men fick en tablett antibiotika i förebyggande syfte.

35 år, inga barn, kämpat i 3 år, endo och myom. Nördig gällande kvinnlig fertilitet, fråga mig gärna så hjälper jag alltid!
  • Mikkans
    Amidina skrev 2020-07-04 11:06:11 följande:

Definitivt två streck där, grattis!! :D 

Vad gäller progesteronet ni diskuterade innan, när man tar det för att hjälpa kroppens egen produktion och motverka missfall är det viktigt att ta det hela första trimestern, och trappa ner lite i slutet där. Det finns bevisad effekt när man gör så, och det rekommenderas dessutom i vissa IVF-behandlingar. :) Krämen kan vara lite svårdoserad eftersom man aldrig kan vara säker på hur mycket huden tar upp, men det är bättre än inget om man har problem.

Precis, tack för rådet. Jag börjar med min kräm idag, så håller jag koll på utvecklingen av testerna. Händer inget så får jag sluta :)
    amandakollb skrev 2020-07-04 10:59:57 följande:

[quote=80502525][quote-nick]Mikkans skrev 2020-07-04 10:55:22 följande:[/quote-nick]

Jag ser absolut ett streck!!! Stort grattis :D så himla skönt att du kunde bli gravid så snart efter missfallet! Har du några symtom? Ska du fortsätta testa imorgon?[/quote]

Men det kan ju vara ovitrellen också.. de är det jag är rädd för när testet är så känsligt. Men hoppas inte! Lägger in en bild på predictor early, svagt svagt (med vilja) positivt. Haha!

• Amidina
    Mikkans skrev 2020-07-04 11:21:57 följande:
    Precis, tack för rådet. Jag börjar med min kräm idag, så håller jag koll på utvecklingen av testerna. Händer inget så får jag sluta :)
    amandakollb skrev 2020-07-04 10:59:57 följande:
    Jag ser absolut ett streck!!! Stort grattis :D så himla skönt att du kunde bli gravid så snart efter missfallet! Har du några symtom? Ska du fortsätta testa imorgon?
    Men det kan ju vara ovitrellen också.. de är det jag är rädd för när testet är så känsligt. Men hoppas inte! Lägger in en bild på predictor early, svagt svagt (med vilja) positivt. Haha!
    Men vad fasen, det är ju två streck där med! Grattis!! Solig
  • Mikkans
    Amidina skrev 2020-07-04 11:29:52 följande:

Men vad fasen, det är ju två streck där med! Grattis!! 

Så himla sjukt i sådana fall!! Oj så jag håller tummarna nu att det är en frisk graviditet!!
  • Amidina
    Mikkans skrev 2020-07-04 11:36:29 följande:
    Så himla sjukt i sådana fall!! Oj så jag håller tummarna nu att det är en frisk graviditet!!
    Helt underbart ju, hoppas verkligen att krämen ska hjälpa också! Hjärta
Svar på tråden Letrozol - följas åt?