• emphz

Letrozol - följas åt?

Hej.

Vi ska precis påbörja letrozol behandling igen för att försöka få ett syskon till vår dotter - född 17.

Npgon som vill följas åt? Behöver givetvis inte vara syskonförsök.

• Svar på tråden Letrozol - följas åt?
  • emphz
    mican skrev 2019-05-01 08:11:25 följande:

Grattis :) På vilket försök med letrozol var det?

Har en lite krokig resa. Åt en kur juni 18 som inte tog sig, en ny kur efter sommaren som tog sig men tyvärr slutade i missfall. Valde och ha en paus, började igen i mars men fick aldrig äl på den kuren och så gravid på denna kur kombinerat letrozol och gonal f..
  • Anonym (Anonym JJ)
    emphz skrev 2019-04-30 06:37:38 följande:

Vi verkar vara gravida!! Kan knappt tro det

Stoooort grattis!!!!! Så glad för din skull!!

Nu låter jag super okunnig men vad är skillnaden på gonal f & ovitrelle?
  • emphz
    Anonym (Anonym JJ) skrev 2019-05-02 09:01:17 följande:

Stoooort grattis!!!!! Så glad för din skull!!

Nu låter jag super okunnig men vad är skillnaden på gonal f & ovitrelle?

Stort tack!! :)

Ovitrelle tog jag också, det är för ägget ska släppa. Gonal f är fsh hormon man tar i sprut form för att äggblåsorna ska mogna :)
  • Anonym (Anonym JJ)
    emphz skrev 2019-05-02 12:17:58 följande:

Stort tack!! :)

Ovitrelle tog jag också, det är för ägget ska släppa. Gonal f är fsh hormon man tar i sprut form för att äggblåsorna ska mogna :)

Okej då förstår jag lite mer. Så när du tar Letrozol så växer dem alltså inte helt eller förstår jag fel? (Du behöver självklart inte svara om du tycker jag frågar för ?mycket?)
  • emphz
    Anonym (Anonym JJ) skrev 2019-05-03 18:58:59 följande:

Okej då förstår jag lite mer. Så när du tar Letrozol så växer dem alltså inte helt eller förstår jag fel? (Du behöver självklart inte svara om du tycker jag frågar för ?mycket?)

Du får gärna fråga!

Precis, trots dubbeldos letrozol hände inget därför fick jag gonal f också :)
  • Anonym (Anonym JJ)
    emphz skrev 2019-05-03 19:01:13 följande:

Du får gärna fråga!

Precis, trots dubbeldos letrozol hände inget därför fick jag gonal f också :)

Tack snälla!

Avslutade min tredje letrozol-kur igår (dubbeldos). Håller tummarna att det går denna gång!!

Har ett barn sedan innan och han blev till med hjälp av ?endast? Letrozol dubbeldos och då gick det på första försöket.

Kan man be om att få testa Ovitrelle eller hur gjorde du eller hur kom ni fram till det?
  • emphz

Går du inte på vul för att se hur äggblåsorna mognar?

Vår dotter blev till på enkeldos letrozol första försöket, syskon har varit svårare.

Ovitrelle verkar vara standard här. Fick det automatiskt

• Anonym (Anonym JJ)
    emphz skrev 2019-05-03 20:43:57 följande:

Går du inte på vul för att se hur äggblåsorna mognar?

Vår dotter blev till på enkeldos letrozol första försöket, syskon har varit svårare.

Ovitrelle verkar vara standard här. Fick det automatiskt

Jo men inte lika ?noga? nu som när vi fick vår son. Då gick vi cirka varannan dag tills man såg att dem blev tillräckligt stora osv.. nu går jag endast en gång runt CD 12. Sist så var två äggblåsor större och hon trodde jag skulle ha ÄL kommande söndag/måndag men den kom inte förrän på torsdagen.. så hade gärna velat gå på tätare koller eller få prova ovitrelle..
  • Babyglitter
    Lunne skrev 2019-04-25 14:54:06 följande:

Tack! Och lycka till själv imorgon! Om det ser bra ut bör vi ha BIM ungefär samtidigt :)

Hur går det för dig? Känner du något speciellt? :)

På söndag är det 2 veckor sedan ovitrelle, när kan man börja testa?
Svar på tråden Letrozol - följas åt?