• Anonym (Bonusmamma)

Bonusdottern knarkar

Hej!

Jag har ett problem. Jag är sambo med en man som har en sextonårig dotter sen tidigare. Dottern har hamnat i helt fel sällskap och börjat röka hasch, dricka starksprit, ta amfetamin och benzo. Hon strular och bråkar i skolan och går allt mer sällan dit.

Jag och min sambo har två småbarn tillsammans som är 1 och 3 år gamla och jag börjar oroa mig för deras välmående när deras storasyster allt oftare kommer hem påverkad.

Jag har bokat möten hos soc men hennes mamma bokar av tiderna i sista stund. Jag har pratat med skolan men de säger att de inte kan hjälpa mig då jag inte är biologisk mamma.

Förra månaden när jag fick reda på av en slump att de skulle på fest där droger skulle förekomma så ringde jag polisen och uppgav namn och ålder på de jag visste samt adress och tid. De skulle skicka en patrull ifall resurser fanns men tydligen gjorde det inte det och dottern kom hem till sin mamma hög som ett hus, nedkräkt och ett stort sår i pannan.

Hennes föräldrar är väl medvetna om problemen men vill inte att hon ska hamna i rullarna hos soc då de båda jobbar inom just familjeomsorg.

Vad i hela fridens namn ska jag ta mig till?

Tack för att du tog dig tiden att läsa ända hit ???? Hoppas någon har ett tips eller något stöttande ord till mig. Är helt förstörd och familjen slås snart i spillror ????

• Svar på tråden Bonusdottern knarkar
  • Tiina87
    klyban skrev 2019-04-28 16:18:50 följande:

Igen så finns det ingen som ändrar nått man kan göra efter detta samtal.

Men vägrar du prata om det, så kommer jag fortsätta beta av dina inlägg, där du så tydligt visar att du inte har en susning vad detta är för något.

Att låta bli ta denna diskussion, det är samma som låta bli och öppna dörren när man ska gå igenom den.

Och sen ringer en rivningsfirma för riva hela huset istället.

Vad är det jag vägrar prata om?

Det ingen som har sagt att det ändrar det man kan göra efter ett sådan samtal.

Ts har redan haft diskussion kring ämnet. Så varför ska hon starta ytterligare en diskussion?!

Varför svarar du inte på frågan vad ett förutsättningslöst samtal är enligt DIN definition? Och svara på frågan vad det är jag vägrar?

Det är tramsigt av dig att hela tiden skriva att jag vägrar men själv vägrar du svara på frågan vad jag vägrar. Och du vägrar svara på vad ett förutsättningslös samtal är enligt dig.

Allt du skriver är enbart goddag yxskaft och tramsigt.
  • klyban
    Tiina87 skrev 2019-04-28 18:24:31 följande:
    Vad är det jag vägrar prata om?
    Det ingen som har sagt att det ändrar det man kan göra efter ett sådan samtal.
    Ts har redan haft diskussion kring ämnet. Så varför ska hon starta ytterligare en diskussion?!

Varför svarar du inte på frågan vad ett förutsättningslöst samtal är enligt DIN definition? Och svara på frågan vad det är jag vägrar?

Det är tramsigt av dig att hela tiden skriva att jag vägrar men själv vägrar du svara på frågan vad jag vägrar. Och du vägrar svara på vad ett förutsättningslös samtal är enligt dig.

Allt du skriver är enbart goddag yxskaft och tramsigt.

Varje inlägg du skriver, så bara du berättar var gång att du inte vet?
    Varför är det så tror du?
    Men om du är av en annan tro, så kan jag fortsätta med att omcitera dina inlägg och påvisa att det är även är så.

Och man kan verkligen undra varför du är emot nått som du inte ens förstår dig på, än mindre använder.
    Och ska till varje pris undvikas.

hur många meter var det?
  • Tiina87
    klyban skrev 2019-04-29 09:07:36 följande:

Men om du är av en annan tro, så kan jag fortsätta med att omcitera dina inlägg och påvisa att det är även är så.

Och man kan verkligen undra varför du är emot nått som du inte ens förstår dig på, än mindre använder.

Jag är inte tankeläsare och kan då omöjligt veta vad du tänker.

Och nej, jag är inte emot förutsärtningslösa samtal. Var har du fått det ifrån?
  • klyban
    Tiina87 skrev 2019-04-29 11:30:59 följande:
    Jag är inte tankeläsare och kan då omöjligt veta vad du tänker.

Och nej, jag är inte emot förutsärtningslösa samtal. Var har du fått det ifrån?

Jag tänker?
    Fanns ingen fråga som innefattar några tanker ifrån mig som du måste lösa, då en sådan inte ens existerar.

Och ditt argument att inte ha detta förutsättningslös samtal, det är för det inte hjälper.
    Och där berättar du också att du inte ens förstår vad det är, och detta har du upprepat säkert 20-30ggr.

hur många meter var det?
  • klyban
    Tiina87 skrev 2019-04-22 12:55:24 följande:
    Läste du ens ts? Hon har försökt prata med skolan, bokat samtal med soc men inte fått gehör. Att diskutera vidare är ingen idé.

Barnt i fråga verkar ha kommet långt i missbruket och då är en orosanmälan enda utvägen. Och dessutom hon hon har föräldrar (iallafall mamman) som inte bryr sig.

