• Nathaliejj

Bf november 2019

Här är tråden för oss som har bf i november! Jag är beräknad 11:e, plussade igår! Välkomna :)

• Svar på tråden Bf november 2019
  • Totte123

Hej!

Plussade tidigare i veckan och är beräknad 22 november. :D

Detta är min andra graviditet men den första slutade i MA som upptäcktes v 12

I november 2018. Känner mig så orolig denna gång :(

Jag önskar bli inbjuden i Facebookgruppen, kan inte hitta den på Facebook :)

• Isavanna1
    jeja52 skrev 2019-03-15 20:43:51 följande:
    Hur menar du? Jag trodde det generellt var bm som skickade remiss för ul. Hur gör du ul innan du pratat med bm?

Känner inte heller att hälsosamtalet är så viktigt, jag ser det mer som chans till kontakt med bm.
    Jag har haft två ma och ett mf under förra året så jag blev utredd för det. Dom misstänker att jag har för höga sköldskörtelnivåer så jag äter levaxin för att kanske få behålla en graviditet. Så det är den läkaren som gör ul i början och sen tar bm över. 
  • Nyfikenlillstrumpa

Är det någon annan av er som har barn/bebisar sedan tidigare och som nu "trycker" bort dem lite under graviditeten? Jag vet inte vad det är som gör att jag nästan inte vill ta hand om henne utan någon annan kan gärna få göra det? Kanske har det att göra med att jag överlag känner mig konstig och mår sådär samt att jag är helt slut efter att få nästan ensam tagit hand om vår dotter. Tänkte bara kolla om det finns någon mer som känner igen sig. Jag går in i v.8 idag.

• Smillis
    Isavanna1 skrev 2019-03-16 09:10:33 följande:

Jag har haft två ma och ett mf under förra året så jag blev utredd för det. Dom misstänker att jag har för höga sköldskörtelnivåer så jag äter levaxin för att kanske få behålla en graviditet. Så det är den läkaren som gör ul i början och sen tar bm över. 

Vad hade du för värden när du fick veta att du låg högt? Jag hade inte så höga men äter också levaxin för att hålla tsh runt 1. Tog prov igår och hade 1.22 så tror det fungerar bra.
  • Smillis

Hej alla nya!! kul att ni hittat hit

Vad vanligt det verkar vara med missfall och framförallt MA, hade aldrig hört talas om det innan det hände mig. Undrar varför det talas så lite om det?

• Smillis
    cesse26 skrev 2019-03-15 18:58:22 följande:

Idag ringde jag barnmorskan och fick tid den 4/4. Hon ville även att jag skulle fundera på om ville ta kubb. Vilket vi än väljer så kommer vi få ett ultraljud. Hur ska ni göra ska ni göra kubb?

Vet inte om kub finns där jag bor men skulle nog vilja om det gick, vilket jobbigt val! Vi har inte alls pratat om vad vi ska göra om nått är fel och försöker typ att inte tänka på det.
  • Isavanna1
    Smillis skrev 2019-03-16 09:54:20 följande:
    Vad hade du för värden när du fick veta att du låg högt? Jag hade inte så höga men äter också levaxin för att hålla tsh runt 1. Tog prov igår och hade 1.22 så tror det fungerar bra.
    Låg inte jätte högt men tror det var på 2,7 eller 2,8. Sist innan jag blev gravid eller visste det så låg det på 1,9. Här säger dem att det är önskvärt under 2,5.
  • Smillis
    Isavanna1 skrev 2019-03-16 10:41:13 följande:

Låg inte jätte högt men tror det var på 2,7 eller 2,8. Sist innan jag blev gravid eller visste det så låg det på 1,9. Här säger dem att det är önskvärt under 2,5.

Jag låg också på 2,9 men alla läkare jag träffade tyckte det var perfekt och sa att jag inte skulle tänka på det.. Men vågade inte bli gravid igen innan vi utesluter precis allt så började medicinera själv. Nu äter jag 50mcg varranan dag och verkar fungera bra :)
  • Isavanna1
    Smillis skrev 2019-03-16 11:30:29 följande:
    Jag låg också på 2,9 men alla läkare jag träffade tyckte det var perfekt och sa att jag inte skulle tänka på det.. Men vågade inte bli gravid igen innan vi utesluter precis allt så började medicinera själv. Nu äter jag 50mcg varranan dag och verkar fungera bra :)
    Jag äter 50 mcg per dag. Började med 25 men det hände inget så nu är det 50 som gäller. Ska fråga på fredag om eller när dosen behöver justeras och när jag ska ta nya prover.
Svar på tråden Bf november 2019