• Nicciz

BIM juli 2019

Startar en tråd för juli. All lycka

BIM lista

4/7

• Svar på tråden BIM juli 2019
  • Myrkrypet
    Jilo skrev 2019-06-24 12:40:59 följande:

Lika för mig. Försökt drygt ett år, två missfall, och för första gången under den här tiden, ingen ägglossning! Borde ha haft lör-sön. Inte mycket känningar heller, nästan inga faktiskt :( Tempen är hög och har varit ända sedan jag började månadens mätningar på cd6. Undrar vad 17 som pågår?

Är tempen högre än den brukar hela tiden? Du är inte gravid då?
  • Daphodil
    Anonym (Bim 1 Juli) skrev 2019-06-24 12:30:46 följande:

Nu på äl+7 ökade tempen ännu ett steg! Såhär har den inte gjort innan. Undra om detta är positivt eller inte! :O

Det kan det verkligen! Bifogar bild på kurvan såsom den såg ut när jag plussade.

• Daphodil
    Jilo skrev 2019-06-24 12:40:59 följande:

Lika för mig. Försökt drygt ett år, två missfall, och för första gången under den här tiden, ingen ägglossning! Borde ha haft lör-sön. Inte mycket känningar heller, nästan inga faktiskt :( Tempen är hög och har varit ända sedan jag började månadens mätningar på cd6. Undrar vad 17 som pågår?

Har du tagit ett test? Med tanke på hög temp?
  • Anonym (Bim 1 Juli)
    Daphodil skrev 2019-06-24 12:48:10 följande:

Det kan det verkligen! Bifogar bild på kurvan såsom den såg ut när jag plussade.

Så spännande! Hoppas att den håller sig såhär hög nu och att jag plussar om några dagar! Innan har mina kurvor sett heeelt annorlunda ut så varit väldigt fundersam denna månaden
  • Jilo
    Myrkrypet skrev 2019-06-24 12:44:07 följande:

Är tempen högre än den brukar hela tiden? Du är inte gravid då?

Daphodil skrev 2019-06-24 12:51:16 följande:

Har du tagit ett test? Med tanke på hög temp?

Nej, alltså, tempen sjönk och testerna var negativa både dagen innan bim och samma dag som mensen startade (som en klocka). Några dagar senare, under fortfarande mens, höjs tempen, och ja, är fortfarande hög. Men jag hoppas att det inte beror på äl mitt i mensen, för då lär jag inte ha blivit gravid ändå :( Utan hoppas på nån annan orsak och att äl kommer igång snart. Ältesterna är negativa. Men nog borde man kunna få äl även om man skulle dras med någon slags infektion eller liknande?
  • Anonym (Syskonlängtan)
    Espresso skrev 2019-06-24 12:36:43 följande:

Kan vara mycket positivt och vara början på en trifasisk kurva. Att ägget fäste på äl+6 Och att tempen nu stiger ytterligare. Jag hade trifasisk kurva med mitt första barn. Så nu blir det spännande att se om tempen håller sig hög!

Får jag lov o fråga vad en trifasisk kurva är? Jag för diagram på mina temperaturer och mitt liknar denna! Varit lätt förhöjd i några dagar sedan ökat ännu mera. Har du bild på din när du va gravid?
  • Daphodil
    Anonym (Bim 1 Juli) skrev 2019-06-24 13:22:22 följande:

Så spännande! Hoppas att den håller sig såhär hög nu och att jag plussar om några dagar! Innan har mina kurvor sett heeelt annorlunda ut så varit väldigt fundersam denna månaden

Ja, fast som du ser på min kan det bli plus även om tempen sjunker något imorrn. Jag håller tummarna för dig!
  • glitterhitta

Jag lägger till mig i listan med ett preliminärt datum, är på cykeldag 4 idag och nästa mens bör komma kring den 19 juli. Ändrar sen om det behövs beroende på när ÄL sker :)

BIM lista

1/7 Evi82, Hallonsaft24, Lillaräkan1919, Love5

3/7 Längtar, Soltroll

4/7 Nicciz, Smlan

5/7 Espresso, Mima93

6/7 Theresesvea , sockan

7/7 Lustablong, sara11, tillyra

8/7 efterfest

9/7 Nymphadora, Monkan93

10/7 CaRH

13/7 KronisktFörvirrad

15/7 Adlitam, Sofiakarin

17/7 myrkrypet

19/7 VictoriaBerggren, glitterhitta

21/7 Cachy

24/7 Mathilda999

• Freya18

BIM lista

1/7 Evi82, Hallonsaft24, Lillaräkan1919, Love5

3/7 Längtar, Soltroll, Freya18

4/7 Nicciz, Smlan

5/7 Espresso, Mima93

6/7 Theresesvea , sockan

7/7 Lustablong, sara11, tillyra

8/7 efterfest

9/7 Nymphadora, Monkan93

10/7 CaRH

13/7 KronisktFörvirrad

15/7 Adlitam, Sofiakarin

17/7 myrkrypet

19/7 VictoriaBerggren, glitterhitta

21/7 Cachy

24/7 Mathilda999

• Freya18

BIM 3/7. Har en pojke på ett år och nu planerar vi ett till barn. Jag har tidigare haft svårt att bli gravid, men hoppas på att det är lättare nu efter en graviditet. Första försöket för oss nu. :)

Svar på tråden BIM juli 2019