• Miluci

Följas åt till plus! 2020

Tänkte vi kunde ha en liten grupp med folk som kan följas åt fram till pluss! Om de är flera än jag som känner att de kan vara skönt att få skriva av sig hur man känner, jämföra med andra som är ungefär på samma dag och få längta och drömma tillsammans!

Jag är 26 år och mamma till en 2018 bebis och nu planerar vi syskon till henne och hoppas innerligt att få en liten 2020 bebis :)

Välkomna! <3

• Svar på tråden Följas åt till plus! 2020
  • Obalem
    tillyra skrev 2019-05-30 21:06:49 följande:

Nu då? Jag missade att du svarat för några dagar sedan, sorry. Samma status fortfarande? (alltså ingen mens?) <3

Fortfarande ingen mens men mensvärken är på intåg igen! Blir lite tokig på detta.. haha. BIM+8 idag och ett nytt - på stickan, suck.

Ja såg ditt inlägg också! Hoppas att de blir denna ÄL! Håller tummarna :)
  • Evi82

Vill gärna vara med här, hade ägglossning 20/5 och hoppas på ett plusss denna månad:)

• nyfikenkvinna

Följer! Har en dotter som är född sep 2018 och vill ha ett andra barn. Vi försöker från och med denna månaden

• Mandistoss
    Obalem skrev 2019-05-30 22:01:57 följande:

Fortfarande ingen mens men mensvärken är på intåg igen! Blir lite tokig på detta.. haha. BIM+8 idag och ett nytt - på stickan, suck.

Så frustrerande! Men så länge tant röd skiner med sin frånvaro finns hoppet kvar :) Du kanske är låghormonare som behöver lite mer tid innan det visar på test?

Har mensvärken känts som den brukar? Har du haft någon form av blödning på senaste?

Jag var på cykeldag 26 igår, då min cykel varierar mellan 26-31 dagar kan det hända grejer närsom nu de kommande 4 dagarna :p Tog ett test på morgonen som visade neg, men än är det tidigt (allt mellan BIM-4-7). Hade molvärk nästan hela dagen igår och det kom lite blod så jag var bombis på att det var mensen, men blödningen var sparsam och verkar ha upphört nu. Jag hade känt på livmodertappen tidigare under dagen, så kanske den som blödde? Det kändes inte heller som mensvärk - den var med ytlig och gick som i band från blygdbenet ut mot ljumskarna, och nu på morgonen känner jag ingenting. Ajja, man blir överanalyserande och går igång på minsta lilla känns det som, bara tiden kan avgöra, men tyvärr går den så nedrans långsamt. :)
  • Espresso
    Obalem skrev 2019-05-30 22:01:57 följande:

Är du säker på när du hade ägglossning? Om den kom senare än den brukar kan det vara därför. Eller om du helt enkelt inte hade nån ägglossning denna månad.

När jag var på 11:e försöket med första barnet hoppade min kropp över ägglossningen den månaden. Det gav mig en galen cykel på 50 dagar. Vet inte hur många test jag tog. Ville bara att mensen skulle komma tillslut. Och cykeln efter blev jag gravid. Ibland spökar det till sig.
  • Obalem
    Mandistoss skrev 2019-05-31 07:16:31 följande:

Så frustrerande! Men så länge tant röd skiner med sin frånvaro finns hoppet kvar :) Du kanske är låghormonare som behöver lite mer tid innan det visar på test?

Har mensvärken känts som den brukar? Har du haft någon form av blödning på senaste?

Jag var på cykeldag 26 igår, då min cykel varierar mellan 26-31 dagar kan det hända grejer närsom nu de kommande 4 dagarna :p Tog ett test på morgonen som visade neg, men än är det tidigt (allt mellan BIM-4-7). Hade molvärk nästan hela dagen igår och det kom lite blod så jag var bombis på att det var mensen, men blödningen var sparsam och verkar ha upphört nu. Jag hade känt på livmodertappen tidigare under dagen, så kanske den som blödde? Det kändes inte heller som mensvärk - den var med ytlig och gick som i band från blygdbenet ut mot ljumskarna, och nu på morgonen känner jag ingenting. Ajja, man blir överanalyserande och går igång på minsta lilla känns det som, bara tiden kan avgöra, men tyvärr går den så nedrans långsamt. :)

De är nog absolut möjligt med låghormonare!

Jag känner inte igen denna mensvärk faktiskt. Den har kommit och gått i 11 dagar nu ungefär, de brukar inte hända! Ja brukar ha rätt så ont under kort tid, nu är de som en liten irriterande molande värk som inte vill släppa taget :/

Att du fick negativt kan ju absolut vara för att de är för tidigt än! Hoppas de är så, så du får plus om några dagar :D överanalyserar gör man absolut! Helt galet va symptom man kan hitta :p och tiden står nästan still, suck
  • Obalem
    Espresso skrev 2019-05-31 07:41:49 följande:

Är du säker på när du hade ägglossning? Om den kom senare än den brukar kan det vara därför. Eller om du helt enkelt inte hade nån ägglossning denna månad.

När jag var på 11:e försöket med första barnet hoppade min kropp över ägglossningen den månaden. Det gav mig en galen cykel på 50 dagar. Vet inte hur många test jag tog. Ville bara att mensen skulle komma tillslut. Och cykeln efter blev jag gravid. Ibland spökar det till sig.

Jag är faktiskt inte säker på ägglossningen då ja inte börjat varken tempa eller med stickor då än. Sambon var nämligen fortfarande liiite osäker på om vi skulle börja riktigt redan... men han ångrade sig på självaste ägglossningsdagen enligt min app! Haha

Jag får väl se nu när ja börjat tempa om ja blir klokare :)
  • Em97

Hejsan! Ny i tråden, men följt den rätt ordentligt. Vågade inte riktigt börja skriva tidigare, vet inte varför egentligen. Vi slutade med kondom 12/5 och vad spännande men läskigt allt känns. Jag har väntat på att sambon ska bli redo i 1 år och 5 månader, gissa lyckan när det äntligen blev dags :)

Mensen kom i alla fall precis. Jag har rätt lång cykel, allt från 35-50 dagar (Oroa mig inte mer ang. längden snälla, jag är redan lagom orolig :( ). Beräknad BIM enligt Flo var 7/6, men insåg efter några dagar att ägglossningen kom en vecka tidigare än Flo planerat, så blev glatt överraskad när jag insåg att vi varit rätt aktiva just rätt vecka haha. Men det tog sig inte.

Vet att chansen är så liten att det blir något på första försöket, men jag hade ju hopp just för att vi prickade ägglossning så bra. Sambon vill köra lite på det här att ha sex för att det är kul, men han vet att jag har lite koll på ägglossning etc. Han vill bara inte känna sig pressad och så.

Håller tummarna för er andra :)

Svar på tråden Följas åt till plus! 2020