• emphz

Letrozol - följas åt?

Hej.

Vi ska precis påbörja letrozol behandling igen för att försöka få ett syskon till vår dotter - född 17.

Npgon som vill följas åt? Behöver givetvis inte vara syskonförsök.

• Svar på tråden Letrozol - följas åt?
  • Mikkans
    Amidina skrev 2020-07-04 11:47:34 följande:

Helt underbart ju, hoppas verkligen att krämen ska hjälpa också! 

Ja, jag med! Tur jag hittade den, annars hade jag sökt mer aktivt efter att köpa litinus "svart". Haha, desperationen!
  • Amidina
    Mikkans skrev 2020-07-04 12:07:07 följande:

Ja, jag med! Tur jag hittade den, annars hade jag sökt mer aktivt efter att köpa litinus "svart". Haha, desperationen!

Jag håller hårt i mina såna så förstår dig helt, haha!

Men får du slut på kräm sen och behöver mer så hojta till, jag har en plomberad och en som är typ halvfull eller nåt, som jag inte själv ska använda nu när jag fått tabletter. :) Säljer gärna vidare dem billigt dit de behövs.
    35 år, inga barn, kämpat i 3 år, endo och myom. Nördig gällande kvinnlig fertilitet, fråga mig gärna så hjälper jag alltid!
  • Mikkans
    Amidina skrev 2020-07-04 12:34:21 följande:

Jag håller hårt i mina såna så förstår dig helt, haha!

Men får du slut på kräm sen och behöver mer så hojta till, jag har en plomberad och en som är typ halvfull eller nåt, som jag inte själv ska använda nu när jag fått tabletter. :) Säljer gärna vidare dem billigt dit de behövs.

Åh perfekt, tack! Är det 100 och inte 20 i styrka? Så konstigt att de är så olika, klinik till klinik.. läkare till läkare.
  • Amidina
    Mikkans skrev 2020-07-04 12:40:24 följande:

Åh perfekt, tack! Är det 100 och inte 20 i styrka? Så konstigt att de är så olika, klinik till klinik.. läkare till läkare.

Fasen du, det var en bra fråga.. det är från Mia Lundin, får kolla upp det!
    35 år, inga barn, kämpat i 3 år, endo och myom. Nördig gällande kvinnlig fertilitet, fråga mig gärna så hjälper jag alltid!
  • Mikkans
    Amidina skrev 2020-07-04 12:54:30 följande:

Fasen du, det var en bra fråga.. det är från Mia Lundin, får kolla upp det!

Ja :D
  • Amidina

Det var 20mg/dos..
  • Amidina
    Mikkans skrev 2020-07-04 12:57:27 följande:

Ja :D

"Varje pump ger dig exakt dosering av 20mg/dos.1 flaska innehåller 100ml, 76 pumpar per flaska"
  • Mikkans
    Amidina skrev 2020-07-04 12:59:50 följande:

"Varje pump ger dig exakt dosering av 20mg/dos.1 flaska innehåller 100ml, 76 pumpar per flaska"

Då är den lite svag, den jag har nu ger 50/dos. Vilket blir samma som lutinus per dygn om man använder enligt insturktion :)
  • Amidina
    Mikkans skrev 2020-07-04 13:07:51 följande:
    Då är den lite svag, den jag har nu ger 50/dos. Vilket blir samma som lutinus per dygn om man använder enligt insturktion :)
    Ja, det blir lite väl mycket kräm om man ska komma upp i samma dos med den här. XD Kladdigt värre.
  • amandakollb

Så kul alltså nu hoppas jag på samma resultat!! Hade du nå symtom?

Jag har lutinus 100mg såg jag! ni som verkar ha bra koll på extra progesteron, jag tänkte ta sista tabletten på onsdag kväll så torsdag och fredag tar jag inget lutinus (bim fredag). Detta då jag hört att lutinus kan skjuta upp mensen så vill sluta någon dag innan. Men om jag skulle va gravid så tänkte jag börja med lutinus igen, då på fredag eller lördag. tror ni det gör något att det är ett glapp på typ 2-3 dagar då jag inte tar något lutinus?
Svar på tråden Letrozol - följas åt?