• Nathaliejj

Bf november 2019

Här är tråden för oss som har bf i november! Jag är beräknad 11:e, plussade igår! Välkomna :)

• Svar på tråden Bf november 2019
  • Smillis
    Suko12 skrev 2019-03-13 11:48:49 följande:

Jag har ju inte haft nästan några symtom alls fram tills för någon dag sen när jag  spydde. Har inte spytt sen dess men mår illa varje dag nu, mest på morgonen och kvällen och när jag blir lite hungrig. Försöker hela tiden hitta andra anledningar till varför jag mår illa, för att jag inte kan tro att jag har symtom. Men antar att detta är det klassiska gravidillamåendet som kommit :)Jag är glad att jag känner någonting såklart, känns som att jag inte oroar mig lika mycket då. Men fan ska aldrig mer klaga när jag mår bra och inte känner någonting alls, för detta illamående är ingenting att leka med :D

Om jag inte inbillar mig så tror jag kanske att jag börjar må illa. Har smygit sig på sen efter middagen, riktigt obehagligt men samtidigt så efterlängtat! Trodde aldrig jag skulle bli så glad av att må illa :D
  • Smillis
    Love5 skrev 2019-03-13 19:16:13 följande:

Fragmin har funkat ok för mig att ta, men har haft svårt att få nålen genom det yttersta hudlagret, måste trycka till ordentligt. Går lite lättare när jag lutar nålen lite istället för att trycka rakt ner. Hoppas att du lyckas ta den ikväll! Glömde nämna IL-dropp, har tagit det två gånger, vid ägglossning i förra cykeln och när jag plussade för två veckor sedan. Tar ett nytt igen om en vecka.

Jag lyckades!! Så stolt trodde jag skulle svimma när jag såg nålen, så töntig jag vet men sen gick det bra :) Tog en isklamp och kylde ner magen så jag inte hade känsel och lyssnade på Spotify på hösta volym för att bli distraherad haha. Har väldigt lite fett på magen så satt liksom framåt lutad för att få en valk och sen lutade jag mig över sprutan så jag inte behövde trycka så hårt, då gick det av sig självt. Om inte fragmin nålen är större än min, kanske det funkar för dig också?

Har du fått all hjälp med medicineringen i Sverige eller utomlands? Verkar inte vara så vanligt att dom tar en på allvar i Sverige verkar det som.
  • Smillis
    jeja52 skrev 2019-03-13 18:56:09 följande:

Jag är så uppsvälld att några av mina byxor inte passar längre - köpte gravidbyxor igår. Så sköna!

Annars känns det en del i livmodern (mensvärk) och i brösten. Idag började lite lätt illamående också. Inte spy-känsla bara lite lätt obehag.

Vad kul!! Vilken vecka är du i? Har ännu inte fått prova att ha på mig gravidbyxor men har ett par som jag köpte i vecka 9 sist men fick ju missfall innan jag hann ha på mig dom tyvärr.
  • Bunsy
    Smillis skrev 2019-03-13 22:27:47 följande:

Om jag inte inbillar mig så tror jag kanske att jag börjar må illa. Har smygit sig på sen efter middagen, riktigt obehagligt men samtidigt så efterlängtat! Trodde aldrig jag skulle bli så glad av att må illa :D

För mig har illamåendet också börjat smyga sig på i eftermiddag! Jag har nog aldrig varit så lycklig över kräkningar, illamående och trötthet :D Har även börjat känna lite "växtvärk" under kvällen.

Nu måste jag bara komma på vad jag ska säga till kunderna i butiken jag jobbar i om jag akut måste kräkas...
  • Love5
    Smillis skrev 2019-03-13 22:37:10 följande:

Jag lyckades!! Så stolt trodde jag skulle svimma när jag såg nålen, så töntig jag vet men sen gick det bra :) Tog en isklamp och kylde ner magen så jag inte hade känsel och lyssnade på Spotify på hösta volym för att bli distraherad haha. Har väldigt lite fett på magen så satt liksom framåt lutad för att få en valk och sen lutade jag mig över sprutan så jag inte behövde trycka så hårt, då gick det av sig självt. Om inte fragmin nålen är större än min, kanske det funkar för dig också?

Har du fått all hjälp med medicineringen i Sverige eller utomlands? Verkar inte vara så vanligt att dom tar en på allvar i Sverige verkar det som.

