• Anonym (Bedragen)

Otrogen flickvän

Vad tycker folket om otrohet? Är det verkligen möjligt att reparera ett förhållande efter otrohet?

Kom på min flickväns otrohet och inte bara med utan 2st! Världen rasade och gjorde slut kort därefter. När jag ser henne eller tänker på henne nu ser jag bara otrohet och äckel!

Har ju såklart hört par som tagit sig igenom otrohet men tror själv aldrig att jag skulle kunna lita på en sån person igen. Vad har ni för erfarenheter av otroget? För mig är otrohet det absolut värsta man kan utsätta sin partner för och mitt ex var den sista jag trodde det om. Ett riktigt svek som kommer ta tid att kunna lita på någon igen

• Svar på tråden Otrogen flickvän
  • Anonym (Lila)
    Anonym (Fortfarande orolig) skrev 2019-05-27 13:45:37 följande:

Jag hade gärna lämnat idag men som arbetslös och prick hos kronofogden i tre år till så får jag ingen bostad. Jag tror att eftersom jag klarat av barnen själv under alla åren typ så blir de nog ingen skillnad än nu. Men utan bostad går det inte

Jag har varit i exakt din situation. Nu menar jag ganska exakt!

Jag var gift med en psykopat. Jag hade skulder över öronen och var totalt förtvivlad.

Jag trodde oxå att allt var hopplöst. Att det var så resten av mitt liv skulle se ut. Jag fann mig i situationen. Jag fann mig i att bara finnas och försöka vara till så lite besvär jag kunde. Jag ställde upp pp allt min man ville. Allt kretsade runt honom och hans psykiska störning. Jag tog på mig offerkoftan och såg inget ljus. Det var otroligt synd om mig. Ingen förstod, jag var så extremt fixerad av att jag var så olycklig. On jag bara fick det, eller bara gjorde det, om jag bara... hela tiden. Jag trodde att fet fanns ett Quick fix. Jag skulle bara hitta det. Jag gick till psykologer och terapeuter, läkare, gynekologer. Allt möjligt men ingen hjälpte mig så jag tyckte mer och mer synd om mig själv. Till slut hittade en annan man mig. En man som förstod mig, som började lyfta mig. Sakta men säkert. Jag fick mod att berätta för några nära om mitt liv och hur jag mådde av min relation.

Mina föräldrar hjälpte mig ur relationen. När mina tankar var svarta, var dom mitt stöd att tänka rätt. Att se hur jag gjorde det rätta. För jag stannade oxå för dottern. Åtminstone skyllde jag på det. Och att jag inte hade pengar.

Vad hindrar dig från att skaffa jobb? Hur kan en person som kommer hit tomhänt från ett land de flytt från få en bostad? Varför skulle du vara mindre värd än en flykting för? Sluta nervärdera dig själv och börja leta kryphål och möjligheter att ta dig ut.

Det går, om du tar ut käpparna ur hjulen.
  • Anonym (Fortfarande orolig)
    Anonym (Esme) skrev 2019-05-27 14:00:55 följande:

Aj då,  då förstår jag att det är lite problematiskt. Fall bara inte in i tanken att det är lika bra att stanna (om det endast är av den anledningen du är kvar). Jobba hårt på lösningar så att du kan lämna, som att hitta jobb eller studera t.ex. 

Det måste vara en mardröm att vara kvar med någon som behandlat en dåligt för att man inte har någonstans att bo? Risken är ju att självkänslan blir så lidande att man stannar kvar ändå tillslut för att man inte anser sig värd något bättre. 

Att han har makten i förhållandet gör inte saken bättre. Han vet att du inte kan lämna, och då är risken större att han gör lite som han vill. Jag hoppas du gör allt för att komma ifrån det destruktiva förhållandet ni har nu. Vad du än gör bli inte passiv. Glöm inte att du är värd så mycket bättre. 

Min tanke är att söka bostad. Hela tiden. Få i väg skilsmässopapper och be tingsrätten besluta vem som får lägenheten.
    Anonym (Lila) skrev 2019-05-27 14:07:54 följande:

Jag har varit i exakt din situation. Nu menar jag ganska exakt!

