• Anonym (Codemaster)

    Tjejer skriver oerhört sällan till män

    även till de mest attraktiva.

    Svarade en i en tråd jag skapat.
    Stämmer detta, tjejer?

  • Svar på tråden Tjejer skriver oerhört sällan till män
  • Anonym (Codemaster)
    Anonym (Codemaster) skrev 2019-03-19 08:09:30 följande:
    Det kanske inte är så svårt. Mest för mig. Jag är väl helt enkelt dum i huvudet.
    Jag gjorde en rejäl felbedömning med en tjej jag träffat IRL. Det skrämmer mig att jag kunde ha så totalt fel. I min ålder borde jag ha så pass livserfarenhet och insikt att jag kan avgöra sånt. 
    Sen när jag ser att väldigt få tjejer ens går in på min profil på dejtsidor, det säger en del. Jag visste ju redan att jag har det svårt. Har alltid varit singel. Men man tänker lite att alla tjejer är inte lika,även tjejer har olika smak. Kanske att nån skulle gilla hur man ser ut, och att det skulle kunna vara ömsesidigt.
  • Anonym (Codemaster)
    Anonym (Singularis) skrev 2019-03-18 16:16:10 följande:
    Om du är rätt person dom söker så är kraven både självklara och lätta.
    Undrar vad oddsen är?
  • Anonym (Codemaster)
    Anonym (Singularis) skrev 2019-03-18 16:16:10 följande:
    Om du är rätt person dom söker så är kraven både självklara och lätta.
    Skrev om det i en annan tråd. Läste om hur folk hittat rätt, och allt kändes så lätt och självklart, som att hitta hem.
    Men alla höll inte med. Några tror att man måste kämpa.
    Du tror på det, att hittar man rätt så är det lätt?
  • Anonym (Codemaster)

    Jag vet att det inte räcker att vara snäll. För det kan bli fel. Man är så snäll att man blir mesig. Sån är inte jag. Jag småretas med tjejer och förstår den biten. Att det ska vara en viss dynamik. Jag håller inte med om allt en tjej säger. Och det får hon höra också.
    Så det kanske är mest utseendet. Även tjejer behöver attraheras.
    Jag kanske inte har träffat rätt
    Eller så är det inte meningen.

  • Anonym (Codemaster)

    Jag kanske aldrig träffar rätt. Då är det inte mycket att göra. Jag har försökt med de jag var intresserad av. Och jag är mig själv.
    Jag vet inte om jag kommer försöka med nån igen, jag tror att det är nåt fel på mig. Jag kan inte avgöra vilka tjejer som jag har chans på.

  • Anonym (Selektiv)
    Anonym (Codemaster) skrev 2019-03-19 09:47:09 följande:

    Jag kanske aldrig träffar rätt. Då är det inte mycket att göra. Jag har försökt med de jag var intresserad av. Och jag är mig själv.

    Jag vet inte om jag kommer försöka med nån igen, jag tror att det är nåt fel på mig. Jag kan inte avgöra vilka tjejer som jag har chans på.


    Med den inställningen du har så blir det kämpigare. Hur är det med självkänslan? Kanske du kan stärka upp dig själv och må bättre. En positiv attityd och stark självkänsla är attraktivt.
  • Anonym (Blyga)

    Tjejerna kanske är blyga. Tjejer tycker ni det extra svårt att skriva om det är en snygg kille eller det spelar ingen som helst roll 

  • Kjell2
    Anonym (Codemaster) skrev 2019-03-19 08:23:28 följande:
    Jag gjorde en rejäl felbedömning med en tjej jag träffat IRL. Det skrämmer mig att jag kunde ha så totalt fel. I min ålder borde jag ha så pass livserfarenhet och insikt att jag kan avgöra sånt. 
    Sen när jag ser att väldigt få tjejer ens går in på min profil på dejtsidor, det säger en del. Jag visste ju redan att jag har det svårt. Har alltid varit singel. Men man tänker lite att alla tjejer är inte lika,även tjejer har olika smak. Kanske att nån skulle gilla hur man ser ut, och att det skulle kunna vara ömsesidigt.
    Har du haft förhållanden tidigare? Som i allt annat lär man sig av relevant erfarenhet. Inte med automatik när man bli äldre. Om man har låg erfarenhet och är desperat blir det gärna tokigt. Lär dig av din misstag och gå vidare.


  • Anonym (därför att de är desperata)
    Akidoki skrev 2019-03-17 15:58:13 följande:
    Jag hade ingen bild alls då jag var medlem på datingforum. Ändå droppade det in horder med intetsägande meddelanden från kreti och pleti. Ibland flera från samma person.

    Intressant?

    Nej, slöseri med min tid.

    Sedan kom de arga meddelandena. Kreti och pleti såg att jag läst men inte svarat.

    Jag loggade ut. Till sist för gott.

    Det har ingenting med mitt utseende att göra.
    Jag har haft både bild och anonyma profiler där det trillat in hundratals mail på kort tid på en medelålders bildlös kvinna. Hade även en anonym 30-åring som inte fick hälften av den trafiken, så det säger ju ganska mycket om männen och vad de letar efter.

    Har fått ta bort mina bilder eller stänga ner efter par dar eftersom det blir för mycket och helt galet med män som bjuder ut sina tjänster. Ser väl "ganska" bra ut och märker att jag måste tona ner bilderna. Man kan ha en påse på huvudet så länge det är ett kvinnligt namn.

    Det är så deprimerande och de flesta har inte ens läst profilen eller vad jag efterfrågar. Och precis som du säger att de blir ursinniga om de ser att man läst utan att svara. Då får man nya mail med "varför har du inte läst" eller "hallå" osv.

    Det är sjukt! Har lärt mig en sak att man kan ALDRIG svara män som man inte direkt känner HONOM VILL JAG NOG LIGGA MED, och även det är en stor risk

    Jag kollar aldrig ens in mäns profiler eftersom ett besök från mig automatiskt får dem att tro att jag vill ligga med dem, när jag bara ville kolla in deras profil..

    Kommer inte ha konto igen på nån sida förrän det finns möjlighet att vara inloggad anonymt och ta tid på sig att kolla utbudet innan man väljer ut de man är intresserade av.


  • Glinda från Oz

    För mig stämmer det och jag tror det stämmer för de flesta. Som tjej får man hur många meddelanden som helst per dag så man hinner inte leta upp någon själv.

Svar på tråden Tjejer skriver oerhört sällan till män