• Anonym (Danne)

Finns det öht nån kvinna som har string idag?

Ja som frågan lyder..

Jag hade en tjej mellan 2006 och 2010 som hade det för jämnan, men jag upplevde henne som ganska unik redan då, då det modet hade börjat gå över redan på den tiden

• Svar på tråden Finns det öht nån kvinna som har string idag?
  • Anonym (öh)
    Anonym (Stringen) skrev 2019-04-25 17:08:53 följande:
    Är alltid helrakad men har som sagt aldrig haft svampinfektion. Kanske är jag bland dom tursamma bara, både helrakad och string

Men ändå, undrar hur man blir mer mottaglig till svampinfektion med string eller helrakad för den delen?
    https://www.aftonbladet.se/relationer/a/qnR8Gg/harlost-under-string-ger-unga-tjejer-svamp

Gammal artikel men all fakta i den stämmer. 
  • Anonym (Danne)
    Anonym (woop) skrev 2019-04-25 16:53:07 följande:

jag hade alltid det innan och diskuterar aldrig string med någon så jag har ingen aning om hur vanligt det är.

jag slutade för att det var dålig hygien, luktade svagt när stringen gled in mellan skinkorna.

så nu har jag vanliga trosor och det luktar aldrig och man slipper ha en tygbit mellan skinkorna man måste rätta till femtielva gånger per dag.

Kan ju ändå inte va så bekvämt?

Halkar inte blygdläpparna ut på sidorna ibland?
  • Sylvanas Windrunner

Jodå, jag har string idag!

• Anonym (String)
    Är alltid helrakad men har som sagt aldrig haft svampinfektion. Kanske är jag bland dom tursamma bara, både helrakad och string
    Men ändå, undrar hur man blir mer mottaglig till svampinfektion med string eller helrakad för den delen?
    Sover du utan trosor?
  • Anonym (woop)
    Anonym (Danne) skrev 2019-04-25 22:46:44 följande:

Jag trodde det var en vuxen med en seriös fråga men det är tydligen en fjortis som är trådstartaren.
  • Anonym (Normal man)
    Embla twopointoh skrev 2019-04-25 17:02:04 följande:

Jag har dem inte för att vara sexig, utan för att jag dels tycker det är bekvämast, och dels för att jag tycker synliga troskanter är fult.

Synlig string där bak pga lågt skurna byxor är extremt fult.
    Jag antar att string passar bäst ihop med byxor som är så högt skurna att string-trosan aldrig syns, inte ens vid framåt-böjning.
  • Anonym (50-åriga damen)

Jag har också använt enbart string i 20 år är helrakad och dessutom aldrig string i bomull utan spets eller satin och jag har inte haft svampinfektion.
    Kanske beror det på att jag alltid sover naken och oftast går naken under kjol, klänning eller thighs på ledig tid.
  • Anonym (julia)

Alltså slutade med vanliga trosor eftersom de skar in i rumpan och deformerade rumpan permanent. Efter att jag gått över till stringtrosa har rumpan fått tillbaka sin runda form. Någon annan som varit med om samma?

• Anonym (Tjej)
    Anonym (woop) skrev 2019-04-26 00:23:43 följande:
    Jag trodde det var en vuxen med en seriös fråga men det är tydligen en fjortis som är trådstartaren.
    ...ärligt talat så undrar jag samma sak. Det, och hur folk löser det här med flytningar. Går man bara runt med kladd i stringen eller köper man såna där trosskydd som ska vara anpassade för string?
  • Embla twopointoh
    Anonym (Danne) skrev 2019-04-25 22:46:44 följande:

Biten tyg som är över blygden är ungefär lika stor oavsett vilken typ av trosor man har...
  • Anonym (String)

Jag har eller aldrig fått svamp fast jag är helrakad.
    Om man använder string och är helrakad så är det viktigt att lufta musen för att minska risken att få en hel svampodling mellan benen  

• Anonym (Danne)
    Anonym (String) skrev 2019-04-26 12:49:54 följande:

Jag har eller aldrig fått svamp fast jag är helrakad.

Om man använder string och är helrakad så är det viktigt att lufta musen för att minska risken att få en hel svampodling mellan benen  

Olika från individ till individ verkar det som.. Med känslighet för svamp
  • Anonym (String)
    Anonym (Danne) skrev 2019-04-26 13:43:40 följande:
    Olika från individ till individ verkar det som.. Med känslighet för svamp
    Så är det inte för sköter man sin mus bra så minskar risken för att få svamp.
    Du ska absolut inte tvätta din mus med vanlig tvål för det ökar risken för att få svamp och man ska aldrig sova i stringtrosor  
  • Anonym (woop)
    Anonym (Tjej) skrev 2019-04-26 08:14:32 följande:
    ...ärligt talat så undrar jag samma sak. Det, och hur folk löser det här med flytningar. Går man bara runt med kladd i stringen eller köper man såna där trosskydd som ska vara anpassade för string?
    Varför köpa såna onödiga trosskydd? Det är ju bara att vika nedersta biten runt troskanten.
Svar på tråden Finns det öht nån kvinna som har string idag?