• lilagrodautanben

    När fick du äl efter ovitrelle?

    Ja som rubriken. Förra månaden fick jag extremt ont några timmar efter ovitrelle, hade då 2 ägg på 24 mm som släppte. Denna månad tog jag sprutan igår och hade då ett ägg på 18 mm. Känner absolut ingenting ett dygn efter? Inte ens lite och jag brukar kräkas av smärta vid äl efter ovitrelle. Har inte äl skett ännu kanske? Tacksam för svar!

  • Svar på tråden När fick du äl efter ovitrelle?
  • Sommar15
    lilagrodautanben skrev 2019-05-13 13:03:46 följande:

    Ja det är hemskt.. slutar snart räkna MF. Ja första försöket så hoppas verkligen!

    Jag äter också trombyl och progesteron (crinone) inget fragmin än dock


    Samma här - första gången med prednisolon o dropp. Fragmin fick jag eftersom missfallsutredning visar ökad blodproppsrisk... och ivf gör jag pga förlorad äggledare. Utomkveds har jag också haft, jippi! :(

    Då håller vi tummarna extra extra hårt att immunbehandlingen kan vara svaret för oss bägge nu!
  • lilagrodautanben

    Åh fy! Har också haft utomkveds men klarade äggledaren.. okej men trombyl hjälper lite mot blodpropp också va? :)


    Sommar15 skrev 2019-05-13 13:32:31 följande:

    Samma här - första gången med prednisolon o dropp. Fragmin fick jag eftersom missfallsutredning visar ökad blodproppsrisk... och ivf gör jag pga förlorad äggledare. Utomkveds har jag också haft, jippi! :(

    Då håller vi tummarna extra extra hårt att immunbehandlingen kan vara svaret för oss bägge nu!


  • Sommar15
    lilagrodautanben skrev 2019-05-13 16:01:47 följande:

    Åh fy! Har också haft utomkveds men klarade äggledaren.. okej men trombyl hjälper lite mot blodpropp också va? :)


    Ja det gör det! Inte lika starkt men samma syfte!
  • Aliona

    Kände absolut ingenting av varken ovitrell eller ägglossningen. Jag inseminerades med fryst sperma exakt 24 timmar senare och det blev en graviditet, så det måste ha prickat bra.

  • lilagrodautanben

    Hur gick det på vul förresten? Och möte fråga om du har några biverkningar från medicinerna? Jag har sån otrolig huvudvärk nu som inte går över oavsett och jag har inte gjort något jag inte brukar göra..


    Sommar15 skrev 2019-05-13 16:53:17 följande:

    Ja det gör det! Inte lika starkt men samma syfte!


  • lilagrodautanben

    Okej det verkar vara ytterst individuellt och jag kände ju förra gången men inte denna. Men så va äggen mindre denna gången nu också så kanske är det.. grattis till graviditeten!!


    Aliona skrev 2019-05-13 19:44:36 följande:

    Kände absolut ingenting av varken ovitrell eller ägglossningen. Jag inseminerades med fryst sperma exakt 24 timmar senare och det blev en graviditet, så det måste ha prickat bra.


  • Aliona
    lilagrodautanben skrev 2019-05-13 20:04:08 följande:

    Okej det verkar vara ytterst individuellt och jag kände ju förra gången men inte denna. Men så va äggen mindre denna gången nu också så kanske är det.. grattis till graviditeten!!


    Det är säkert jätteindividuellt, precis som hur man reagerar på hormonerer och mediciner i övrig.

    Förreten - har börjat glömma då jag inte är inne i försökarlivet längre - men äggen är väl alltid lika stora? Det är väl folliklarna som kan variera i storlek? Gör det mer ont om de är större?

    Tack för grattis. Stort lycka till och hoppas att det blir din tur snart!
  • lilagrodautanben

    Haha bra fråga! Till mig sa kliniken att ägget förra månaden va 23 mm och denna månad 18 så vet inte om hon syftade på follikeln eller själva ägget.. jag kan tänka mig att det gör ondare om dom är större för då fylls det upp med mer vätska i tomrummet eller nåt sånt läste jag någonstans. Men jag har ingen aning om det är forskat på eller stämmer. Jag bara killgissar hahah!