Skönt att du lyckades ta sprutan själv! Nu vet du att det finns en plan B om du inte har hjälp i närheten :)

Googlade mig fram till mottagningen jag behandlas på i Sthlm. Det gjordes ingen större utredning, bara ett blodprov som visade obalanser i immunförsvaret. Hade säkert kunnat få behandlingen bara utifrån min historia också, för att kunna stötta upp en graviditet. Började behandlingen när jag plussade, rekommendationen är annars att börja redan vid cykelstart. Fick typiska immunsymptom vid denna graviditet också, ont i halsen vid ägglossning och plus, och en vecka efter. Nu har jag inte känt något speciellt, BF den 10/11 så är i v 6 nu.
  • Nyfikenlillstrumpa
    bligravid123 skrev 2019-03-13 06:59:08 följande:

Tog ett test igen imorse o ääääääääntligen är strecket klart o starkare!

Men ännu inga symtom.....läste någonstans att symtomen kommer vecka 7-kan det stämma?

Hur mår ni vackra gravida människor?!

Vid förra graviditeten som var för ett år sedan hade jag symptom från första början nästan. Ömma bröst, illa mående, trötthet, växt värkar osv osv.

Denna graviditeten har jag inte känt någonting förrens typ nu, i vecka 7. Är extra slemmig i halsen (av någon anledning, någon som har samma?), börjar bli illamående om jag inte äter kontinuerligt och är fruktansvärt trött precis hela tiden. Drömmer om att få sova i 1000 år som Törnrosa haha!

Luugn! Dina symptom kommer, eller så är du en lycklig jäkel som mår super hela vägen igenom.

Mitt luktsinna går bananas, ALLT luktar skunk här hemma, ändå går jag runt och luktar på allt men inget är roten till problemet? Någon annan om också tycker att allt hemma stinker?
  • Isavanna1

[quote=79503380][quote-nick]jeja52 skrev 2019-03-13 18:56:09 följande:[/quote-nick]Jag är så uppsvälld att några av mina byxor inte passar längre - köpte gravidbyxor igår. Så sköna!

Annars känns det en del i livmodern (mensvärk) och i brösten. Idag började lite lätt illamående också. Inte spy-känsla bara lite lätt obehag.[/

Tror inte jag kommer våga eller vilja köpa några gravidplagg innan kub testen är gjord. Jag får kämpa på med mina vanliga jeans. Kanske köpa någon lösare längre blus så det inte syns att knappen inte är knäppt. Brösten är otroligt ömma och jag mår till och från lite konstigt. Magen svullnar rätt fort och en allmän känsla av obehag finns i kroppen.

• Malin Annie Carolina

Hej :)

Plussade i söndags och efter att ha känt mig gravid sen dess avtog dom känslorna helt igår em (handlade egentligen inte om några symptom utan mer en tydlig känsla av att vara gravid/inte var det längre). Har inte börjat blöda än men jag har haft ett missfall tidigare där jag hade exakt samma känsla och den kvällen började jag blöda. 

Känner fortfarande lite molvärk i magen från och till men upplever att den är mer menslik. jag förstår ju att ingen kan svara på om det Är ett missfall eller inte men behövde bara skriva av mig lite och känner någon igen sig så är det ju alltid skönt. Att gå och vänta på att börja blöda är ganska jobbigt...Man vill ju att MF isf ska sätta igång så att man kan gå vidare och köra igång igen. 

• Äit
    liranlaran skrev 2019-03-10 15:35:04 följande:

Absolut! Pma mig ditt namn

Den gruppen vill jag också vara med i :)
  • Smillis
    Love5 skrev 2019-03-14 05:10:49 följande:

Skönt att du lyckades ta sprutan själv! Nu vet du att det finns en plan B om du inte har hjälp i närheten :)

Googlade mig fram till mottagningen jag behandlas på i Sthlm. Det gjordes ingen större utredning, bara ett blodprov som visade obalanser i immunförsvaret. Hade säkert kunnat få behandlingen bara utifrån min historia också, för att kunna stötta upp en graviditet. Började behandlingen när jag plussade, rekommendationen är annars att börja redan vid cykelstart. Fick typiska immunsymptom vid denna graviditet också, ont i halsen vid ägglossning och plus, och en vecka efter. Nu har jag inte känt något speciellt, BF den 10/11 så är i v 6 nu.

Vill du dela vilken mottagning i fall jag behöver hjälp i framtiden? Är också från Stockholm :)

Har aldrig gjort nån utredning bara blodprovet från Grekland så det var så jag fick veta vilka mediciner jag ska ta.

Hade massa problem med olika sjukdomar förra graviditeten och kände att kroppen inte pallade typ så tänkte att jag inte har något att förlora på att testa i alla fall. Känns mycket bättre den här gången inga problem och ingen sjukdomskänsla :)
Svar på tråden Bf november 2019