• HSOF

Mp ökar i opinionen..

Läste precis att Mp ökar i opinionen inför EU-valet och får ett stöd på över 10%.

Men samtidigt hamnar de under riksdagsspärren om det hade varit riksdagsval idag?

Började fundera på varför, de plötsligt får mer än dubbelt så stort stöd när det ska röstas på EU? De är ju fortfarande samma parti, med samma misslyckande politk där som här..

Vore intressant att höra hur någon som ska lägga sin röst på dem i EU-valet men inte i riksdagsvalet resonerar?

• Svar på tråden Mp ökar i opinionen..
  • HSOF
    Anonym (Sara) skrev 2019-05-03 07:03:18 följande:

För att EuUvalet i större utsträckning handlar om miljöfrågor. Många anser att miljön är en väldigt viktig fråga på EUnivå vilket gör att fler anser MP vara bästa partiet där.

Det är ju delvis olika frågor som är relevanta på riksnivå som på nationell nivå.

Dessutom funkar det ju olika rent praktiskt. Det är ju inte bara de svenska poliikerna i sig som spelar roll utan också fördelningen i de olika grupperna i parlamentet. Om man vill att den gröna gruppen ska få större inflytande är det som svensk rimligt att rösta på MP även om man har kritik mot den i den nationella politiken.

Det är inte ovanligt att vissa partier går bättre i EU än nationellt. Det brukar väl vara fallet även för Liberalerna (men i år har de ju haft trassel även på EU-nivå).

Jo så är det säkert också, men folk borde väl ha lärt sig vid det här laget att Mp inte har någon bra och effektiv miljöpolitik.

Men som någon tidigare skrev här, namnet hjälper väl dem ganska mycket när de mer okunniga ska rösta.
  • Anonym (Sara)
    HSOF skrev 2019-05-04 14:24:49 följande:

Jo så är det säkert också, men folk borde väl ha lärt sig vid det här laget att Mp inte har någon bra och effektiv miljöpolitik.

Men som någon tidigare skrev här, namnet hjälper väl dem ganska mycket när de mer okunniga ska rösta.

Du tror inte att de ca 10% det handlar om anser att deras grupp i EUparlamentet för bäst politik för miljön? De tror att de bara röstar på partiets namn utan att någon koll alls på vad de står för vare sig generellt eller i EUsammanhang?

Vilken grupp i EU för mest effektiv miljöpolitik i EU enligt dig och vad är skillnaden mellan vad den gruppen arbetat för pch det gruppen "De gröna" arbetar för?
  • jrockyracoon
    HSOF skrev 2019-05-04 14:24:49 följande:

Vad fan innebär begreppet ej effektiv miljöpolitik? Att deras politik inte räddar planeten?

Det tror jag inte de andras partiernas miljöpolitik gör heller...

Att folk inte har fattat att allt kommer gå åt helvete om vi inte fixar miljön är ju helt oförståeligt. Svenska folkets hjärnor är antagligen inte effektiva.

• stoppa vänsterhatet
    jrockyracoon skrev 2019-05-04 23:44:20 följande:

Vad fan innebär begreppet ej effektiv miljöpolitik? Att deras politik inte räddar planeten?

Att folk inte har fattat att allt kommer gå åt helvete om vi inte fixar miljön är ju helt oförståeligt. Svenska folkets hjärnor är antagligen inte effektiva.

mp bedriver ren symbolpolitik. Dyra åtgärder som inte förbättrar situationen överhuvudtaget. Man stimulerar t.ex import av tysk kolkraft. Varför det?

Rimligare vore att införa skatt på plastförpackningar. Rimligare vore att införa miljöavgift på billigt skräp från Kina. Det är oerhört påfrestande på miljön med alla skitprodukter som måste bytas ut varje år eller oftare.

Varför inte en skatt på onödiga renoveringar? Vi ser hur de rika renoverar kök och badrum inför bostadsförsäljningar. De nya ägarna river omedelbart ut helt nya kök och badrum och köper nytt. Extremt dåligt för miljön.

Vi accepterar mängder av bosättningar i skog och mark där de tillåts elda helt utan avgasrening för att bedriva primitivt boende.
  • Anonym (Anonym)

Hur någon kan rösta på dessa idioter är obegripligt!