Jag var gift med en psykopat. Jag hade skulder över öronen och var totalt förtvivlad.

Jag trodde oxå att allt var hopplöst. Att det var så resten av mitt liv skulle se ut. Jag fann mig i situationen. Jag fann mig i att bara finnas och försöka vara till så lite besvär jag kunde. Jag ställde upp pp allt min man ville. Allt kretsade runt honom och hans psykiska störning. Jag tog på mig offerkoftan och såg inget ljus. Det var otroligt synd om mig. Ingen förstod, jag var så extremt fixerad av att jag var så olycklig. On jag bara fick det, eller bara gjorde det, om jag bara... hela tiden. Jag trodde att fet fanns ett Quick fix. Jag skulle bara hitta det. Jag gick till psykologer och terapeuter, läkare, gynekologer. Allt möjligt men ingen hjälpte mig så jag tyckte mer och mer synd om mig själv. Till slut hittade en annan man mig. En man som förstod mig, som började lyfta mig. Sakta men säkert. Jag fick mod att berätta för några nära om mitt liv och hur jag mådde av min relation.

Mina föräldrar hjälpte mig ur relationen. När mina tankar var svarta, var dom mitt stöd att tänka rätt. Att se hur jag gjorde det rätta. För jag stannade oxå för dottern. Åtminstone skyllde jag på det. Och att jag inte hade pengar.

Vad hindrar dig från att skaffa jobb? Hur kan en person som kommer hit tomhänt från ett land de flytt från få en bostad? Varför skulle du vara mindre värd än en flykting för? Sluta nervärdera dig själv och börja leta kryphål och möjligheter att ta dig ut.

Det går, om du tar ut käpparna ur hjulen.

Jag söker jobb ständigt. Men inte fått något då jag är utan utbildning och utan körkort. Kan inte plugga då jag har skulder hos CSN. Jag har dessutom inga referenser som kan ge mig fördelar. Jag har sökt jobb allt ifrån städ till hemtjänsten men inte fått något på 4 år. Sen har jag ingen släkt i närheten inga vänner sedan 13 år tillbaka så de är svårt att bara lämna och bli ensam kvar. Men jag kommer söka jobb, söka andra bostäder och försöka få in papper för skilsmässa och be dom avgöra vem som har mest behov av lägenheten eller om den automatiskt hamnar på mig som står ensam på kontraktet
  • Anonym (qqq)
    Anonym (Fortfarande orolig) skrev 2019-05-27 12:45:58 följande:

Min man var otrogen mot mig för 7 år sedan och några gånger innan dess. Jag har levt med honom till nu och gör ännu. Men jag är orolig jämnt. Jag bara väntar på att han ska göra det igen. Han svar jämnt är att han inte vet varför han gjort som han gjort. Och går nu hos kurator för att ta reda på vad det hänt så många gånger. Jag önskar jag hade kraft att lämna men rädslan att vara ensamstående med barnen gör att jag lider i det tysta. Så de är verkligen en lång väg och känns egentligen inte värt att utsätta sig för att riskera samma igen.

Sitter i nästan samma situation. Fast min sambo går inte hos kurator. (Borde kanske.)

Vi har aldrig ens diskuterat vad som gjorts. Jag orkar inte ta upp det, sambon gör det inte heller. Åren går, barnen blir äldre. Men förhållandet är som det är, avvaktande kanske man kan kalla det - ingen av oss tar initiativ inför framtiden, ingen av oss tar initiativ till sex. (Förra gången var 2013.) Jag vill inte för att jag är ju bevisat kass på sex. Sambon hade väl fantastiskt sex som otrogen, och längtar antagligen tillbaka till det, och vill inte ha kasst sex med mig.
  • Anonym (Lila)
    Anonym (qqq) skrev 2019-05-27 15:08:24 följande:

Sitter i nästan samma situation. Fast min sambo går inte hos kurator. (Borde kanske.)