Dessutom har ts små barn att ta hänsyn till. Hade det varit min bonus dotter och biomamman och biopappa inte brydde sig så hade jag orosanmäld med en gång. Flera gånger om inte första hjälper. Det är inte att ge upp sitt eller sitt bonus barn utan faktiskt att hjälpa när alla andra inte bryr sig.

Som här i ditt 3:e inlägg, där ska man inte prata för (citat av dig) "...ingen idé".

Du bara upprepar samma fel varje gång, och sen tror du att du vet vad ett förutsättningslöst samtal är, fast än du har fel varje gång.
    Du har inte visat en gång ens att du förstår vad det är.

Men vi fortsätter beta av dina inlägg från början och där du visar att du inte har en susning om vad ett förutsättningslöst samtal.
    Berätta bara, så fortsätter jag påvisa detta.

hur många meter var det?
  • Tiina87
    klyban skrev 2019-04-30 08:56:09 följande:

Jag tänker?

Fanns ingen fråga som innefattar några tanker ifrån mig som du måste lösa, då en sådan inte ens existerar.

Och ditt argument att inte ha detta förutsättningslös samtal, det är för det inte hjälper.

Och där berättar du också att du inte ens förstår vad det är, och detta har du upprepat säkert 20-30ggr.

Mitt argument att inte ha detta (förövrigt vilket?) förutsättningslös samtal? Vad för argument syftar du på?

Var har jag skrivit att jag inte vad vad ett förutsättningslöst samtal är?

Jag skrivit relativt många gånger art jag är mycket medveten om vad förutsättningslösa samtal innebär. Och jag har bett dig att förklara vad de innebär för dig, för uppenbarligen har du en helt annan definition på förutsättningslös samtal innebär.

Din inlägg blir bara konstigare och konstigare.
  • Tiina87
    klyban skrev 2019-04-29 09:07:36 följande:

Därför att jag inte har en aning om vad du menar att jag vägrar. Och det gör att du aldrig har svarat på den frågan.

Jag är inte emot förutsättningslösa samtal, jag själv haft förutsättningslösa samtal med både bra och dåliga resultat. När ska du förstå det? Jag har skrivit det ett antal gånger nu så du borde ju ha förstått det vid det här laget.
  • klyban
    Tiina87 skrev 2019-04-30 10:16:03 följande:
    Mitt argument att inte ha detta (förövrigt vilket?) förutsättningslös samtal? Vad för argument syftar du på?
    Var har jag skrivit att jag inte vad vad ett förutsättningslöst samtal är?

Jag skrivit relativt många gånger art jag är mycket medveten om vad förutsättningslösa samtal innebär. Och jag har bett dig att förklara vad de innebär för dig, för uppenbarligen har du en helt annan definition på förutsättningslös samtal innebär.

Din inlägg blir bara konstigare och konstigare.

Varje inlägg du skriver berättar detta och att du inte har en susning om vad detta är.
    Och argumentet är "vi ska inte prata så, för det inte fungerar", men hela idén med ett förutsättningslöst samtal, är att man inte ska fungera för nått.
    Utan man ska lära sig förstå situationen, och sen anpassa lösningarna.

Nått som du anser inte ska göras, utan du verkar vara mer av den lata typen, där man ska lämna över till myndigheter.
    För prata med sina barn utan att döma och hantera dom, det finns inte som ett alternativ för dig.
    Betyder barn så lite för dig?
    Att du inte ens klarar av att ha ett förutsättningslöst samtal?
    Vet ärligt talat inte varför du säger emot, när du så uppenbart uppvisar att du inte vet.
    Kanske du vet nu, men uppenbart du inte vetat detta i de mesta inläggen.

Jag komerm dock återscitera alla dina inlägg där du berättar du inte vet, och fortsätter du, så börjar jag bara om från början igen tills du förstår vad ett förutsättningslöst samtal är, och att detta var nått du aldrig förstod vad det var ens och från början.

hur många meter var det?
  • klyban
    Tiina87 skrev 2019-04-22 13:59:57 följande:
    Nej, jag har inte missat vad du skrev. En diskussion är fortfarande oaktuellt då det här gått långt förbi det stadiet

Jo, det har du, även en vecka senare så är du inte ens i närheten att förstå vad ett förutsättningslöst samtal är här.

Dock i detta inlägg kan ju det vara sant att det gått för långt.
    Ändrar dock inget av vad jag pratar om, och som du är clueless om.
    Sen är det inlägg 5´s tur, men den är vi rörande överens om, så hoppar den och tar näst.
    För saken är sådan att du uppvisar i varje inlägg nästan att du inte har en susning om vad ett förutsättningslöst samtal är.
    Och jag kommer bara åter citera dessa, och det kommer var en trevlig stund för mig, MYCKET trevlig.

hur många meter var det?
  • Tiina87
    klyban skrev 2019-04-30 08:59:37 följande:

Som här i ditt 3:e inlägg, där ska man inte prata för (citat av dig) "...ingen idé".

Du bara upprepar samma fel varje gång, och sen tror du att du vet vad ett förutsättningslöst samtal är, fast än du har fel varje gång.

Du har inte visat en gång ens att du förstår vad det är.

Men vi fortsätter beta av dina inlägg från början och där du visar att du inte har en susning om vad ett förutsättningslöst samtal.

Berätta bara, så fortsätter jag påvisa detta.

I ts situation så har hon redan prövat att samtala. Hjälper oftast inte med flera ändlösa förutsättningslösa diskussioner i det läget.

Så vad är förutsättningslösa samtal enligt dig?
Svar på tråden Bonusdottern knarkar