Bf november 2019
Här är tråden för oss som har bf i november! Jag är beräknad 11:e, plussade igår! Välkomna :)
Här är tråden för oss som har bf i november! Jag är beräknad 11:e, plussade igår! Välkomna :)
Jag har ju inte haft nästan några symtom alls fram tills för någon dag sen när jag spydde. Har inte spytt sen dess men mår illa varje dag nu, mest på morgonen och kvällen och när jag blir lite hungrig. Försöker hela tiden hitta andra anledningar till varför jag mår illa, för att jag inte kan tro att jag har symtom. Men antar att detta är det klassiska gravidillamåendet som kommit :)Jag är glad att jag känner någonting såklart, känns som att jag inte oroar mig lika mycket då. Men fan ska aldrig mer klaga när jag mår bra och inte känner någonting alls, för detta illamående är ingenting att leka med :D
Fragmin har funkat ok för mig att ta, men har haft svårt att få nålen genom det yttersta hudlagret, måste trycka till ordentligt. Går lite lättare när jag lutar nålen lite istället för att trycka rakt ner. Hoppas att du lyckas ta den ikväll! Glömde nämna IL-dropp, har tagit det två gånger, vid ägglossning i förra cykeln och när jag plussade för två veckor sedan. Tar ett nytt igen om en vecka.
Jag är så uppsvälld att några av mina byxor inte passar längre - köpte gravidbyxor igår. Så sköna!
Annars känns det en del i livmodern (mensvärk) och i brösten. Idag började lite lätt illamående också. Inte spy-känsla bara lite lätt obehag.
Om jag inte inbillar mig så tror jag kanske att jag börjar må illa. Har smygit sig på sen efter middagen, riktigt obehagligt men samtidigt så efterlängtat! Trodde aldrig jag skulle bli så glad av att må illa :D
Jag lyckades!! Så stolt trodde jag skulle svimma när jag såg nålen, så töntig jag vet men sen gick det bra :) Tog en isklamp och kylde ner magen så jag inte hade känsel och lyssnade på Spotify på hösta volym för att bli distraherad haha. Har väldigt lite fett på magen så satt liksom framåt lutad för att få en valk och sen lutade jag mig över sprutan så jag inte behövde trycka så hårt, då gick det av sig självt. Om inte fragmin nålen är större än min, kanske det funkar för dig också?
Har du fått all hjälp med medicineringen i Sverige eller utomlands? Verkar inte vara så vanligt att dom tar en på allvar i Sverige verkar det som.
Tog ett test igen imorse o ääääääääntligen är strecket klart o starkare!
Men ännu inga symtom.....läste någonstans att symtomen kommer vecka 7-kan det stämma?
Hur mår ni vackra gravida människor?!
[quote=79503380][quote-nick]jeja52 skrev 2019-03-13 18:56:09 följande:[/quote-nick]Jag är så uppsvälld att några av mina byxor inte passar längre - köpte gravidbyxor igår. Så sköna!
Annars känns det en del i livmodern (mensvärk) och i brösten. Idag började lite lätt illamående också. Inte spy-känsla bara lite lätt obehag.[/
Tror inte jag kommer våga eller vilja köpa några gravidplagg innan kub testen är gjord. Jag får kämpa på med mina vanliga jeans. Kanske köpa någon lösare längre blus så det inte syns att knappen inte är knäppt. Brösten är otroligt ömma och jag mår till och från lite konstigt. Magen svullnar rätt fort och en allmän känsla av obehag finns i kroppen.
Hej :)
Plussade i söndags och efter att ha känt mig gravid sen dess avtog dom känslorna helt igår em (handlade egentligen inte om några symptom utan mer en tydlig känsla av att vara gravid/inte var det längre). Har inte börjat blöda än men jag har haft ett missfall tidigare där jag hade exakt samma känsla och den kvällen började jag blöda.
Känner fortfarande lite molvärk i magen från och till men upplever att den är mer menslik. jag förstår ju att ingen kan svara på om det Är ett missfall eller inte men behövde bara skriva av mig lite och känner någon igen sig så är det ju alltid skönt. Att gå och vänta på att börja blöda är ganska jobbigt...Man vill ju att MF isf ska sätta igång så att man kan gå vidare och köra igång igen.
Absolut! Pma mig ditt namn
Skönt att du lyckades ta sprutan själv! Nu vet du att det finns en plan B om du inte har hjälp i närheten :)
Googlade mig fram till mottagningen jag behandlas på i Sthlm. Det gjordes ingen större utredning, bara ett blodprov som visade obalanser i immunförsvaret. Hade säkert kunnat få behandlingen bara utifrån min historia också, för att kunna stötta upp en graviditet. Började behandlingen när jag plussade, rekommendationen är annars att börja redan vid cykelstart. Fick typiska immunsymptom vid denna graviditet också, ont i halsen vid ägglossning och plus, och en vecka efter. Nu har jag inte känt något speciellt, BF den 10/11 så är i v 6 nu.