• Anonym (Danne)

Finns det öht nån kvinna som har string idag?

Ja som frågan lyder..

Jag hade en tjej mellan 2006 och 2010 som hade det för jämnan, men jag upplevde henne som ganska unik redan då, då det modet hade börjat gå över redan på den tiden

• Svar på tråden Finns det öht nån kvinna som har string idag?
  • Anonym (Danne)
    Anonym (Psss) skrev 2019-03-21 17:58:30 följande:

Skulle vara intressant om du ts även berättade vad du tycker om string. Är det positivt eller negativt om en tjej har det? Jag hade det ofta när jag var yngre men tycker inte jag har tillräckligt snygg kropp för att ha det längre. Visst kan det fylla en funktion under tighta byxor, meningen är ju att sömmen ej ska ses, men att gå utan byxor i bara trosorna, då känner jag mig inte snygg i string.

Ärligt talat har jag nog ingen direkt åsikt. Jag vet inte om en väldigt långsmal tjej passar så bra i string. Annars kan det väl vara fint men mera som omväxling nån gång ibland när hon vill vara fin. Tycker faktiskt inte det är snyggt när det syns under byxorna eller klänningen att en kvinna har string. Tycker att det ser mera normalt och mindre vulgärt ut med en troskant i så fall.

Det sunda är väl om en kvinna har det som är bekvämt?

Önskade min nuvarande dam åtminstone ägde ett par, för hon skulle verkligen passa i det! Skulle va fint om vi kom hem en sen lördagskväll efter en kväll på bio och restaurang, eller en trevlig parmiddag och hon hade ett par fina stringtrosor under jeansen som en överraskning..
  • Anonym (Danne)
    Pentra skrev 2019-03-21 18:15:20 följande:

Min rumpa. Finns andra trosor som både känns mer bekväma och klär den bättre. Dessutom, min rumpa klämmer hellre något annat mellan skinkorna än ett smalt och skavande snöre... ... /Pentra

Kan också tycka det känns lite ohygieniskt och inte så jättefräscht att gå runt en hel lång dag i stringtrosor.. Svettas och gå på toaletten och b****.. torka sig och dra upp snöret i rumpan igen.. nej jag vet inte
  • Anonym (Troslös)

Jag har string när jag har tajta byxor. Hipsters när jag inte har tajta byxor. Föredrar hipsters. Men ofta är jag utan trosor

• Anonym (Psss)
    Anonym (Danne) skrev 2019-03-21 20:05:12 följande:

Ärligt talat har jag nog ingen direkt åsikt. Jag vet inte om en väldigt långsmal tjej passar så bra i string. Annars kan det väl vara fint men mera som omväxling nån gång ibland när hon vill vara fin. Tycker faktiskt inte det är snyggt när det syns under byxorna eller klänningen att en kvinna har string. Tycker att det ser mera normalt och mindre vulgärt ut med en troskant i så fall.

Det sunda är väl om en kvinna har det som är bekvämt?

Önskade min nuvarande dam åtminstone ägde ett par, för hon skulle verkligen passa i det! Skulle va fint om vi kom hem en sen lördagskväll efter en kväll på bio och restaurang, eller en trevlig parmiddag och hon hade ett par fina stringtrosor under jeansen som en överraskning..

Haha ja kanske kan lysa igenom ibland om man har ljusa byxor men annars är ju vitsen med string att det inte ska synas.

Men efter att ha jobbat med underkläder för några år sedan lärde jag mig faktiskt ett tips (oavsett modell på trosan): har man ljusa eller vita byxor på sig ska man inte ha vita trosor under. Det lyser konstigt nog igenom trots att man tänker att vitt ska täcka vitt. Nej, det är hudfärgade trosor som gäller.
  • lilagrodautanben
    Anonym (Psss) skrev 2019-03-21 22:07:07 följande:

Haha ja kanske kan lysa igenom ibland om man har ljusa byxor men annars är ju vitsen med string att det inte ska synas.

Men efter att ha jobbat med underkläder för några år sedan lärde jag mig faktiskt ett tips (oavsett modell på trosan): har man ljusa eller vita byxor på sig ska man inte ha vita trosor under. Det lyser konstigt nog igenom trots att man tänker att vitt ska täcka vitt. Nej, det är hudfärgade trosor som gäller.

Jag har hört rött. Iaf på vita t-shirts. Låter galet men det har jag läst
  • lilagrodautanben
    lilagrodautanben skrev 2019-03-21 22:40:09 följande:

Alltså röda bh-ar
  • cosinus

Ja det finns det. Jag använder det när jag tränar.

Nu brukar jag inte direkt spana in andra damers arsle men skulle uppskatta resten av gymets omklädningsrum till nåt i stil med 50 % hipsters, 30 % klassisk modell och 20 % halvstring/string där halvstring kart vanligare.

• Anonym (julia)
    lilagrodautanben skrev 2019-03-21 22:40:09 följande:

Har man vita kläder ska man välja hudfärgade underkläder om man inte vill att de ska lysa igenom. För ljusa personer handlar det om beiga underkläder alternativt ljust rosa. Hos mörkhyade förmodligen mörkbruna underkläder.
  • Anonym (julia)

Alla underkläder skär ju in någonstans på ett fult sätt och lämnar fula semipermanenta märken på fel ställe på skinkorna. Minst problem med string. En för liten string kan klämma ut strax under höftkammen och efterlämnar en smärre skavank på silhuetter . Dock bättre än de större skavankerna fan får av hipsters, grannypants etc.

• Anonym (Anki)

Jag har alltid string på mig. Köper 5-pack på h&m för 99 kr, de är de bästa trosorna! På natten sover jag utan helt.

Svar på tråden Finns det öht nån kvinna som har string idag?