Vi har aldrig ens diskuterat vad som gjorts. Jag orkar inte ta upp det, sambon gör det inte heller. Åren går, barnen blir äldre. Men förhållandet är som det är, avvaktande kanske man kan kalla det - ingen av oss tar initiativ inför framtiden, ingen av oss tar initiativ till sex. (Förra gången var 2013.) Jag vill inte för att jag är ju bevisat kass på sex. Sambon hade väl fantastiskt sex som otrogen, och längtar antagligen tillbaka till det, och vill inte ha kasst sex med mig.

Hade du sagt så om en vän hade kommit till dig i förtroende och berättat att hennes liv ser ut precis som ditt och undrar vad hon ska göra?

Hade du sagt åt henne att hon troligtvis är kass och förtjänar därför inge att vara lycklig. Hon ska bara finnas och vara till lags. Var och en har sin plats..

Eller hade du velat hjälpa henne? Åtminstone så hon förstod att det hon sa inte var sant?

Varför är vi så tillåtande när det gäller att vara elaka mot oss själva och indirekt våra barn?

Vad vill du ska hända? Ska du vakna en vacker dag och märka att din man är totalt förändrad? Är det det du väntar på? Tror du det kommer hända?

Börja frågasätta ditt eget beteende först. Vad gör du mot dig själv och för dig själv?
    Anonym (qqq) skrev 2019-05-27 15:08:24 följande:

Vi pratar inte om det som hänt och inte om framtiden heller. Vi lever ungefär som två personer på samma adress. Han lever som singel och gör lite som han vill. Jag är här och är mamma och inget annat.
  • Anonym (Hjk)

Du borde ha dumpat henne redan efter första otroheten. Från den andra otroheten får man skylla sig själv också , då vet man vad är det för person man är ihop med.

• Anonym (Otrogna svin)

Vad tragiskt att läsa denna tråd. Framförallt de som suttit kvar i kassa relationer i flera år. Är själv mitt i en liknande situation, har gått ett halvår och väntar på att något ska hända. Har själv kommit med massor av förslag; familjeterapi, sätta av tid för att prata o.s.v. men inget duger. Inget sex, ingen närhet, klump i magen. Som utomstående så skulle jag säga till alla som utsätts - dumpa! Men när man är mitt i det med hus, barn o.s.v. är det inte lika lätt. Den som varit otrogen måste äga sitt problem och man måste tillsammans jobba om det ens ska vara möjligt att lösa. Så är det inte för mig.
    Sen funderar jag på vad som räknas till otrohet till den grad att man ska göra slut. Det klassiska, ha sex förstås, framförallt om det är upprepat. Men om det är hångel, chat och allmänt flörtigt och anspelningar på sex men det inte går hela vägen till att ligga? Och att det sker dolt förstås...

• Anonym (qqq)
    Anonym (Lila) skrev 2019-05-27 15:43:55 följande:
    Hade du sagt så om en vän hade kommit till dig i förtroende och berättat att hennes liv ser ut precis som ditt och undrar vad hon ska göra?

Hade du sagt åt henne att hon troligtvis är kass och förtjänar därför inge att vara lycklig. Hon ska bara finnas och vara till lags. Var och en har sin plats..

Eller hade du velat hjälpa henne? Åtminstone så hon förstod att det hon sa inte var sant?

Varför är vi så tillåtande när det gäller att vara elaka mot oss själva och indirekt våra barn?

Vad vill du ska hända? Ska du vakna en vacker dag och märka att din man är totalt förändrad? Är det det du väntar på? Tror du det kommer hända?

Börja frågasätta ditt eget beteende först. Vad gör du mot dig själv och för dig själv?
    Tack för att svar som är värt att tänka på!

• Anonym (qqq)
    Anonym (Fortfarande orolig) skrev 2019-05-27 16:10:10 följande:
    Vi pratar inte om det som hänt och inte om framtiden heller. Vi lever ungefär som två personer på samma adress. Han lever som singel och gör lite som han vill. Jag är här och är mamma och inget annat.
    Och samtidigt passerar livet förbi medan man själv står lite vid sidan av.

Jag skräms av tanken att sitta ensam på hemmet som gammal och ledsamt konstatera "jasså, vad det här mitt liv".

Svar på tråden Otrogen flickvän