• Anonym (Nyfiken)

    Har du utstående höftben?

    Jag tycker att det är sjukt attraktivt med kvinnor som har utstående höftben. Men det är ju inget som oftast syns med kläderna på. Oftast brukar smala tjejer ha det men inte alltid. Verkar ha med benstomme att göra också, breda höfter i förhållande till midja. Så jag är lite nyfiken på hur vanligt det är ? Ni som svarar får gärna ange längd och vikt också ????.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du utstående höftben?
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Vemvet) skrev 2020-06-04 21:18:30 följande:

    När jag står sitter eller gör annat. Vikt spelar säker roll (jag är 155 och väger 39-40kg) men tror framförallt det är hur man är byggd. Jag är ganska 'knotig' och jag har mött andra som väger mindre än mig i förhållande till sin längd (och är smalare) som inte har utstickande höftben. Jag har inte heller breda höfter i förhållande till midjan (är tvärtom ganska rak i kroppen) så det verkar inte handla om det heller. 


    Du har helt rätt. Det finns rejält underviktiga tjejer med anorexi osv. Men som trots det knappt har några synliga höftben. Så det har väldigt mycket med hur du är byggd och framförallt hur skelettet är byggt. Jag undrar om det kan finnas en anledning till att jag tycker det är så otroligt attraktivt har med att kvinnor med rejäla höftben har lättare att föda barn?

    Iaf, ni som svarar har ni en bikinibrygga också? Det är så attraktivt !

    en.m.wikipedia.org/wiki/Bikini_bridge
  • Anonym (....)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2020-06-04 13:23:42 följande:

    Man blir inte muskulös av löpning.

    Hur mäter du fettprocenten som ?


    Man kanske inte blir muskulös av löpningen men man bygger muskler och bränner fett vilket gör att de muskler man har blir synligare. Har för övrigt också bikini bridge även om jag aldrig hört det ordet innan...

    Har gjort kroppsanalys både hos läkare och på gym.
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Japp) skrev 2020-06-05 01:28:13 följande:

    Gå det att undvika om man har utstående höftben?


    Näe, förmodligen inte :)
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (....) skrev 2020-06-05 01:26:08 följande:

    Man kanske inte blir muskulös av löpningen men man bygger muskler och bränner fett vilket gör att de muskler man har blir synligare. Har för övrigt också bikini bridge även om jag aldrig hört det ordet innan...

    Har gjort kroppsanalys både hos läkare och på gym.


    Ok, jag blir väldigt nyfiken på hur du ser ut.

    Att du kan ha så låg fettprocent men ändå högt bmi. Skelettet är ju endast 14% av vikten.

    Så förstår inte hur du kan vara så muskulös av löpning.
  • Anonym (Japp)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2020-06-05 11:09:36 följande:
    Ok, jag blir väldigt nyfiken på hur du ser ut.

    Att du kan ha så låg fettprocent men ändå högt bmi. Skelettet är ju endast 14% av vikten.

    Så förstår inte hur du kan vara så muskulös av löpning.
    Öh... du är medveten om att muskler väger mer än fett per kubikcentimeter va? Och varför skulle hon inte få muskler av löpning?? 
  • Anonym (....)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2020-06-05 11:09:36 följande:

    Ok, jag blir väldigt nyfiken på hur du ser ut.

    Att du kan ha så låg fettprocent men ändå högt bmi. Skelettet är ju endast 14% av vikten.

    Så förstår inte hur du kan vara så muskulös av löpning.


    Ja du, jag vet inte själv... skulle säga att enda stället där musklerna inte syns lika mycket är magen och det beror på lös hud från graviditeter.
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Japp) skrev 2020-06-05 11:33:46 följande:

    Öh... du är medveten om att muskler väger mer än fett per kubikcentimeter va? Och varför skulle hon inte få muskler av löpning?? 


    Alltså , jag jämför med mig själv. Löpning ger uthålliga muskler och inte större.

    Jag jämför med mig själv som är 6 cm längre och väger lika mycket. Jag tränar på gym 3 dagar i veckan.

    Hur kan hon vara mer muskulös av löpning ? Jag har inte sett någon tjej som lyfter mer än mig på mitt lokala gym.
  • Anonym (Japp)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2020-06-05 13:04:53 följande:
    Alltså , jag jämför med mig själv. Löpning ger uthålliga muskler och inte större.

    Jag jämför med mig själv som är 6 cm längre och väger lika mycket. Jag tränar på gym 3 dagar i veckan.

    Hur kan hon vara mer muskulös av löpning ? Jag har inte sett någon tjej som lyfter mer än mig på mitt lokala gym.
    Ah, då fattar jag lite bättre hur du menar. Tack för förtydligandet :)
  • Anonym (....)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2020-06-05 13:04:53 följande:

    Alltså , jag jämför med mig själv. Löpning ger uthålliga muskler och inte större.

    Jag jämför med mig själv som är 6 cm längre och väger lika mycket. Jag tränar på gym 3 dagar i veckan.

    Hur kan hon vara mer muskulös av löpning ? Jag har inte sett någon tjej som lyfter mer än mig på mitt lokala gym.


    Samtidigt så springer man ju bort allt fett på kroppen...
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (....) skrev 2020-06-05 13:12:24 följande:

    Samtidigt så springer man ju bort allt fett på kroppen...


    Då måste du springa mycket? Kosten påverkar fettet mer än träning.
  • Henke78

    Jag har utstående höftben, men är kille, så det kanske inte är lika speciellt då?

  • Anonym (Nyfiken)
    JJ77 skrev 2020-06-05 16:42:04 följande:

    Jag har utstående höftben, men är kille, så det kanske inte är lika speciellt då?


    Finns ju kvinnor i tråden som uppskattar det.
  • Anonym (....)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2020-06-05 13:46:33 följande:

    Då måste du springa mycket? Kosten påverkar fettet mer än träning.


    Äter väldigt strikt, springer några mil i veckan och kör styrka lika ofta. Har paus i gymmandet just nu pga covid 19 annars är jag där 3ggr/vecka utöver resten av min träning.
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (....) skrev 2020-06-05 16:59:06 följande:

    Äter väldigt strikt, springer några mil i veckan och kör styrka lika ofta. Har paus i gymmandet just nu pga covid 19 annars är jag där 3ggr/vecka utöver resten av min träning.


    Ok, låter som mig då ungefär.

    Kanske du har lätt för att bygga muskler då.
  • Anonym (Nyfiken)

    Nu på sommaren spanar man lite extra efter bikinibryggor ????

Svar på tråden Har du utstående höftben?