• Nathaliejj

Bf november 2019

Här är tråden för oss som har bf i november! Jag är beräknad 11:e, plussade igår! Välkomna :)

• Svar på tråden Bf november 2019
  • JenPet8885

Efter jag hade mitt x i förra året så är man ju extra nojig. Kände då en liten knöl på höger sida men min dåvarande BM vifta bara bort det trots att jag förklarade mina stora magoperationer jag gjort.. nu kände jag strax ovanför Venusberget att det är hårt i mitten. Ingen kula eller så utan bara hårt. Är det livmodern jag känner eller något annat? Är ju rädd att det satt sig fel denna gång oxå..

• bligravid123

Tog ett test igen imorse o ääääääääntligen är strecket klart o starkare!

Men ännu inga symtom.....läste någonstans att symtomen kommer vecka 7-kan det stämma?

Hur mår ni vackra gravida människor?!

• cesse26
    bligravid123 skrev 2019-03-13 06:59:08 följande:

Tog ett test igen imorse o ääääääääntligen är strecket klart o starkare!

Men ännu inga symtom.....läste någonstans att symtomen kommer vecka 7-kan det stämma?

Ja det stämmer. Finns även dom som inte mår illa m.m

Förra gången kom det c:a i vecka 7 visste inte att jag var gravid den gången. Tog ett test och visa såklart positivt så stämmer ganska bra.
  • Isavanna1

[quote=79501693][quote-nick]bligravid123 skrev 2019-03-13 06:59:08 följande:[/quote-nick]Tog ett test igen imorse o ääääääääntligen är strecket klart o starkare!

Lustig det där med symptom, man vill ha dem som bekräftelse på att man är gravid, men vem vill egentligen ha ömma bröst mensvärk och må illa?

Igår och idag har jag riktigt mycket värk, nästan så jag väntar på att mensen kommer när som helst.

Tarmarna börja svullna lite och brösten ömmar. Räknar långsamt ner till nästa fredag...

• SB92

Jag är i v 6 och mina symtom än så länge är trög och uppblåst mage, känsligt luktsinne. Och måste kissa hela tiden, även på natten :o

• Smillis
    Love5 skrev 2019-03-12 20:57:07 följande:

Haha, vi verkar ha samma behandling! Prednisolon, Fragmin, Trombyl och Lutinus kör jag med. Har vaknat 02:20 i natt och inte kunnat somna om. Så ja, vi kan klaga ihop.

Jag äter samma mediciner men med andra namn för jag bor utomlands pluss metformin och massa vitaminer, har också köpt en sån där pillerburk som gamla brukar ha bara för att komma ihåg allt :D

Hur tar du Fragmin? Jag är jätte spruträdd så hittills har min man hjälpt mig eller en kompis, men nu är båda bortresta panik!!! Brukar ta sprutan vid 7-8 på kvällen och har sån ångest för i kväll :(

Har du också blivit rekommenderad Intralipid dropp? Jag försöker köpa men har inte hittat ännu, hoppas det går bra ändå!
  • Suko12
    Smillis skrev 2019-03-12 17:51:27 följande:
    För mig vart det jätte konstigt sist tror jag kanske blev traumatiserad för allt gick så snabbt. En kväll precis bara nån dag efter ultraljudet då vi sätt hjärtat slå fick jag sån stark magkänsla att barnet inte levde så gick på ett snabbt drop in ultraljud bara för att bevisa för mig själv att allt var bra så jag kunde slappna av men då fanns inget hjärta längre, men barnet var lika stort som den skulle så antar att jag verkligen kände när den dog :(
    Men usch så hemskt att du kände det!!! :( Hoppas verkligen allt går bra för dig denna gång!
  • Suko12

Jag har ju inte haft nästan några symtom alls fram tills för någon dag sen när jag  spydde. Har inte spytt sen dess men mår illa varje dag nu, mest på morgonen och kvällen och när jag blir lite hungrig. Försöker hela tiden hitta andra anledningar till varför jag mår illa, för att jag inte kan tro att jag har symtom. Men antar att detta är det klassiska gravidillamåendet som kommit :)Jag är glad att jag känner någonting såklart, känns som att jag inte oroar mig lika mycket då. Men fan ska aldrig mer klaga när jag mår bra och inte känner någonting alls, för detta illamående är ingenting att leka med :D

• jeja52

Jag är så uppsvälld att några av mina byxor inte passar längre - köpte gravidbyxor igår. Så sköna!

Annars känns det en del i livmodern (mensvärk) och i brösten. Idag började lite lätt illamående också. Inte spy-känsla bara lite lätt obehag.

• Love5
    Smillis skrev 2019-03-13 11:01:13 följande:

Jag äter samma mediciner men med andra namn för jag bor utomlands pluss metformin och massa vitaminer, har också köpt en sån där pillerburk som gamla brukar ha bara för att komma ihåg allt :D

Hur tar du Fragmin? Jag är jätte spruträdd så hittills har min man hjälpt mig eller en kompis, men nu är båda bortresta panik!!! Brukar ta sprutan vid 7-8 på kvällen och har sån ångest för i kväll :(

Har du också blivit rekommenderad Intralipid dropp? Jag försöker köpa men har inte hittat ännu, hoppas det går bra ändå!

Fragmin har funkat ok för mig att ta, men har haft svårt att få nålen genom det yttersta hudlagret, måste trycka till ordentligt. Går lite lättare när jag lutar nålen lite istället för att trycka rakt ner. Hoppas att du lyckas ta den ikväll! Glömde nämna IL-dropp, har tagit det två gånger, vid ägglossning i förra cykeln och när jag plussade för två veckor sedan. Tar ett nytt igen om en vecka.
Svar på tråden Bf november 2019