• HSOF
    jrockyracoon skrev 2019-05-04 23:44:20 följande:

Effektiv miljöpolitik skulle vara politik som faktiskt påverkar miljön positivt och det är inte elcyckel subventioner och höjd bensinskatt.

Effektiv politik är att satsa på inventioner och att miska miljöproblemen där de är som störst.

Om det nu finns någon sannning i all alarmism över klimatet så bör man istället försöka bromsa utvecklingen i Kina och Indien som ökar sina utsläpp med hela Sveriges utsläpp var varannan vecka! Skulle Sverige bli helt fossilfritt skulle den vinsten vara borta redan om två veckor.
  • Anton Chigurh
    HSOF skrev 2019-05-05 00:18:14 följande:

Om det nu finns någon sannning i all alarmism över klimatet så bör man istället försöka bromsa utvecklingen i Kina och Indien som ökar sina utsläpp med hela Sveriges utsläpp var varannan vecka!

Skulle Sverige bli helt fossilfritt skulle den vinsten vara borta redan om två veckor.

SHIT alltså !!!

Att det var SÅ jävla illa trodde jag inte. Känns verkligen oerhört meningsfullt att satsa en stor del av mina surt förvärvade slantar på nästintill fossilfri uppvärmning. När "nyttan" inte är större än såhär...

Och till alla jävla miljömuppar här, så JA, jag VET att det inte lämnas källa av skribenten här ovan. Men jag misstänker, med tanke på....allt. Att det tyvärr ligger väldigt mycket i det som sägs.
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Mentat
    Anton Chigurh skrev 2019-05-05 09:28:42 följande:
    SHIT alltså !!!

Att det var SÅ jävla illa trodde jag inte. Känns verkligen oerhört meningsfullt att satsa en stor del av mina surt förvärvade slantar på nästintill fossilfri uppvärmning. När "nyttan" inte är större än såhär...

Och till alla jävla miljömuppar här, så JA, jag VET att det inte lämnas källa av skribenten här ovan. Men jag misstänker, med tanke på....allt. Att det tyvärr ligger väldigt mycket i det som sägs.
    Här har du en källa: http://www.globalcarbonatlas.org/en/CO2-emissions
    K
    inas helt groteska ökningar har bromsat in men de senaste 10 åren har bara Kinas och Indiens ökning av utsläppen motsvarat Sveriges totalutsläpp/år ca var 5:e vecka.
    Det är därför (mp):s elcyklar, flygskatt etc bara är plakatpolitik. Vad Sverige skulle kunna göra för att göra skillnad på ett globalt plan är att satsa på forskning kring energikällor. Lyckade resultat kan tillämpas överallt.
  • Anonym (Kvalet och valet)
    HSOF skrev 2019-05-02 23:28:13 följande:

Det är just tyvärr denna attityden många har. De mest EU-vänliga går och röstar och de röstar för mer Eu. Så vill man inte ge EU mer makt så är det väldigt viktigt att rösta.

Säger som jag sagt tidigade, allt kommer styras från EU i framtiden om dagens makt får som de vill..

Jag vill ge EU mer makt, men jag vill att EU-parlamentet ska ha mindre makt. Hur tusan ska jag rösta då?

Jag har bestämt mig för att inte rösta för att på så sätt inte bidra till att legitimera det sjuka EU-parlamentet.
  • HSOF
    Anonym (Kvalet och valet) skrev 2019-05-05 10:53:07 följande:

Jag vill ge EU mer makt, men jag vill att EU-parlamentet ska ha mindre makt. Hur tusan ska jag rösta då?

Jag har bestämt mig för att inte rösta för att på så sätt inte bidra till att legitimera det sjuka EU-parlamentet.

Då ska du rösta på SD. De vill föra mer makt tillbaka till nationerna detta delar dem med många andra som kommer gå starkt i EU-valet.

Röster som detta kommer vara oerhört viktiga i detta valet, då de röster som är för att ännu mer makt går till EU är väldigt benägna att gå och rösta, då de älskar EU. Och får de makten så kan vi förståndiga människor som inser att nationer behövs inte göra något åt det i framtiden.
Svar på tråden Mp ökar i opinionen..