• Miluci

Följas åt till plus! 2020

Tänkte vi kunde ha en liten grupp med folk som kan följas åt fram till pluss! Om de är flera än jag som känner att de kan vara skönt att få skriva av sig hur man känner, jämföra med andra som är ungefär på samma dag och få längta och drömma tillsammans!

Jag är 26 år och mamma till en 2018 bebis och nu planerar vi syskon till henne och hoppas innerligt att få en liten 2020 bebis :)

Välkomna! <3

• Svar på tråden Följas åt till plus! 2020
  • Pusstuss
    VictoriaBerggren skrev 2019-06-03 20:54:04 följande:

Borde ha ÄL på lördag men enligt de två sista ÄLtesten så ser det ut att ske typ nu?!

Har sett flera stycken i olika trådar som den här månaden får äl flera dagar för tidigt, även jag fick positivt ältest fem dagar för tidigt. Blir vi kvinnor lite som marskatter nu på försommaren kanske, lite extra fertila att äggen inte kan vänta ;)
  • tillyra

@Ikki87

Det där ser positivt ut i mina ögon. Vilken dag är du på? Grattis!

• ikki87

Hej jag läser mycket det ni skriver här. Jag hade positivt äl test den 15 maj haft sex varje dag 1 vecka innan 1 vecka efter har 28 dagars cykel. Bim skulle vara den 30/5. 31/5 fick jag något som jag trodde var mensen. Blödde i 3 dagar väldigt sparsamt negativa test. Bim +2 testa med rfsu såg ett streck om man vinklade det. Sen försvann det, testat med morgon urin. Testa på dagen helt negativt. Bim+3 morgonen väldigt svagt men dock mera synligt, fastnade inte på foto. Testa på efter middagen helt blankt. Nu bim+5 idag så var det ännu tydligare satt inte och analyserade testet utan gick ut från toan i 5 min kom tillbaka och det är fortfarande svagt men det fastna på foto plus att direkt såg jag på testet på handfatet att det var starkare än igår såg det svaga strecket direkt när jag kom in på toa. Har använt rfsu 2 pack men tagit ett test från tre olika förpackningar. Gjorde ett digitalt i morse efter det positiva rfsu men det visa inte gravid men hade inte hållt mig mer än 40 min kan vara det. Ska fortsätta testa varje dag några dagar till nu. Min första son hade jag som mens som avtog mer å mer 3 första månaderna. Skriver detta till er tjejer för jag tror jag är låg hormonare så ge inte upp för negativt test på bim fortsätt testa om ni känner er gravida. Kram på er alla. Om detta går vägen så är jag beräknad till den 7 februari båda mina andra pojkar är födda i februari översta bilden är från igår sen undre idag

• ikki87
    tillyra skrev 2019-06-04 11:57:11 följande:

@Ikki87

Det där ser positivt ut i mina ögon. Vilken dag är du på? Grattis!

Tack tycker det med. Är på bim+5 syns tydligare än på bilden forsätter varje dag å testar nu på 3 dagar har det stegrat från inget till att synas utan att vinkla och krångla. Tack igen ??
  • Anonym (U)
    Monkan93 skrev 2019-06-04 08:48:19 följande:

Idag är det två veckor sedan, så det är inte så konstigt.

Men idag var det mycket starkare på stickan :D så kanske ägglossning om ett par dagar bara!

Håller tummarna Jag fick ägglossning 18 dagar efter att jag skrapades.
  • Anonym (Påhittatnamn)

Hej!

Kom på en sak nu och känner att jag måste fråga, jag har aldrig haft dessa ÄL flytningarna, jag har alltså aldrig varit med om dom där äggviteliknande flytningarna.

Har ju varit gravid innan men tänkte om det kan påvärka för att bli gravid? Jag har bara haft vattniga flytningar det är det närmsta jag kommit äl flytningar.

• Anonym (Påhittatnamn)

Såhär ser mitt tempdiagram ut, har stigit ganska mycket, som lägst har jag haft 36,3 och nu bara stiger den, just nu ligger tempen på 36,9 så en ganska stor stegring tycker jag! :) enligt min app på telefonen skulle jag ha äl den 27:e... under dagarna har jag 37,1 i temp..

vad skulle ni säga om detta? Är det troligt att det är en graviditet eller vad säger ni? :)

• Anonym (Kanske gravid?)

Hej

Jag måste bara fråga en sak, jag börjar tro att jag är gravid, stickningar i brösten och även i livmodern. Tokig som jag är tänkte jag, men å jag har ett äl test hemma, så jag tog det. Dock är det ett digitalt clearblue test (ni vet de som visar de 4 mest fertila dagarna) och ja de visade en fast gubbe och två streck på stickan???? vad tror ni är det graviditet eller är det hormonsvajningar bara? Ska ha mens om två dagar annars ????

Givetvis kommer inte min mens inom närmaste två dagarna så kommer jag ju såklart ta ett riktigt gravtest men alltså vad visar äl-testet?????

• Anonym (Påhittatnamn)
    Anonym (Kanske gravid?) skrev 2019-06-04 20:21:00 följande:

Hej

Jag måste bara fråga en sak, jag börjar tro att jag är gravid, stickningar i brösten och även i livmodern. Tokig som jag är tänkte jag, men å jag har ett äl test hemma, så jag tog det. Dock är det ett digitalt clearblue test (ni vet de som visar de 4 mest fertila dagarna) och ja de visade en fast gubbe och två streck på stickan???? vad tror ni är det graviditet eller är det hormonsvajningar bara? Ska ha mens om två dagar annars ????

Givetvis kommer inte min mens inom närmaste två dagarna så kommer jag ju såklart ta ett riktigt gravtest men alltså vad visar äl-testet?????

Ja äl tester sägs ju visa positivt på graviditeter också så mycket möjligt ???? håller tummarna för att det tyder på graviditet!
  • Anonym (Kanske gravid?)

Jösses! Får se vad detta slutar i, är det plus så blir det nog syskon ungefär samtidigt som barn nummer 1 föddes i februari. Första 10 feb, blir det något blir andra 13 feb ;D

Svar på tråden Följas åt till plus! 2020