• emphz

Letrozol - följas åt?

Hej.

Vi ska precis påbörja letrozol behandling igen för att försöka få ett syskon till vår dotter - född 17.

Npgon som vill följas åt? Behöver givetvis inte vara syskonförsök.

• Svar på tråden Letrozol - följas åt?
  • Anonym (Anonym JJ)
    Babyglitter skrev 2019-04-22 15:18:02 följande:

När har du BMI?

Den 26/4 enligt appen och den brukar stämma. Har dock läst nu i efterhand att CB early inte är jätte mycket att lita på. Men ja man vet ju aldrig. Försöker hålla hoppet uppe!
  • Babyglitter
    Anonym (Anonym JJ) skrev 2019-04-22 19:42:13 följande:

Den 26/4 enligt appen och den brukar stämma. Har dock läst nu i efterhand att CB early inte är jätte mycket att lita på. Men ja man vet ju aldrig. Försöker hålla hoppet uppe!

Okej men testa nästa gång på din BMI dag för ibland kan ju det vara förtidigt att testa även om det finns sånna tidiga tester. Håller tummarna för dig!!
  • Anonym (Anonym JJ)
    Babyglitter skrev 2019-04-22 20:16:16 följande:

Okej men testa nästa gång på din BMI dag för ibland kan ju det vara förtidigt att testa även om det finns sånna tidiga tester. Håller tummarna för dig!!

Ja jag får vänta in bmi och hoppas på att det går vägen. Tack desamma!!
  • GlitterLina
    Babyglitter skrev 2019-04-22 19:17:21 följande:

Tack :) ush ja jobbigt med huvudvärk! Men vi får stå ut med alla dessa biverkningar och hoppas det är värt de.

Hur går det för dig?

Har inte gått nåt vidare.

Är inne på dubbeldos, fick ingel äl vid enkeldos
  • Babyglitter
    GlitterLina skrev 2019-04-22 21:15:12 följande:

Har inte gått nåt vidare.

Är inne på dubbeldos, fick ingel äl vid enkeldos

Samma som mig då..

hur har det gått nu under dubbel dos? Någon äl?
  • emphz

Också ätit dubbel dos denna gång. Plus gonal f.

Ikväll drar det och spänner ordentligt i område kring livmoder och äggstockar. 5 dagar sen Ovitrelle, räknar med cirka 4 sen äl. Spännande :)

• JordemorKattis

Hej :) hur mådde du av primoluten? Jag har fått fruktansvärda svettningar! Hade du det med?

Och! När kom mensen för dig? :D

Babyglitter skrev 2019-04-22 10:39:35 följande:

Hej! Jag hoppar gärna på denna tråden.

Fick min pcos diagnos i februari, har kört letrozol 1 kur med enkel dos på 2,5mg men fick bara en blåsa på 10 mm sen drog den tbx sig :(

Mensen sattes igång med Primolut och i fredags började jag med kur nr 2 letrozol dubbel dos. Tar min sista tablett imorgon och sen ultraljud den 26/4.

Hur mår ni av letrozol? Har sånt illamående o olust till allt

• Babyglitter
    emphz skrev 2019-04-23 21:37:16 följande:

Också ätit dubbel dos denna gång. Plus gonal f.

Ikväll drar det och spänner ordentligt i område kring livmoder och äggstockar. 5 dagar sen Ovitrelle, räknar med cirka 4 sen äl. Spännande :)

Vadå är Gonal f?

Åh spännande! Hoppas det går vägen för dig :)
  • Babyglitter
    JordemorKattis skrev 2019-04-23 22:00:42 följande:

Hej :) hur mådde du av primoluten? Jag har fått fruktansvärda svettningar! Hade du det med?

Och! När kom mensen för dig? :D

Hej! Jag kände faktiskt inga biverkningar av primolut, vilket var jätte skönt! :) jobbigt med sånna biverkningar :/

Jag tog min sista tablett på en söndag och sen kom min mens på onsdagen så ca 2-3 dagar tog det :)
  • Lunne

Listan:

Emphz - letrozol kur 3, dubbelkur + Gonal-f. Vul 18/4 visade en äggblåsa på 19 mm och en på 14 mm. Ovitrelle på kvällen den 18/4. Bim cirka 3/5.

Efterlängtadsen2014 - letrozolkur 1 avslutades 25/3, inväntar VUL 1/4 när det är beräknad ägglossning.

Zey - letrozol kur 4, klar 6/3, inväntar vul 11/3. Ovitrille spruta 11/3, ägglossning 13/3. BIM 28/3

mallanbus - letrozol kur 3 klar 13/4, bim 3/5.

Ma18 - ätit 4 letrozolkurer, inväntar nu spolning av äggledarna

Lisun - Letrozol kur 2, sista tabletten tas 10/3

GlitterLina- letrozol dubbeldos 5/4-9/4

Lunne - Letrozol kur 2 17-21/4. UL 25/4, cd11, visade en äggblåsa på 22 mm. BIM 13/5.

Waitress: Letrozol kur 1, enkeldos. UL äggblåsa 25 mm. ÄL mellan 3-5 april. BIM 20/4

Anonym JJ - Letrozolkur 2, dubbeldos sista tabletten togs 26/3

JordemorKattis - Letrozolkur 1. 11/4-15/4. UL 18/4, inga mogna ägg. Primolut, sedan behandling nr 2 med Letrozol dubbeldos

Mican- avslutat första kuren med letrozol. Inväntar bim den 25/4
Svar på tråden Letrozol - följas åt?