• Miluci

Följas åt till plus! 2020

Tänkte vi kunde ha en liten grupp med folk som kan följas åt fram till pluss! Om de är flera än jag som känner att de kan vara skönt att få skriva av sig hur man känner, jämföra med andra som är ungefär på samma dag och få längta och drömma tillsammans!

Jag är 26 år och mamma till en 2018 bebis och nu planerar vi syskon till henne och hoppas innerligt att få en liten 2020 bebis :)

Välkomna! <3

• Svar på tråden Följas åt till plus! 2020
  • Daphodil

Mens idag, skönt ändå att det funkar som vanligt efter MA. Nästa cykel ska jag använda Bisolvon, rosenrot och progesteron, som jag använde sist jag plussade. Kan ju vara rent sammanträffande men vi satsar

• Monkan93

Skulle haft ägglossning nu i dagarna men jag gar bara fått en liten stegring för att få ett svagare test idag... Så jobbigt om ägglossning uteblir efter missfallet, vill inget hellre än att bli gravid igen :/

• tillyra
    Monkan93 skrev 2019-06-02 16:33:49 följande:

Skulle haft ägglossning nu i dagarna men jag gar bara fått en liten stegring för att få ett svagare test idag... Så jobbigt om ägglossning uteblir efter missfallet, vill inget hellre än att bli gravid igen :/

Åh, nej så jobbigt. Som att det inte var nog med missfall liksom. Hoppas verkligen att kroppen kommer i fas snart. Kan det vara så att ÄL kommer senare i cykeln efter mf? Eller vanligt att den hoppar över helt? Styrka till dig.
  • Daphodil
    Monkan93 skrev 2019-06-02 16:33:49 följande:

Jag vet inget om ditt missfall, men efter mitt i v 16 dröjde det en månad från själva "aborten" innan ägglossning kom igång. Håll ut
  • Lillapionen
    Daphodil skrev 2019-06-02 13:38:20 följande:

Mens idag, skönt ändå att det funkar som vanligt efter MA. Nästa cykel ska jag använda Bisolvon, rosenrot och progesteron, som jag använde sist jag plussade. Kan ju vara rent sammanträffande men vi satsar

Är också nyfiken på dessa, men har samtidigt läst en del negativt om det - att det påverkar cykeln på ett negativt sätt. Var köper du progesteron?
  • Daphodil
    Lillapionen skrev 2019-06-02 22:27:47 följande:

Är också nyfiken på dessa, men har samtidigt läst en del negativt om det - att det påverkar cykeln på ett negativt sätt. Var köper du progesteron?

Progesteronet kan förlänga din lutealfas, så det gäller att sluta ta det i tid innan beräknad mens, vilket ju kan vara svårt när man inte vet om man är gravid eller ej. Själv gör jag så att om testet är tvärblankt ÄL+11 slutar jag. Jag minns inte var jag köpte den, men googla Progesterall så dyker det upp!
  • Espresso

Tvärnegativt test idag på äl+13. Ger upp denna månad. Jag tyckte vi prickade äl så bra men ändå ska det inte ta sig. Molvärk i magen och inväntar nu mensen på onsdag eller torsdag. Suuug, hoppades så. Som alltid.

• stärkande

Jag har bim 6/6 Och har lite molande värk, men mest hugger det, och har gjort det i flera dagar. Extrem trötthet, oförklarlig huvudvärk. Sedan igår lite typ vattniga? flytningar. Brukar aldrig känna nåt utav det här innan mens annars. Dock tar jag tempen och den sjunker. Som mest har den varit uppe på 36.42 men nu är den nere på 36.15 så jag väntar på mensen nu:(

• Theresesvea

Dagens test på bim -1 (trodde jag hade bim idag men hade visst tagit fel på en dag). Alltså det är ju ett svagt streck där men är det för svagt?! Gillar inte såna här otydliga svar jag vill ha definitiva svar ;) Jaja på onsdag blir det digitalt om inte mensen kommit!
  • Evi82
    Evi82 skrev 2019-06-01 23:16:42 följande:

Ohh hoppas vi plussar, skriv här sen hur det gått.

Lycka till

Hur går det för dig?
Svar på tråden Följas åt till plus! 2020