    Tack! Hoppas verkligen nu jag också, har barn sen innan som blev till med samma klinik men födda i vecka 30 så erfarenheten finns ju men hoppet släcks för varje månad mer och mer tyvärr :/


    Aliona skrev 2019-05-13 21:12:57 följande:

    Det är säkert jätteindividuellt, precis som hur man reagerar på hormonerer och mediciner i övrig.

    Förreten - har börjat glömma då jag inte är inne i försökarlivet längre - men äggen är väl alltid lika stora? Det är väl folliklarna som kan variera i storlek? Gör det mer ont om de är större?

    Tack för grattis. Stort lycka till och hoppas att det blir din tur snart!


  • Sommar15
    lilagrodautanben skrev 2019-05-13 20:02:51 följande:

    Hur gick det på vul förresten? Och möte fråga om du har några biverkningar från medicinerna? Jag har sån otrolig huvudvärk nu som inte går över oavsett och jag har inte gjort något jag inte brukar göra..


    De såg ingenting så äl verkar bli försenad... ska kolla på fredag igen! Typiskt... hade velat hinna göra två försök till innan sommarstängt men kanske bara hinner ett nu :( Jag har faktiskt också ont i huvudet, inte hela tiden men märker att jag får det mycket lättare. Tror också jag äter för dåligt och att det är därför. Märker att kroppen behöver mer mat men är inte hungrig så tycker det är svårt att äta.
  • lilagrodautanben

    Men så tråkigt! Min var också försenad denna gång, ägg på bara 14 mm på cd 13 så fick komma tillbaka två dagar senare och då va det 17 mm. Så dagen efter det fick jag positivt ältest och kunde då ta sprutan.. så äl på cd 17/18 ist för 14 som jag brukar ha med Letrozol. Hoppas verkligen ni hinner två omgångar!

    Jag äter också dåligt, saknar aptit, vet dock inte om det har att göra med hormonerna eller vad det är..


    Sommar15 skrev 2019-05-14 07:35:31 följande:

    De såg ingenting så äl verkar bli försenad... ska kolla på fredag igen! Typiskt... hade velat hinna göra två försök till innan sommarstängt men kanske bara hinner ett nu :( Jag har faktiskt också ont i huvudet, inte hela tiden men märker att jag får det mycket lättare. Tror också jag äter för dåligt och att det är därför. Märker att kroppen behöver mer mat men är inte hungrig så tycker det är svårt att äta.


  • Sommar15
    lilagrodautanben skrev 2019-05-14 08:04:36 följande:

    Men så tråkigt! Min var också försenad denna gång, ägg på bara 14 mm på cd 13 så fick komma tillbaka två dagar senare och då va det 17 mm. Så dagen efter det fick jag positivt ältest och kunde då ta sprutan.. så äl på cd 17/18 ist för 14 som jag brukar ha med Letrozol. Hoppas verkligen ni hinner två omgångar!

    Jag äter också dåligt, saknar aptit, vet dock inte om det har att göra med hormonerna eller vad det är..


    Ok! Jag vet inte hur stor blåsan var, jag tror inte ens de såg nån dominant än. Men var bara på cd 13 igår och brukar ha äl kring cd 16-18 så oavsett var det tidigt att kolla igår. Då kanske det är kortisonet som gör att man äter mindre... till mig sa de dock att man skulle bli hungrigare!
  • lilagrodautanben

    Jaha men då har du ju god tid ändå för att få en att spurta iväg i storlek :) håller tummarna för det! Min drog iväg 4 mm på två dagar så det finns ju tid :)


    Sommar15 skrev 2019-05-14 08:56:29 följande:

    Ok! Jag vet inte hur stor blåsan var, jag tror inte ens de såg nån dominant än. Men var bara på cd 13 igår och brukar ha äl kring cd 16-18 så oavsett var det tidigt att kolla igår. Då kanske det är kortisonet som gör att man äter mindre... till mig sa de dock att man skulle bli hungrigare!


  • Sommar15
    lilagrodautanben skrev 2019-05-14 13:22:27 följande:

    Jaha men då har du ju god tid ändå för att få en att spurta iväg i storlek :) håller tummarna för det! Min drog iväg 4 mm på två dagar så det finns ju tid :)


    Ja och det är ju ändå inte det ägget som ska användas :) är bara att slemhinnan ska vara bra och att kroppen ska vara inställd på rätt dag så att den kan ta emot embryot sen. Tack! Håller tummarna för dig nu!
Svar på tråden När fick du äl efter ovitrelle?